Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour De France 2006

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 18 jul 2006 15:26

Volgens de bookmakers is Menchov favoriet. Daarna pas Landis. Ik heb geld op Boogerd ingezet, betaalt 40x uit.
Se non e vero, e ben trovato.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 18 jul 2006 15:42

http://www.tourdefrance.nl/home/index.html
 
voor de liefhebbers!!! statistieken, verhalen, snelheden, enz....
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

debolle
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:57

debolle 18 jul 2006 18:57

een zeer nette overwinning van Frank Schleck!!!!
en ook een leuke etappe om naar te kijken, Landis een beetje te berekenend rond gereden, ik denk dat hij de benen had om Kloden en de rest van dat groepje  kapot te rijden...
maar er komen nog 2 dagen aan die slopend zijn, misschien benen een beetje sparen en de aankomende dagen weer wat tijd winnen op de concurentie...
 
Blijft leuk om te zien dat de Tour open blijft tot de laatste dagen, en niet na 1 week al beslist!!!
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 18 jul 2006 19:02

Beetje jammer dat wieltjeszuigen van Landis idd. Lelijk heb ik hem altijd al gevonden, maar ik vond hem eerst wel sympathieker.

Mooie overwinning van Schleck, dat kan nog wel een grote worden in de toekomst. Mooie stylist ook.

De rillingen liepen me wel weer over het lijf bij het zien van al die vette padden die met hun vlaggen stonden te waaien langs de kant.... ARGH!

Die Dessel tuimelt wel van de derde plek, genoeg kansen voor Menchov om iig die plek te gaan bezetten dus. Hoewel ik liever zie dat hij op een superdag de rest van de favorieten even aan gort rijdt natuurlijk...

Hm, Boogerd zegt net dat hij een enorme klap op zijn rug heeft gekregen onderaan de Alp...

mac94
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 14 aug 2005 10:41

mac94 18 jul 2006 19:05

Tsja, alle hulde voor Schleck. Menchov zag er niet echt lekker uit iig, ik ben benieuwd of hij nog wat kan doen de komende 2 dagen...
Een fan van Landis ben ik ook vandaag niet geworden.
Se non e vero, e ben trovato.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 18 jul 2006 19:24

Menchov had in de Vuelta welgeteld 1 slechte dag, waardoor hij uiteindelijk in eerste instantie Heras voor moest laten gaan. Maar hij reed verder uitstekend. Gelukkig verspeelt hij niet veel en loopt hij licht uit op een aantal andere concurrenten. Landis had blijkbaar de opdracht om Kloden te volgen, zoals hij zelf zegt in zijn interview. Hij is ook niet van plan voor een etappe te gaan...
Mooie etappe, helaas beetje tegenvallend voor de Raboliefhebbers, maar goed. Als Landis morgen maar tijd gaat verliezen, anders dan halen ze hem niet meer terug.

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 18 jul 2006 19:35

hopelijk halen ze volgend jaar alle bergetappe's uit de toer.

Want anders zal Tom "de bleter" Boonen nooit de groene trui kunnen winnen.

Hoogmoed komt voor de val
RIDLEY the speed weap&#111;n

sporter
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2006 14:37

sporter 18 jul 2006 19:40

Goeie zege van Shleck, heel goed gezien van Riis door hem te contracteren voor CSC. En ja het wielzuigen van Landis, was een beetje laf, maar ook dat hoort bij de wielersport. Jammer dat Menchov niet mee kon met Kloden en Landis. Maar toch hulde voor Menchov, hoe hij knokte, ik heb hem echt zitten aanmoedigen op de bank. Ook jammer dat Boogerd het tempo niet aankon, hij heeft namelijk zoals je al kon horen in een interview een klap op zijn rug gehad. Ik vindt irriteer me echt aan die fans langs de weg, die er zo kort opstaan, er moeten daar gewoon meer agenten staan, en meerdere hogere hekken. Er hoeft maar 1 gek te zijn, en die steekt bijvoorbeeld een stok tussen iemands zijn wiel. Nou dan ben je nog niet klaar...
 
Trappen mensen.

dries
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:03

dries 18 jul 2006 21:07

eindelijk een mooie rit gezien dankzij een aanvallende Kloden eindelijk moest die wieltjes zuiger evans er af !!
Landis hoeftde alleen maar te counteren maar voor een toekomstig ronde winnaar mag hij wel wat méér gaan tonen!
spijtig Boogerd zoveel nederlanders op l'Alpe d'Huez en dan met zen alle tenonder Rasmussen,Boogerd ,Mensjov
en als Mensjov de tour nog wil winnen moet hij 2 minuten voorsprong tellen voor de afsluitende tijdrit, wat zeer moeilijk wordt!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 18 jul 2006 23:22

Ik denk dat een podium voor Menchov Rabobank heel tevreden zal stellen, uiteindelijk. Daar zou iedereen voor hebben getekend, een paar maanden geleden. Ik had niet gedacht dat die dikke Landis de beste zou zijn. Maar ja, we zien het gebeuren...

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 18 jul 2006 23:56

Mooie koers maar erg slecht in beeld gebracht. Het begin van de Alp knalde het peleton uit elkaar maar bijna geen beelden en dan al die auto's! Ik ben er voor om de ploegleiders gewoon op de motor te laten meerijden op de laatste klim. Dan krijgen de renners meer de ruimte. Als je als renner op het elastiek zit achter de kopgroep dan rijden de ploegleiders je gewoon van de weg.
De koers zelf was de moeite waard. Cunugo kreeg de deksel op zijn neus. En een terechte winaar. Jammer dat Rabo wegviel. Menchov heeft zich kranig geweerd maar had een slechte dag en Boogerd kan zich niet rustig houden. Landis is net als Leipheimer, een wieltjesplakker. Maar het meest vreemde is toch Kloden! Waar rijdt deze jongen voor? De ritwinst zat er niet meer in. Waarschijnlijk rijdt hij volgend seizoen bij de opvolger van Phonak! Hij stond als 6e geklasseerd en gaat vol op kop zitten rijden voor Landis.?Kloden had het initiatief aan Landis moeten laten en achter hem wegkletsen. Indien Landis weer terug zou komen weer afwachten en wederom wegkletsen. Nu helpt hij Landis in het geel en zelf staat hij.................. nog steeds 6e! Welke logica zit hierachter?
Gerardo

Gebruikersavatar
cubebiker
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 26 okt 2004 22:38

Gebruikersavatar cubebiker 19 jul 2006 00:47

Klöden maakte wel tijd goed op zijn directe concurenten, dat Landis alleen maar hoefde te volgen was jammer. Als het zo makkelijk was om Klöden te volgen hadden wel meer renners dat gedaan.Rasmussen was overigens wel goed vandaag, kwam van ver en heeft Mentsjov nog kunnen helpen.
En Landis.. Hoopt dat hij ook een dagje niet kan volgen en dattie dan met Leipheimer en Evans moet lossen, maar eerlijk gezegd zie ik dat scenario nog niet voor me.Conclusie: echt spannend wordt het niet meer.

Plaats reactie