Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jul 2012 11:20

Ten Dam rijdt gewoon op het maximum van zijn kunnen. Hij is op dit moment in goede doen, hij weet gewoon van zich zelf dat hij geen kopman, maar een knecht is. Ten Dam doet helemaal niets verkeerd, hij zit er bij, maar andere zijn berg op te sterk.
Als je met slechts 4 man rond rijdt, mag je gewoon tevreden zijn als je met 2 man mee zat. Steven is niet zo goed als hij zelf had gehoopt, maar het is ook pas z'n 1e Tour. LLS heeft z'n gemak de laatste paar dagen gehouden, waarschijnlijk om vandaag nog wel een keer wat te proberen. Tankink is geen man voor het hooggebergte.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 20 jul 2012 11:22

amclassic-fan schreef:Ten Dam rijdt gewoon op het maximum van zijn kunnen. Hij is op dit moment in goede doen, hij weet gewoon van zich zelf dat hij geen kopman, maar een knecht is. Ten Dam doet helemaal niets verkeerd, hij zit er bij, maar andere zijn berg op te sterk.
Als je met slechts 4 man rond rijdt, mag je gewoon tevreden zijn als je met 2 man mee zat. Steven is niet zo goed als hij zelf had gehoopt, maar het is ook pas z'n 1e Tour. LLS heeft z'n gemak de laatste paar dagen gehouden, waarschijnlijk om vandaag nog wel een keer wat te proberen. Tankink is geen man voor het hooggebergte.
Mijn post was niet als kritiek op Ten Dam of de Rabobank in het algemeen bedoeld (wat mij betreft hebben ze het de laatste paar dagen prima gedaan met z'n vieren), maar meer omdat zijn opmerking enigszins mijn gevoel over veel renners in deze Tour illustreert.

pipootje
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 24 nov 2006 23:20

pipootje 20 jul 2012 11:58

amclassic-fan schreef:Ten Dam rijdt gewoon op het maximum van zijn kunnen. Hij is op dit moment in goede doen, hij weet gewoon van zich zelf dat hij geen kopman, maar een knecht is. Ten Dam doet helemaal niets verkeerd, hij zit er bij, maar andere zijn berg op te sterk.
Als je met slechts 4 man rond rijdt, mag je gewoon tevreden zijn als je met 2 man mee zat. Steven is niet zo goed als hij zelf had gehoopt, maar het is ook pas z'n 1e Tour. LLS heeft z'n gemak de laatste paar dagen gehouden, waarschijnlijk om vandaag nog wel een keer wat te proberen. Tankink is geen man voor het hooggebergte.
Dit zijn de feiten, in de TV propaganda gaat het vak om gevoel c.q. projectie van wat we met het Ned. elftal hebben moeten meemaken
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

eelcoz

eelcoz 20 jul 2012 12:31

pipootje schreef:
amclassic-fan schreef:Ten Dam rijdt gewoon op het maximum van zijn kunnen. Hij is op dit moment in goede doen, hij weet gewoon van zich zelf dat hij geen kopman, maar een knecht is. Ten Dam doet helemaal niets verkeerd, hij zit er bij, maar andere zijn berg op te sterk.
Als je met slechts 4 man rond rijdt, mag je gewoon tevreden zijn als je met 2 man mee zat. Steven is niet zo goed als hij zelf had gehoopt, maar het is ook pas z'n 1e Tour. LLS heeft z'n gemak de laatste paar dagen gehouden, waarschijnlijk om vandaag nog wel een keer wat te proberen. Tankink is geen man voor het hooggebergte.
Dit zijn de feiten, in de TV propaganda gaat het vak om gevoel c.q. projectie van wat we met het Ned. elftal hebben moeten meemaken
Aan die feiten doe ik ook niets af, en het domme gelul op televisie zal me worst wezen. Mijn punt is dat ik me afvraag waar zo'n uitspraak van Ten Dam vandaan komt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jul 2012 12:47

Gezien de situatie waarin Rabobank terecht is gekomen kan de huidige renners niets verweten worden en dat is toch wat Ten Dam volgens mij bedoelt. Ze maken er het beste van. Genoeg ploegen die het aanzienlijk slechter doen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 20 jul 2012 12:59

Nou, nou, Boasson mag eindelijk buiten spelen vandaag. Ben benieuwd.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 jul 2012 13:01

amclassic-fan schreef:Gezien de situatie waarin Rabobank terecht is gekomen kan de huidige renners niets verweten worden en dat is toch wat Ten Dam volgens mij bedoelt. Ze maken er het beste van. Genoeg ploegen die het aanzienlijk slechter doen.
Nou precies dat vergeten we ook wel Euskatel, Quickstep, VacanSoleil bv.

Alhoewel ik ook wel denk dat er bij Rabo iets moet veranderen en volgens mij zijn ze daar ook mee bezig.

Daarnaast had de door velen benoemde sky=saai tour, (wat ik zelf wel mee vind vallen) heel anders geweest als onze vriend Andy en Alberto in goede doen mee hadden kunnen doen. Ik geloof er gewoon niet in dat Wiggens van een goede contador wint en zelf niet van een goede A. Schleck. Plus dat het parcours net dit jaar wat vervelend uitpakt met de bezetting qua renners.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 20 jul 2012 13:09

wasbeer2006 schreef:Ik geloof er gewoon niet in dat Wiggens van een goede contador wint en zelf niet van een goede A. Schleck. Plus dat het parcours net dit jaar wat vervelend uitpakt met de bezetting qua renners.
Wiggings vreet Andy op op dit parcours.

Moet nog zien dat Andy 'zijn' niveau weer gaat halen. Bovendien kon hij al niet winnen van Evans op een voor hem voordeliger parcours dan dit.

eelcoz

eelcoz 20 jul 2012 13:13

litespeed schreef:
wasbeer2006 schreef:Ik geloof er gewoon niet in dat Wiggens van een goede contador wint en zelf niet van een goede A. Schleck. Plus dat het parcours net dit jaar wat vervelend uitpakt met de bezetting qua renners.
Wiggings vreet Andy op op dit parcours.

Moet nog zien dat Andy 'zijn' niveau weer gaat halen. Bovendien kon hij al niet winnen van Evans op een voor hem voordeliger parcours dan dit.
Precies. Andy Schleck was hier ook kansloos geweest tegen Wiggins (of beter gezegd Froome :lol: ). Echter, Contador is een heel ander verhaal.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 20 jul 2012 13:16

Gastheerg schreef:
bve schreef:Volgende keer mag die eerste lange tijdrit wel een ploegentijdrit zijn. Toch een leuk onderdeel van het wielrennen.
+1 En dan het liefst 100km plus.
Ik vind het ook fascinerend om naar te kijken, maar dit lijkt mij geen goede ontwikkeling. Denk zeker dat er met het parcours ieder jaar gevarieerd moet worden, maar met zo'n lange TTT zijn de rijkere ploegen absoluut in het voordeel. Samuel Sanchez begint dan bv meteen met 5min aan de broek.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 jul 2012 13:41

Vroeger hadden ze ploegentijdritten met een bonificatie systeem, dan kon je niet 5 minuten verliezen maar maximaal iets van 2 minuten, (exacte tijd wisselde) ook al lag je 10 minuten achter zolang je maar binnen de tijdslimiet binnen was. Dat mag van mij terugkomen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2012 13:59

Nee, dat is weer kunstmatig.
Ploegentijdrit is mooi evenement, maar helaas in de huidige opzet van het wielrennen niet inpasbaar in een etappekoers.
Less is bore

Plaats reactie