Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2005

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 23 jul 2005 21:22

Sneu van Rasmussen.
En Lance reed inderdaad met 3 spaaks voor en achter....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2005 22:02

Heel sneu voor Rasmussen :(.
Hoop dat ie morgen wel kan genieten van zijn Bolletjestrui, DAT was zijn doel 3 weken geleden en dat heeft ie prima gedaan!
Less is bore

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 23 jul 2005 23:28

denk dat hij achteraf ook wel erg tevreden zal zijn over deze tour, alleen deze tijdrit snel uit zijn geheugen bannen

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 24 jul 2005 01:51

Echt heel jammer van Rasmussen  Gelukkig is ie niet zo hard gevallen dat hij moest opgeven. Ik ben wel benieuwd wat het verhaal was over de totaal mislukte wiel/fiets wissel. Reppen ze natuurlijk met geen woord over ind e Rabo-nieuwsbrief.
'Mijn' tourploegje heeft het wel goed gedaan vandaag (Armstrong, Ullrich,Basso, Julich en Landis). Alleen Menchov en de sprinters niet in de top-10
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 jul 2005 02:01

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 23 Juli 2005

Echt heel jammer van Rasmussen  Gelukkig is ie niet zo hard gevallen dat hij moest opgeven. Ik ben wel benieuwd wat het verhaal was over de totaal mislukte wiel/fiets wissel. Reppen ze natuurlijk met geen woord over ind e Rabo-nieuwsbrief.
'Mijn' tourploegje heeft het wel goed gedaan vandaag (Armstrong, Ullrich,Basso, Julich en Landis). Alleen Menchov en de sprinters niet in de top-10



Breukink zei dat Rasmussen verkeerdelijk de indruk had dat hij opnieuw lek reed... herkenbare situatie: als het niet goed loopt, denk je soms dat je lek rijdt. Maar toch leek er volgens mij meer aan de hand. En hij nam onvoorstelbaar veel risico's in de afdaling, bleef onhandig in de beugel, hij zat gewoon zonder vertrouwen op z'n fietsje.
nvoorstelbaar dat hij (en ook Savoldelli) dat rond punt links namen: duidelijk de verkeerde kant! En een ontzettend geklungel toen zijn achterwiel eruit moest: normaal moet de mechanieker reeds komen aanlopen met een vervangwiel. Deze kreeg het wiel er zelfs niet vlotjes uit.
En wat haperde aan Basso's achterrem/wiel??
Armstrong en z'n ploeg hebben blijkbaar weer eens de juiste materiaalkeuze gemaakt. Hij voelde zich beduidend beter op zijn fiets en zekerder in die afdaling, door een niet-vol achterwiel.
                
 
Kunnen we nu misschien jammer vinden, maar mentaal was Rasmussen er duidelijk niet tegen bestand. Je kan hem niet verwijten dat hij zijn podiumplaats verliest vandaag, noch een dosis pech, maar wel dat hij er precies niet rustig bij gebleven is en daardoor uit de top 5 wegzakte. Als hij even stoïcijns kalm gebleven was als hij in z'n interviews laat uitschijnen, was hij mooi binnengereden op een 4e of 5e stek.
Doet me een beetje denken aan die Belgische doelman die flaterde in de 1e helft en tijdens de rust om vervanging vroeg. Sportmannen met een dergelijke lage weerbaarheid, of met zo weinig zin om zich te herpakken en over een misstap heen te zetten, verdienen mijn respect niet. (al wil ik nu niet zeggen dat Rasmussen in dit geval is; blijft een superdude, al had ie vandaag de off day van z'n leven)
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 jul 2005 02:11

Overigens de lelijkste afstelling en positie op een tijdritfiets die ik ooit in de Tour zag (al is Landis' nieuwe positie van dit jaar ook afgrijselijk):

 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

erikvd
Forum-lid
Berichten: 237
Lid geworden op: 11 aug 2004 04:12

erikvd 24 jul 2005 03:38

God, wat zat die Landis op het puntje van z'n zadel zeg...dat kan toch niet goed voor je zijn?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 jul 2005 15:20

@casran Dat armstrong lekker op zijn fiets zat werd mij niet helemaal duidelijk hoor hij zat de hele tijd maar aan zijn zeem te trekken.maar dat hoeft niets met de fiets te maken te hebben.
En over de linkerkant van de rotonde stond vanochtend in de telegraaf dat dat ook niet de bedoeling was van rasmussen maar de voorrijdende motor reed die kant langs en daardoor raakte hij voor ded eerste keer in de war, gevolgd door nog vele keren maar dat hebben we kunnen zien.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 jul 2005 15:35

Quote: Origineel geplaatst door scottwilko op 24 Juli 2005
@casran Dat armstrong lekker op zijn fiets zat werd mij niet helemaal duidelijk hoor hij zat de hele tijd maar aan zijn zeem te trekken.maar dat hoeft niets met de fiets te maken te hebben.


In al die jaren Tour heb ik Lance altijd wat aan zijn tijdritpakje zien trekken, bijna steeds links. Het zat steeds net iets te strak en hij scheurde het zelfs eens in een tijdrit. Gisteren was het idd iets te veel van het goede.


Heet nieuws: Axel Merckx rijdt volgend jaar, zijn laatste seizoen, bij Phonak. Daar treft hij vriend en Brusselaar John Lelangue, wiens vader ploegmaat én ploegleider van Eddy Merckx was. Die laatste is ook werknemer in Merckx' fietsenbedrijf en chauffeur van J-M Leblanc in de Tour. It's a small world.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 24 jul 2005 20:38

OK. Tour over.......weinig verassend uitslag. Vino wel mooie rol gehad. Basso volgend jaar hopelijk één.
Maar het volgende: De Tour en de NOS. Waarom moet de NOS er altijd zo snel uit voor een of ander onzinprogramma, Lingo ofzo.......
Helemaal zo'n laatste etappe en huldiging........ik moet wel even de tijd krijgen om af te kicken........Nederlandse tv heeft altijd zo'n haast......de belg, duitsers en Eurosport gaan gewoon nog door en laten alles zien.
Nog leuke speculaties voor volgende jaar? Droomtransfer: Vino naar Rabo...?!
 
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

silentbughunter
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 jan 2005 21:50

silentbughunter 24 jul 2005 21:26

Quoten: Origineel geplaatst door Cas* op 24 Juli 2005


Nog leuke speculaties voor volgende jaar? Droomtransfer: Vino naar Rabo...?!
 

Hoe moet dat ooit betaald gaan worden ben blij dat ik geen klant van de Rabobank ben

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2005 21:26

Vino gaat naar een Franse ploeg. Ik hoop dat ie niet bezwijkt onder een kopmanschap. Hij heeft deze Tour meer kleur gegeven dan Lance. Einde tijdperk, gelukkig op naar een nieuwe start!
Less is bore

Plaats reactie