Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Hoe hard rijdt de gemiddelde toerrijder?

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 23 aug 2009 22:00

arjan916 schreef:'t is als een kilo lood en een kilo veren :)
Dan was de kilo lood zwaarder toch? ;)

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 24 aug 2009 00:31

Hoe het komt weet ik niet maar ik moet opeens denken aan die haas die nooit de schilpad inhaalde!!
Zij is ook tegen

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 24 aug 2009 19:07

Zijn de antwoorden wel juist op de gestelde vraag: Hoe hard rijdt de gemiddelde toerrijder? 50? 80? 120 km/h?
Krijg toch de indruk dat veelal antwoord wordt gegeven op de vraag: Wat is de gemiddelde snelheid van de toerrijder?
En dan nog. Wat zegt ons dit? De één fietst zich te pletter in de Limburgse heuvels, de andere pakt iedere dag 20 kasseien stroken of doet 5 x de Afsluitdijk dan wel 100 x l'alpe de Smeets ('t Kopje). Appels en peren dus.
Bovendien heb ik gelezen dat er onder ons een nieuwkomer is die een fiets leent (hoezo juiste afstellingen) een paar gympjes aantrekt en getooid in een wapperend T-shirt en een ruimzittende voetbalbroek ten eerste male m-a-k-k-e-l-i-j-k binnen een half uur 20 km wegtrapt. In realiteit moet deze Tiemen Groen in wording 50 km/h+ gereden hebben, want nergens in NL kun je ongestoord 20 km fietsen zonder de remmen te beroeren of het moet idd de Afsluitdijk zijn geweest. Ik zei het al, appels met peren en soms zit er een Ligakoek tussen.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 24 aug 2009 20:42

de boef van parma schreef:.... want nergens in NL kun je ongestoord 20 km fietsen zonder de remmen te beroeren of het moet idd de Afsluitdijk zijn geweest.


En zelfs daar heb ik dikwijls in de remmen gehangen omdat de "zondagsrijders" het nodig vinden om het hele fietspad te gebruiken.:D;)

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 24 aug 2009 23:36

Theo V schreef:
de boef van parma schreef:.... want nergens in NL kun je ongestoord 20 km fietsen zonder de remmen te beroeren of het moet idd de Afsluitdijk zijn geweest.


Dat " nergens" waag ik te betwijfelen.
Op de Zeeuwse dammen en in het achterland kom je toch een heel eind ,bedenk ik even snel.
De remblokken gaan dan ook alweer zo'n 18000 km mee (altijd mooi weer natuurlijk!)en zijn nog niet op.
En er zaten tussendoor toch af en toe bergjes bij.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 25 aug 2009 10:40

Ik kan in Twente een hele winter rondcrossen zonder een keer te hoeven remmen... Er bestaat nog een heel stuk Nederland naast het grootstedelijke Holland.

eelcoz

eelcoz 25 aug 2009 12:59

de boef van parma schreef:Bovendien heb ik gelezen dat er onder ons een nieuwkomer is die een fiets leent (hoezo juiste afstellingen) een paar gympjes aantrekt en getooid in een wapperend T-shirt en een ruimzittende voetbalbroek ten eerste male m-a-k-k-e-l-i-j-k binnen een half uur 20 km wegtrapt. In realiteit moet deze Tiemen Groen in wording 50 km/h+ gereden hebben, want nergens in NL kun je ongestoord 20 km fietsen zonder de remmen te beroeren of het moet idd de Afsluitdijk zijn geweest.


Hier in Friesland zijn er ook wel rondjes van 20 km te vinden waarbij je niet of nauwelijks hoeft te remmen. Maar toch, misschien hebben we hier te maken met het grootste Nederlandse talent sinds Joop Zoetemelk;)

