Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Amstel Gold Race (elite)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 09 apr 2012 19:42

Misschien ook goed om de Tour etappe op de Cauberg van 2006 er nog even bij te halen :shock:

eelcoz

eelcoz 09 apr 2012 19:55

Gastheerg schreef: Als Boonen wil winnen zal hij wel in de aanval moeten want met een aantal renners moet hij niet de laatste klim aanvatten.
Ik denk dat het een gesloten koers zal blijven en hou het daarom op:
Valverde, Rodriquez, Sagan.
Dat denk ik dus ook. Op zich zou Boonen het wel kunnen, maar als er een te grote groep op de Cauberg afkomt (zoals we vaker hebben gezien) is hij niet de meest logische kandidaat. Persoonlijk vind ik de AGR overigens de minste van de grote klassiekers (hij behoort officieel ook niet tot de grote 5). De afgelopen jaren te vaak een saaie koers gezien. Maar goed, we zullen zien...

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 09 apr 2012 20:26

jopie49 schreef:Nu zeg ik dat Vanendert in deze periode nog nooit veel heeft laten zien, ook niet vorig jaar, toen hij toch wel een degelijk seizoen reed.
Voor hem begint het allemaal dit weekend met de Amstel.
Had de 'trage start' vorig jaar ook niet te maken met het terugkomen na lange tegenslag? Weet het niet precies. Maar met de vorm en het potentieel die hij heeft laten zien, zou je nu ook al harder in de rondte kunnen rijden. Zonder te pieken. Gewoon een logische voortzetting en groei t.o.v. vorig jaar. Dat is mijn punt.
Laatst gewijzigd door litespeed op 09 apr 2012 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

puritein1
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:57
Locatie: Kudelstaart

puritein1 09 apr 2012 20:49

eelcoz schreef:
Gastheerg schreef: Als Boonen wil winnen zal hij wel in de aanval moeten want met een aantal renners moet hij niet de laatste klim aanvatten.
Ik denk dat het een gesloten koers zal blijven en hou het daarom op:
Valverde, Rodriquez, Sagan.
Dat denk ik dus ook. Op zich zou Boonen het wel kunnen, maar als er een te grote groep op de Cauberg afkomt (zoals we vaker hebben gezien) is hij niet de meest logische kandidaat. Persoonlijk vind ik de AGR overigens de minste van de grote klassiekers (hij behoort officieel ook niet tot de grote 5). De afgelopen jaren te vaak een saaie koers gezien. Maar goed, we zullen zien...
Vind ik dan weer niet, kan er evenveel van genieten. En misschien heb ik bij deze koers nog meer als bij anderen dat ik mij bij driekwart (maar in ieder geval al ver voor de finale) al af zit te vragen .......... wat zit die Breukink nou weer te wachten !!! :D :D
Lekker peddelen jonguhh!!

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 09 apr 2012 21:05

Eerst maar eens de Brabantse Pijl .
Toch ook serieus met bijna 200km en 28 hellinkjes
Lijkt een regenkoers te gaan worden
Zij is ook tegen

jopie49
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:33

jopie49 09 apr 2012 23:14

litespeed schreef:
jopie49 schreef:Nu zeg ik dat Vanendert in deze periode nog nooit veel heeft laten zien, ook niet vorig jaar, toen hij toch wel een degelijk seizoen reed.
Voor hem begint het allemaal dit weekend met de Amstel.
Had de 'trage start' vorig jaar ook niet te maken met het terugkomen na lange tegenslag? Weet het niet precies. Maar met de vorm en het potentieel die hij heeft laten zien, zou je nu ook al harder in de rondte kunnen rijden. Zonder te pieken. Gewoon een logische voortzetting en groei t.o.v. vorig jaar. Dat is mijn punt.
Die terugkeer na een zware knieblessure zou inderdaad de verklaring kunnen zijn al had hij daarvoor ook nog nauwelijks resultaten gereden in het begin van het jaar (al was hij toen nog erg jong natuurlijk).
Hij zou inderdaad moeten kunnen doorgroeien, maar een renner voor de grote rondes zou ik er zeker niet van maken. Hij is als klimmer daar (voorlopig) nog niet constant genoeg voor.
Kleine rondes, genre dauphiné, zouden misschien nog wel kunnen lukken. Zolang er maar niet te veel tijdrijden in zit.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 10 apr 2012 00:45

