Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Snelheidslimiet Wielrenners

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 18 feb 2006 21:22

Ik kan me wel herinneren van een bericht dat een hoop profs geflitst zou zijn in Belgie tijdens een wedstrijd.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 18 feb 2006 21:43

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 18 Februari 2006

Ik kan me wel herinneren van een bericht dat een hoop profs geflitst zou zijn in Belgie tijdens een wedstrijd.

Dat klopt, dat heb ik ook gehoord. Ik probeer het soms ook wel eens, maar volgens mij is het me tot nu toe niet gelukt.

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 19 feb 2006 00:43

Bij het binnenrijden van elke bebouwde kom staat toch een bord met 50 (soms 30) km/uur. en dan geldt volgens mij deze regel voor fietsers toch gewoon?;
Artikel 62Weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan de verkeerstekens die een gebod of verbod inhouden.
Er zal een hoop gedoogd worden maar strikt genomen zal je je toch aan deze regel moeten houden. (Over gedogen en even of topic maar wel grappig); vorig jaar in de plaatselijke krant gelezen dat een jolige dronken fietser zichzelf aanbood bij een alcoholcontrole voor auto's; Hij kreeg een bon. Normaal gesproken worden de fietsers bij redelijk normaal gedrag niet gecontroleerd, maar maar het kan dus wel.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 19 feb 2006 08:00

Op deze website Mediatheek/thinkquest staan wat "Wist U dat's"

Er geen maximale snelheid geldt voor fietsers in de bebouwde kom?

En trouwens ook niet voor fietsers buiten de bebouwde kom
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 feb 2006 12:44

Lees die post van PFW bovenaan de pagina nu eens goed. Er staat dat je je dus aan de verkeersborden moet houden. Staat er een bord dat max 20 is, dan mag je niet harder.
Verkeersregels zijn de regels dat je op de snelweg max 120 mag, op provenciale wegen 80, in de bebouwde kom 50 enz. Die gelden niet voor fietsers, maar als er een bord stelt geldt het wel voor fietsers.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 19 feb 2006 12:52

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 18 Februari 2006

Ik kan me wel herinneren van een bericht dat een hoop profs geflitst zou zijn in Belgie tijdens een wedstrijd.

Dat is heel goed mogelijk. Een Gatso (flitskast) reageert op heel veel dingen die voorbijkomen. Als en een eend precies op de juiste plek voorbijvliegt komt hij ook op de foto. Zou me niets verbazen als er ergens op een prikbord hangt bij de desbetreffende politiedienst vol met geflitste vogels, fietsers en andere zaken.  ngemotoriseerd verkeer beboeten obv de snelheid is niet mogelijk, tenzij het onder art.5WvW valt. Dat een overijverige diender dit ooit wel heeft gedaan zou me niets verbazen. Immers zij zijn ook maar uitvoerders van een bepaalde taak en zijn  (jammer genoeg) niet altijd volledig op de hoogte van de wetgeving. Daarbij komt dat wetgeving niet zwart wit is en vaak op verschillende manieren uit te leggen.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 feb 2006 13:25

Er zijn van die agenten.. Een kennis kreeg aantal jaar geleden een boete terwijl ie wat aan test rijden was op z'n mtb overdag omdat er geen goede verlichting op de fiets zat
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

marten
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:04

marten 21 feb 2006 21:12

ik werd zelf eens geflitst tijdens een trainingsritje. Provinciaals weggetje in de buurt. Vals plat naar beneden reed 56 per uur. Moet wel mooie foto van mn achterwerk zijn geweest......

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 21 feb 2006 21:37

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Februari 2006
Er zijn van die agenten.. Een kennis kreeg aantal jaar geleden een boete terwijl ie wat aan test rijden was op z'n mtb overdag omdat er geen goede verlichting op de fiets zat


Is ook weeer zo'n geval , zou namelijk niet kunnen . Je hoeft namelijk geen licht aan te hebben tussen een 1/2 uur na zonsopkomst en een 1/2 uur voor zonsondergang.
Ik heb er vorig jaar eens bij oom agent op gewezen dat hij met een kapotte achterlamp reed . Hij zei dat dat niks gaf zolang hij tussen die hierboven aangegeven periode rijdt.
Dit was tijdens verkeerslessen voor kleine kinderen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 21 feb 2006 21:38

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Februari 2006


Lees die post van PFW bovenaan de pagina nu eens goed. Er staat dat je je dus aan de verkeersborden moet houden. Staat er een bord dat max 20 is, dan mag je niet harder.
Verkeersregels zijn de regels dat je op de snelweg max 120 mag, op provenciale wegen 80, in de bebouwde kom 50 enz. Die gelden niet voor fietsers, maar als er een bord stelt geldt het wel voor fietsers.

Dank je, gelukkig iemand die het leest!

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 21 feb 2006 21:39

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 21 Februari 2006


Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 19 Februari 2006

Er zijn van die agenten.. Een kennis kreeg aantal jaar geleden een boete terwijl ie wat aan test rijden was op z'n mtb overdag omdat er geen goede verlichting op de fiets zat

Is ook weeer zo'n geval , zou namelijk niet kunnen . Je hoeft namelijk geen licht aan te hebben tussen een 1/2 uur na zonsopkomst en een 1/2 uur voor zonsondergang.Ik heb er vorig jaar eens bij oom agent op gewezen dat hij met een kapotte achterlamp reed . Hij zei dat dat niks gaf zolang hij tussen die hierboven aangegeven periode rijdt.Dit was tijdens verkeerslessen voor kleine kinderen.

Volgens mij is er ook een onderzoek voor sportfietsen.

langejaap
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 jan 2006 20:34

langejaap 24 feb 2006 21:59

Quoten: Origineel geplaatst door Marten op 21 Februari 2006

ik werd zelf eens geflitst tijdens een trainingsritje. Provinciaals weggetje in de buurt. Vals plat naar beneden reed 56 per uur. Moet wel mooie foto van mn achterwerk zijn geweest......


         Daar gaat nog aftrek kilometer registratie vannaf dus is dat 52 waar je 50 mocht en  betekend een prent van 27 euro!hihi
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !

Plaats reactie