cql
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 nov 2008 01:24

cql 25 aug 2009 17:19

de boef van parma schreef:Zijn de antwoorden wel juist op de gestelde vraag: Hoe hard rijdt de gemiddelde toerrijder? 50? 80? 120 km/h?
Krijg toch de indruk dat veelal antwoord wordt gegeven op de vraag: Wat is de gemiddelde snelheid van de toerrijder?
En dan nog. Wat zegt ons dit? De één fietst zich te pletter in de Limburgse heuvels, de andere pakt iedere dag 20 kasseien stroken of doet 5 x de Afsluitdijk dan wel 100 x l'alpe de Smeets ('t Kopje). Appels en peren dus.
Bovendien heb ik gelezen dat er onder ons een nieuwkomer is die een fiets leent (hoezo juiste afstellingen) een paar gympjes aantrekt en getooid in een wapperend T-shirt en een ruimzittende voetbalbroek ten eerste male m-a-k-k-e-l-i-j-k binnen een half uur 20 km wegtrapt. In realiteit moet deze Tiemen Groen in wording 50 km/h+ gereden hebben, want nergens in NL kun je ongestoord 20 km fietsen zonder de remmen te beroeren of het moet idd de Afsluitdijk zijn geweest. Ik zei het al, appels met peren en soms zit er een Ligakoek tussen.


Hoe komt het toch dat ik hier zo'n Theo Maassen beeld bij krijg!? =)

Mooi boef van Parma!

bassie10
Forum-lid
Berichten: 271
Lid geworden op: 10 jun 2005 18:03

bassie10 25 aug 2009 19:40

Amclassic-fan schreef:
alstro schreef: Nou ik ben erg benieuwd waarom dat zo is :-) als ik 25 km wind mee rij met 40 en ik rij 25 km terug met 20. Dan heb ik mi namelijk gewoon 30 gem.

Jullie zijn volgens mij in de war met iets anders.
Ik rij een uur wind mee 40 gem
en ik rij een uur wind tegen met 20 gem, dan heb je idd géén 30 gem.


Over 25 km met 40 km/h doe je 0,625 uur (37,5 minuten). Over de terug weg met 20 km/h doe je 1,25 uur (75 minuten). Dus je doet er in totaal 1,875 uur (112,5 minuten) over. In die tijd heb je 50 km afgelegd en is je gemiddelde dus: 50/1,875=26,667 km/h ;)

Wouter J schreef:
alstro schreef: Jullie zijn volgens mij in de war met iets anders.
Ik rij een uur wind mee 40 gem
en ik rij een uur wind tegen met 20 gem, dan heb je idd géén 30 gem.


Dan heb je dus 2 uur gefietst en 60km afgelegd. Lijkt mij een typisch geval van 30 km/u gemiddeld.
Zelf een beetje in de war?


Alstro? :)
diessens fietserke

klontje
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 14 okt 2007 22:09

klontje 27 aug 2009 00:43

de boef van parma schreef:Zijn de antwoorden wel juist op de gestelde vraag: Hoe hard rijdt de gemiddelde toerrijder? 50? 80? 120 km/h?
Krijg toch de indruk dat veelal antwoord wordt gegeven op de vraag: Wat is de gemiddelde snelheid van de toerrijder?
En dan nog. Wat zegt ons dit? De één fietst zich te pletter in de Limburgse heuvels, de andere pakt iedere dag 20 kasseien stroken of doet 5 x de Afsluitdijk dan wel 100 x l'alpe de Smeets ('t Kopje). Appels en peren dus.
Bovendien heb ik gelezen dat er onder ons een nieuwkomer is die een fiets leent (hoezo juiste afstellingen) een paar gympjes aantrekt en getooid in een wapperend T-shirt en een ruimzittende voetbalbroek ten eerste male m-a-k-k-e-l-i-j-k binnen een half uur 20 km wegtrapt. In realiteit moet deze Tiemen Groen in wording 50 km/h+ gereden hebben, want nergens in NL kun je ongestoord 20 km fietsen zonder de remmen te beroeren of het moet idd de Afsluitdijk zijn geweest. Ik zei het al, appels met peren en soms zit er een Ligakoek tussen.


Er is wel degelijk een plek in nederland waar je ongestoord 20km kan fietsen zonder in de remmen te knijpen en misschien wel 30 of 40. En ik wed dat je er ook 80km kan fietsen zonder maar een keer te stoppen voor een stoplicht......Drenthe! (of groningen)

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 27 aug 2009 12:18

de boef van parma schreef:Ik zei het al, appels met peren en soms zit er een Ligakoek tussen.
:D

rnldzm
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 jul 2009 17:30

rnldzm 27 aug 2009 17:23

Een toerrijder rijdt meestal ongeveer 5 km/u langzamer dan hij beweert.

Ik moet altijd een beetje lachen om de sterke verhalen

Plaats reactie