Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Heras betrapt tijdens Vuelta

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 30 nov 2005 17:58

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 30 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door MountainMikey op 30 November 2005


Misschien moet het gebruik van doping worden toegestaan. Dan strijden alle renners met dezelfde wapens........... 

zullen we weining overblijven denk ik.... 

Dus degene die het beste kunnen foeteren zullen het beste blijven presteren? binnekort iemand tien touroverwinningen op rij? waarom ook niet he?

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 30 nov 2005 23:59

Quoten: Origineel geplaatst door MountainMikey op 30 November 2005


Misschien moet het gebruik van doping worden toegestaan. Dan strijden alle renners met dezelfde wapens........... 

Ja op zich wel lollig om te kijken hoever men met doping kan gaan, maar laat dat dan een aparte tak van sport worden....en alle andere takken van sport: op eigen kracht graag.

falcone
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:05

falcone 01 dec 2005 00:07

Misschien moet het gebruik van doping worden toegestaan. Dan strijden alle renners met dezelfde wapens...........
En ineens de verkeersregels afschaffen zodat er geen overtredingen meer zijn zeker... Men zal altijd het onderste uit de kan proberen te halen of je het nu toelaat of niet. En als je het toelaat dat gaan renners als LA en JU en co high tech dope kunnen nemen en een neo-prof die zal dan op amfetamines of cortisonen rijden ofzo. kortom te gek voor woorden. Het is niet omdat je  de deur gecontroleerd wagenwijd openzet dat er niemand meer door het venster zal proberen kruipen. Nu kan men ecessen aanpakken. Men moet het franse model toepassen in heel europa. Doping is ook een zaak van justitie aangezien er veel geld mee gemoeid is en het vaak om illegale producten gaat. het franse peleton is vrij zuiver dat zie je wel aan hun resultaten en wat in frankrijk kan moet in heel de EU ook kunnen.

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 01 dec 2005 08:20

volgens insite info had bjarne een waarde van 69 toen hij de gold race won.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

coulthard
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:41

coulthard 01 dec 2005 10:06

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 01 December 2005

volgens insite info had bjarne een waarde van 69 toen hij de gold race won.

Ja monsieur soixant neuf (mijn frans is niet optimaal)
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 01 dec 2005 10:53

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 01 December 2005


Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 01 December 2005

volgens insite info had bjarne een waarde van 69 toen hij de gold race won.

Ja monsieur soixant neuf (mijn frans is niet optimaal)

het verklaart een hoop !

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 05 dec 2005 09:05

mijn schoonvader heeft de laatste 2 jaar van zijn leven veel in het ziekenhuis doorgebracht. Longen, nieren, lever versleten ( nogal goed geleefd).  Een paar keer dachten wij dat het zijn laatste dag was dat hij te leven had, zo slecht was ie er aan toe. De volgende dag , ... zwaar verwonderd terug een fitte schoonpa te vinden..... reden: hij had zijn dosis EPO toegediend gekregen. 't was echt ongelooflijk! Dit om maar te getuigen van de kracht van EPO !
 
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 05 dec 2005 13:52

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 05 December 2005


mijn schoonvader heeft de laatste 2 jaar van zijn leven veel in het ziekenhuis doorgebracht. Longen, nieren, lever versleten ( nogal goed geleefd).  Een paar keer dachten wij dat het zijn laatste dag was dat hij te leven had, zo slecht was ie er aan toe. De volgende dag , ... zwaar verwonderd terug een fitte schoonpa te vinden..... reden: hij had zijn dosis EPO toegediend gekregen. 't was echt ongelooflijk! Dit om maar te getuigen van de kracht van EPO !
 

Hoe zal ik me dan wel niet voelen met dat spul zeg ....

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 09 feb 2006 08:10

Heras is nu definitief voor 2 jaar geschorst door de Spaanse Wielerbond en is zijn Vuelta-zege ook kwijt aan Dennis Mentsjov.


De Spanjaard Roberto Heras is voor twee jaar geschorst wegens overtreding van de dopingregels.Heras werd vorig   
jaar op de een na laatste dag van de Vuelta betrapt op epo-gebruik.       
                                        
De zege in de Ronde van Spanje van 2005 is hem afgenomen en is definitief voor de Rabo-Rus Denis Mentsjov.Dat heeft Eugenio Bermudez,secretaris-generaal van de Spaanse wielerbond RFEC,laten weten.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 09 feb 2006 09:51

dat klopt!spijtig voor menchov om op deze manier te winnen,is zeker niet hetzelfde!je hebt niet op de hoogste trede gestaan he!al denk ik dat de dag van vandaag(wss vroeger ook al)niemand echt meer zonder rijdt-denk dat de druk te groot is,veel geld-het is tenslotte hun broodwinning!en tog...neem niemand iets kwalijk!-als je andere sporten ziet...wielrennen is tog wel het zwaarste!
il magnifico

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 09 feb 2006 18:05

Heras gaat in beroep:

Heras' advocaat Jose Maria Buxeda heeft al laten weten dat de renner in beroep zal gaan tegen de straf.Of dat bij een
Spaanse rechtbank zal zijn of bij het arbitragehof CAS,is nog onduidelijk.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 10 feb 2006 09:24

maar hij blijft fietsen en veel trainen zonder competitie ,maar...met veel plezier!!!menchov krijgt dan tog zijn podium!!!
il magnifico

Plaats reactie