eelcoz schreef:
Gastheerg schreef: Als Boonen wil winnen zal hij wel in de aanval moeten want met een aantal renners moet hij niet de laatste klim aanvatten.
Ik denk dat het een gesloten koers zal blijven en hou het daarom op:
Valverde, Rodriquez, Sagan.
Dat denk ik dus ook. Op zich zou Boonen het wel kunnen, maar als er een te grote groep op de Cauberg afkomt (zoals we vaker hebben gezien) is hij niet de meest logische kandidaat. Persoonlijk vind ik de AGR overigens de minste van de grote klassiekers (hij behoort officieel ook niet tot de grote 5). De afgelopen jaren te vaak een saaie koers gezien. Maar goed, we zullen zien...

Een kleine wijziging in de Finale dit jaar zou het wat interessanter moeten maken, als het aan mij lag dan gingen ze na de Loorberg richting Camerig en dan daar links voorlangs door de kleine dorpjes richting kruisberg. Daarmee geef je ontsnappingen veel meer kans en haal je ook nog eens de vluchtheuvels en rotondes uit de finale.

Dat iemand (Boonen bv.) die in Vlaanderen op de Kassei Hellingen zeer sterk is ook de bergjes in Limburg aan kan lijkt me duidelijk, het probleem is echter dat andersom absoluut niet het geval hoeft te zijn. Er zijn er dus heel veel die niet op de kasseien kunnen schitteren maar wel in Limburg waardoor bijvoorbeeld Boonen in de AGR met heel veel en heel andere echte concurenten te maken krijgt terwijl hij die in de RVV nauwelijks heeft.
Afbeelding

raleighrick
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 dec 2009 20:15

raleighrick 10 apr 2012 12:10

Ik mis ook een naam Simon Gerrans?

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1039
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 10 apr 2012 12:54

S. Sanchez lijkt helaas forfait te geven. Bron: http://wielerflits.nl/nieuws/17655/samu ... -over.html

In verhouding met de kassei-klassiekers toch heel wat meer kanshebbers.

Topfavorieten: Rodriguez, Valverde, Sagan, Gerrans, Gilbert?

Outsiders: Moreno, Cunego, Scarponi, Nibali, Breschel, Mollema, Kroon, Marcato, Evans, Meersman, Visconti, Sleck's, Poels (ik vergeet er vast nog een paar)
Gazelle Team TVM \'99

campa_staal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 okt 2011 19:04

campa_staal 10 apr 2012 14:50

Mollema, Kroon en Poels kunnen goed rijden, maar ik zie ze absoluut niet winnen.

davekuh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mei 2009 20:15
Locatie: Gulpen

davekuh 10 apr 2012 18:43

Een van de mooiste dagen van het jaar. Als klein menneke vond ik deze dag al geweldig. Vliegtuigjes door de lucht de hele dag met Vaandels. Wielrenners komen naast je deur voorbij. Proberen op tv te komen en is een aantal keer gelukt haha.

Ga zondag weer op 3 plaatsen kijken minimaal. Als 1e in Klimmen waar altijd een groepje langs komt en 5 min later t peleton. Als het meezit schoonbron, vervolgens op de Gulperberg. En dit jaar de Finale niet op de Fromberg maar gaan we op de Eyserbosweg staan voor de afwisseling. Radio, Telefoon met internet erbij. Zo hoef ik niks te missen. En kan hopelijk mooie foto's maken met de SLR.

Voorspellingen durf ik niet te doen. Al hoop ik wel eens op Nederlands succes. En zo niet dan A. Schleck.
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

moiventoux
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 mar 2010 11:32

moiventoux 10 apr 2012 21:19

De hoop is natuurlijk gevestigd op de Nederlanders. Ze zullen extra gebrand zijn om goed te prsteren voor eigen publiek en met het WK in zicht. Maar Valverde en Sagan zijn voor mij favoriet.
Wordt wel genieten zondag, sta langsde kant. Handig dan: de wedsrijd zal via de Twitteraccount van de AGR ook te volgen zijn.

Plaats reactie