Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2012

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 17 sep 2012 21:31

Wiggins had na de OS lekker stoom af kunnen blazen en daarna nog wekenlang kunnen toewerken naar twee korte, zeer intensieve inspanningen.
Lichamelijk heel misschien, maar Wiggins zit geestelijk redelijk anders in elkaar als de gemiddelde renner (is na zijn laatste medaille serie op de baan tijdens een uitrust periode ook aardig van het juiste pad geraakt). Computers zijn te programmeren maar renners (ok sommigge wel) gelukkig niet en een relaxperiode had voor Lance misschien nog wel gewerkt maar bij Wiggens absoluut niet..

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2333
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 17 sep 2012 22:04

Zo kort is het seizoen van Wiggins toch niet? Hij begon immers al met Parijs-Nice te winnen. Ter illustratie zijn palmares van 2012, tot op heden...

• Parijs-Nice: eindklassement + groene trui + 1 etappe
• Ronde van Romandië: eindklassement + 2 etappes
• Critérium du Dauphiné: eindklassement + 1 etappe
• Tour de France: eindklassement + 2 etappes
• Olympische Spelen: individuele tijdrit

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 17 sep 2012 22:57

ericpeters schreef:De TTT van diverse rijders (oa Taylor Phinney) staan op strava, met name bij Phinney met BMC had ik toch wat meer KOMs verwacht.

http://app.strava.com/rides/22204507#396625710" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je bij leaderboard "this month" selecteerd dan zie je de andere pro's wel bij elkaar staan.
Die van Phinney is nog de training op zaterdag toch? Niet de echte wedstrijd

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 18 sep 2012 07:28

Volgens mij was Phinney zondag behoorlijk in de problemen (moest lossen aan het einde). Kan uiteraard zijn race niet goed hebben ingedeeld en in het begin teveel hebben gegeven maar de rest moest overduidelijk op hem wachten en verspeelden daarmee meer dan het uiteindelijke verschil met Quickstep.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 18 sep 2012 08:39

+1 voor Buzz. Vind het een behoorlijk indrukwekkend seizoen anders..

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6174
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 sep 2012 08:46

dickygiovanni schreef:+1 voor Buzz. Vind het een behoorlijk indrukwekkend seizoen anders..
Idd maar zonder z'n ploegmaten was dat lijstje er niet gekomen. Ik snap wel dat we het niet deelnemen van Wiggins kunnen weganalyseren. De kritiek op het niet deelnemen van Wiggins aan de ploegentijdrit kan dan kortzichtig worden genoemd maar er is in een team 1 ding belangrijker dat alle andere dingen: motivatie!

Wiggins en Froome hebben op dat vlak naar hun teamgenoten gewoon een kans laten liggen. Ik kan het ook wegrationaliseren (volg het wielrennen redelijk goed) maar er is een emotinele component die razend belangrijk is. Vooral naar volgend jaar. Gemiste kans.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 18 sep 2012 09:14

Gastheerg schreef:
dickygiovanni schreef:+1 voor Buzz. Vind het een behoorlijk indrukwekkend seizoen anders..
Idd maar zonder z'n ploegmaten was dat lijstje er niet gekomen. Ik snap wel dat we het niet deelnemen van Wiggins kunnen weganalyseren. De kritiek op het niet deelnemen van Wiggins aan de ploegentijdrit kan dan kortzichtig worden genoemd maar er is in een team 1 ding belangrijker dat alle andere dingen: motivatie!

Wiggins en Froome hebben op dat vlak naar hun teamgenoten gewoon een kans laten liggen. Ik kan het ook wegrationaliseren (volg het wielrennen redelijk goed) maar er is een emotinele component die razend belangrijk is. Vooral naar volgend jaar. Gemiste kans.
Ik ben het met je eens, met een nuance.
Ik denk dat Froome na de Vuelta goed naar de kloten is;
Maar Wiggins heeft natuurlijk genoeg tijd gehad om te herstellen en zich te herpakken, en zeker in de TTT had hij wat terug kunnen doen voor zijn ploeggenoten, die het hele jaar het snot uit hun oren voor hem gereden hebben.
Dan kan het nog zo zijn dat hij de topvorm ontbeert, maar Wiggins als tijdrijder moet zelfs zonder topvorm voor ieder team van nut kunnen zijn.

P.S.: hij heeft inderdaad een nogal aparte karakterstructuur, maar met zo'n begeleidingsteam om zich heen, moet daar toch wat aan te doen zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 18 sep 2012 09:58

sharkman113 schreef:Volgens mij was Phinney zondag behoorlijk in de problemen (moest lossen aan het einde). Kan uiteraard zijn race niet goed hebben ingedeeld en in het begin teveel hebben gegeven maar de rest moest overduidelijk op hem wachten en verspeelden daarmee meer dan het uiteindelijke verschil met Quickstep.
Phinney is een typisch voorbeeld van iemand die op het vlakke ontstellend hard kan fietsen, maar zodra het ietsje omhoog loopt issie gezien (lees z'n blogs maar eens van bergetappes, dan zit hij altijd in de bus of nog erger). Hij heeft zijn fysiek natuurlijk ook niet mee (1,96 meter en 86 kilo volgens http://www.london2012.com/athlete/phinn ... or-1131802" onclick="window.open(this.href);return false; ) bepaald geen klimmerspostuur dus. Dat hij moest lossen op de Cauberg kwam voor mij daarom ook niet als een verrassing, en als z'n ploeggenoten daar beter op geanticipeerd hadden, dan had het nog veel spannender kunnen worden.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 18 sep 2012 12:43

Bronzen medaille voor Nederland: Demi de Jong is derde geeindigd bij de tijdrit voor de junioren vrouwen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16261
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 sep 2012 23:51

Vandaag naar de tijdrit voor de dames wezen kijken, mijn vrouw had VIP kaartjes kunnen regelen :P . Helaas Ellen van Dijk "slechts" 5e

Afbeelding

Hier het Podium:

Afbeelding

En tussen de 2 tijdritten door werd er ook nog volop getraind op het parcours:

Afbeelding

En natuurlijk heerlijk (gratis :D ) gegeten en gedronken.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 19 sep 2012 14:34

De heren zijn onderweg. Martin gaat straks van start met een onnoemelijke plaat van 58
Ik ben benieuwd of Martin zijn favorietenrol waar kan maken. Westra heeft aangegeven te willen knallen en hoopt op een podiumplaats, omdat bij afwezigheid van de andere toppers dit natuurlijk een uitgelezen mogelijkheid is.

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 19 sep 2012 16:29

Tony Martin dus,

die alles eruit moest persen om Phinney iets meer dan 5 seconden voor te blijven. Wat een rit van die jonge Amerikaan,

ik baal met hem mee.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

Plaats reactie