Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Bidon Rabobank

eddymerckxbike
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2004 01:36

eddymerckxbike 02 mar 2006 19:59

Ik had een vraagje,  Ik heb bij de eneco toer zo'n bidon van zo'n rabobank renner opgevangen na zo'n bevoorrading . En op die bidon stond op de boven kant de letters : DL geschreven. Ik heb lang zitten denken waar dit de afkorting van is, van een renner, of van de drank die er in zit. Weet iemand misschien waar die letters voor staan op die bidon?

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 02 mar 2006 20:09

Quoten: Origineel geplaatst door eddymerckx bike op 02 Maart 2006

Ik had een vraagje,  Ik heb bij de eneco toer zo'n bidon van zo'n rabobank renner opgevangen na zo'n bevoorrading . En op die bidon stond op de boven kant de letters : DL geschreven. Ik heb lang zitten denken waar dit de afkorting van is, van een renner, of van de drank die er in zit. Weet iemand misschien waar die letters voor staan op die bidon?

         Doping Light

stefanvd
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 okt 2005 17:50

stefanvd 02 mar 2006 20:09

Quoten: Origineel geplaatst door eddymerckx bike op 02 Maart 2006

Ik had een vraagje,  Ik heb bij de eneco toer zo'n bidon van zo'n rabobank renner opgevangen na zo'n bevoorrading . En op die bidon stond op de boven kant de letters : DL geschreven. Ik heb lang zitten denken waar dit de afkorting van is, van een renner, of van de drank die er in zit. Weet iemand misschien waar die letters voor staan op die bidon?

DorstLesser?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 mar 2006 21:36

Juist. Grofweg zitten in het setje bidons in een volgwagen (er zijn er meestal zo'n 30 à 40 gevuld) 2 types: dorstlesser en energiedrank. Elk team heeft dan z'n codes om ze uit elkaar te houden, zonder dat de soigneur steeds moeten proeven ; bij Discovery gebruiken ze gewoon een kruisje, hetzelfde deden ze in de provinciale selectie waarin ik enkele wedstrijden reed, in mijn ploeg gewoon een "E" op de energiedrank (niets op de bidon met dorstlesser), etc.Daarnaast kunnen er nog bidons zijn voor een specifieke renner. Of puur water (had een ploegmaat die dat steeds wou halfweg koers), cola (vroeg ik wel 'ns), bij de profs op de persoon gemaakte isotone dranken...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

stefanvd
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 okt 2005 17:50

stefanvd 03 mar 2006 00:07

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 Maart 2006


Juist. Grofweg zitten in het setje bidons in een volgwagen (er zijn er meestal zo'n 30 à 40 gevuld) 2 types: dorstlesser en energiedrank. Elk team heeft dan z'n codes om ze uit elkaar te houden, zonder dat de soigneur steeds moeten proeven ; bij Discovery gebruiken ze gewoon een kruisje, hetzelfde deden ze in de provinciale selectie waarin ik enkele wedstrijden reed, in mijn ploeg gewoon een "E" op de energiedrank (niets op de bidon met dorstlesser), etc.Daarnaast kunnen er nog bidons zijn voor een specifieke renner. Of puur water (had een ploegmaat die dat steeds wou halfweg koers), cola (vroeg ik wel 'ns), bij de profs op de persoon gemaakte isotone dranken...

Drinken ze/jij helemaal geen water tijdens een wedstrijd? Is het niet het beste om bij die energie gels water te drinken?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 03 mar 2006 14:05

Quoten: Origineel geplaatst door stefanvd op 02 Maart 2006

Drinken ze/jij helemaal geen water tijdens een wedstrijd? Is het niet het beste om bij die energie gels water te drinken?


Gewoon water is er bij ons enkel op aanvraag. Het is steeds aangelegd als dorstlesser (bij ons in de ploeg: Performance). Het lijkt me beter om samen met het water ook enkele mineralen en zouten op te nemen, niet?
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

stefanvd
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 okt 2005 17:50

stefanvd 03 mar 2006 15:05

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 03 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door stefanvd op 02 Maart 2006

Drinken ze/jij helemaal geen water tijdens een wedstrijd? Is het niet het beste om bij die energie gels water te drinken?


Gewoon water is er bij ons enkel op aanvraag. Het is steeds aangelegd als dorstlesser (bij ons in de ploeg: Performance). Het lijkt me beter om samen met het water ook enkele mineralen en zouten op te nemen, niet?
 

Ja maar het lijkt me makkelijker om eten en gels met water weg te spoelen (mijn mening) en dan daarnaast dorstlesser en/of energiedrank. Wij krijgen ook standaard een bidon water mee in de koers.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 03 mar 2006 16:05

ik rijd dan wel geen koersen, maar van die dorstlessen en/of energie dranken krijg ik vaak zo'n plak mond, of een beetje slijm juist.MEt van die toertochten e.d. neem ik dan ook een gelletje, of snelle Jelle's en dan lekker spoelen met water ...

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4372
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 mar 2006 00:22

Quote: Origineel geplaatst door SpEric op 03 Maart 2006
ik rijd dan wel geen koersen, maar van die dorstlessen en/of energie dranken krijg ik vaak zo'n plak mond, of een beetje slijm juist.
MEt van die toertochten e.d. neem ik dan ook een gelletje, of snelle Jelle's en dan lekker spoelen met water ...

Moet je een andere dorstlesser nemen of niet zo sterk maken. Ik doe altijd de hoeveelheid voor 500ml in een bidon met 750ml water en heb nergens last van. Sterker nog als ik alleen water drink krijg ik juist last, en dan van mijn maag.

Plaats reactie