Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Graag jullie mening over het trainingsadvies op zitvlees

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 17 jun 2012 23:32

Doefiets is van Wielerstal BV. Nog zo'n dramatische naam.... Maar goed, ik zal de site ook eens kritisch gaan bekijken.

arco84
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 aug 2011 20:22
Locatie: Purmerend

arco84 18 jun 2012 09:20

Ik heb afgelopen half jaar in grote lijnen het trainingsschema snelst haalbare tijd Marmotte gevolgd, daar ben ik in ieder geval erg tevreden over. Heb het schema hier en daar wel wat aangepast met wat wedstrijdjes tussendoor, maar over het schema ben ik positief, Marmotte gaat zeker lukken!

Remco1976
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 apr 2012 23:27

Remco1976 18 jun 2012 14:15

Op zitvlees veel informatie gevonden toen ik net begon met wat serieuzer fietsen, bijvoorbeeld over omslagpunt en hartslagzones. Deze informatie staat er nu ook weer op zag ik, leesbaar en overzichtelijk. Ik hoop dat de informatie uitgebreid wordt, denk bijv. aan afstellen/optimaliseren van de fiets, technische sleuteltips, omgaan met en voorkomen van blessures, info over -en het volgen van wielerevenementen (tour de france e.d.), een pagina met interessante links, enzovoort. Ik zag dat er iets stond over voeding, ik weet niet of ik dat al eens gelezen heb, dus dat ga ik meteen even doen. De kleuren en achtergrond zijn wat beter dan de oude site vind ik zelf. De naam had beter gekund, maar ja, als het maar te vinden is maakt dat ook weer niet zo veel uit.

Gebruikersavatar
doefiets.nl
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jun 2012 16:44
Contact

Gebruikersavatar doefiets.nl 26 jun 2012 11:27

Bedankt voor alle feedback, dat waardeer ik echt enorm.
Ik ben van plan om het voeidingsadvies nog uit te breiden.
Daarnaast wil ik het mogelijk maken om zelf je eigen trainingsschema op te kunnen stellen waarbij je de trainingen ook kan importeren in Outlook of Google Calendar.
Is dat een functie die jullie handig lijkt?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4233
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 26 jun 2012 13:04

doefiets.nl schreef: Daarnaast wil ik het mogelijk maken om zelf je eigen trainingsschema op te kunnen stellen waarbij je de trainingen ook kan importeren in Outlook of Google Calendar.
Is dat een functie die jullie handig lijkt?
Dat lijkt mij een heel prettige functie. Ben nu altijd druk om de geplande trainingen handmatig in te voeren, en dat is voor mij altijd een beetje zonde v/d tijd.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 26 jun 2012 14:08

hanz1963 schreef:
doefiets.nl schreef: Daarnaast wil ik het mogelijk maken om zelf je eigen trainingsschema op te kunnen stellen waarbij je de trainingen ook kan importeren in Outlook of Google Calendar.
Is dat een functie die jullie handig lijkt?
Dat lijkt mij een heel prettige functie. Ben nu altijd druk om de geplande trainingen handmatig in te voeren, en dat is voor mij altijd een beetje zonde v/d tijd.
+1! Lijkt mij een topfunctie en bovendien behoorlijk drempelverlagend. Helemaal leuk als je naast het te trainen schema ook elke keer een -vrijblijvende- trainingstip meegeeft. Bijvoorbeeld over genoeg drinken, herstel, trapfrequentie, etc.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

pontius
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:08

pontius 26 jun 2012 14:33

Klein dingetje waar ik me aan erger: "Doefiets newsletter", wat is er mis met nieuwsbrief?

Gebruikersavatar
doefiets.nl
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jun 2012 16:44
Contact

Gebruikersavatar doefiets.nl 03 jul 2012 14:56

@pontius: Daar ben ik het eigenlijk wel een beetyje mee eens, dus dat heb ik even gewijzigd.

Ander nieuws: De calculator voor de Marmotte houdt nu rekening met de neutralisatie van de afdaling van de Glandon. De zilveren en gouden tijdslimieten lijken dus scherper, maar dat is omdat de tijd die je kwijt bent voor de afdaling nu niet meegeteld wordt.

http://doefiets.nl/cyclosportieven/bere ... -marmotte/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 24 okt 2013 09:11

He Gijs, hoe is het met doefiets? Heb je laatst een mailtje gestuurd over het trainingsschema voor de Marmotte, namelijk dat de link het niet doet (http://doefiets.nl/media/563112/24w%20h ... imlang.xls). Helaas nog geen reactie. Wat zijn de verdere plannen met doefiets?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

Gebruikersavatar
doefiets.nl
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jun 2012 16:44
Contact

Gebruikersavatar doefiets.nl 05 nov 2013 22:50

Hey, alle downloads doen het weer!

Mijn plannen zijn dat ik de Marmotten 2014 ga doen! Heel veel zin in.

Plaats reactie