Over de wielersport en zijn beoefenaars.

welke renner inspireert jou

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 09 aug 2006 11:53

Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 08 Augustus 2006

Absoluut Jens Voigt! Wat een ongekende stoemper en aanvaller! Een man met aanvalslust en een dosis doorzettingsvermogen waar menig mens nog wat van kan leren. Op een klim niet mee kunnen met de besten en dan het gaatje dichtrijden in de slotkilometers en het geel pakken vind ik pure klasse! Dat dan nog eens verzilveren met een gewonnen tijdrit waarin hij onklopbaar was en een knappe overwinning.. ja.. dan ben je een man naar mijn hart!

Kan plots wel alles he?
il magnifico

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 09 aug 2006 11:53

KASJESKIN!Deze jongen wint de TDF,denk zelfs meerdere keren!
il magnifico

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 aug 2006 12:55

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 07 Augustus 2006



Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 06 Augustus 2006

Hij heeft volgens mij een vervelende persoonlijkheid maar.....na enkele boeken over en van hem gelezen te hebben moet ik toch wel bekennen dat ik veel bewondering en respect heb voor de manier waarop hij met zijn sport bezig is geweest.....!Ik heb het dan over Lance Amstrong !



en ze mogen zeggen wat ze willen over doping,Wie is nooit gepakt geweest ??? Al de grote wielrenners zijn ooit eens tege de lomp gelopen maar ze hebben destijds veel door de vingers gezien.WIE is nooit betrapt geweest ????? LANCE ARMSTRNG!Dat is zegt ook al héél véél want ze als ze één iemand viseerden was hij het!!!En ook al had die gepakt wie is de slimste dan(hij is nooit betrapt)terwijl AL de rest tegen de lamp gelopen is.


En nog: Roger de Vlaeminck, Indurain, Sean Kelly?, Hinault? Lucien Van Impe,
Pantani, Riis, Museeuw...
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 09 aug 2006 14:21

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 09 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Daveke op 08 Augustus 2006

Absoluut Jens Voigt! Wat een ongekende stoemper en aanvaller! Een man met aanvalslust en een dosis doorzettingsvermogen waar menig mens nog wat van kan leren. Op een klim niet mee kunnen met de besten en dan het gaatje dichtrijden in de slotkilometers en het geel pakken vind ik pure klasse! Dat dan nog eens verzilveren met een gewonnen tijdrit waarin hij onklopbaar was en een knappe overwinning.. ja.. dan ben je een man naar mijn hart!

Kan plots wel alles he?

idd Voigt staat hoog op mijn lijst, net als Schleck trouwens. CSC heeft gewoon een schitterende ploeg; goede renners, aanvallers, tijdrijders, klimmers, en mooie fietsen

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 06 sep 2006 21:28

Quote: Origineel geplaatst door Daveke op 08 Augustus 2006
Absoluut Jens Voigt!


Die's ook wel super idd!
Heb je Overcoming gezien?
Daar zat ook een heel leuk stukje over Voigt in.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

tyrion
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:01

tyrion 06 sep 2006 22:15

ik was altijd een fan van Gilberto Simoni, maar nu is daar Vinokourov bijgekomen. Een aanvaller pur sang, net als Voigt overigens, die ik ook wel kan waarderen.
voetballen is een spel, wielrennen een sport

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2333
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 06 sep 2006 22:29

Alleen in de Tour van 2003 was hij minder in vorm, maar die andere zes keer telkens enorm genoten van Lance Armstrong. Oké, een wedstrijd is doorgaans het meest aantrekkelijk, wanneer sporters/sportploegen aan elkaar gewaagd zijn. Maar een topsporter die (iets) boven de rest uitsteekt, vind ik eveneens bijzonder boeiend om naar te kijken. Ook Lance’ bijzondere gedrevenheid/fanatisme/vernieuwingsdrang in training, voeding, techniek, materiaal, etcetera, sprak me enorm aan, ja. Gewoon niks aan het toeval overlaten. En de mentale druk om het keer op keer waar te moeten maken, was blijkbaar no problem. Is toch niet te onderschatten als een hele wielerploeg grotendeels op jouw prestaties leunt in het zwaarste wielerevenement ter wereld. Respect alom, maar het meest genoot ik toch wel van z’n –- letterlijk -- onnavolgbare demarrages bergop. Staand op de pedalen met meer dan 90rpm bij de rest wegfladderen. Buitencategorie kippenvel.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 07 sep 2006 01:08

Joop!

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 07 sep 2006 23:49

Quoten: Origineel geplaatst door Robbebopper op 06 September 2006

Joop!


Dat is overtuigend! Nou ja, bij mij niet 1...
in het verleden......
Joop, inderdaad, de eeuwige tweede, een echte doorzetter. Deed 16 keer mee aan de TDF, en reed ze allemaal uit. Zo mag ik het graag zien. En anders wel Eddy Merckx, de grootste, een alleskunner, de meest gedrevene, de kanibaal.  
heden.....
Michael Boogerd, Lance Armstrong, Alexander Vinokourov, Robbie McEwen
en (hopelijk) in de toekomst.....
Thomas Dekker.

Thomas Dekker rechts, naast Michael Boogerd, bron: http://members.home.nl/thomasdekker/main_title.htm

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 08 sep 2006 01:49

Vroeger, toen ik nog een menneke was...Gerrie Kneteman, Didier Thurau, Bernard Hinault, en natuurlijk onze Peter Winnen. De kleine klimgeit uit de Peel. Daarna heel lang niets meer (wielrennen telde voor mij niet meer,sport sowieso niet) en daar kwam Frans Maassen.
Erik Zabel. Groot sportman, sympathieke uitstraling en karakter! Hij blijft er voor gaan. Mario Chippolini idem dito alleen andere stijl.Servais Knaven na zijn winst in Parijs-Roubaix. Nu voornamelijk dus de sprinters, Boonen vanaf de Tour van dit jaar minder. Robbie McEwen is een toffe gast en koerst slim.
Jens Voigt...supervent...wat een klasse, aanvalsdrift, sportief (laat een ander winnen na de opdracht van Riis om niet op kop te gaan) da's een groot sportman. Hij GAAT er voor, heel mooi.
Wie weet wie me nog meer gaat inspireren.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

piccoloprincipe
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 aug 2006 15:03

piccoloprincipe 08 sep 2006 22:29

Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 06 September 2006
Quote: Origineel geplaatst door Daveke op 08 Augustus 2006
Absoluut Jens Voigt!




Die's ook wel super idd!
Heb je Overcoming gezien?
Daar zat ook een heel leuk stukje over Voigt in.


Wou het net zeggen, hoe enthousiast die man elke dag weer is is erg inspirerend. ook zijn loyaliteit is een nsterk punt, geweldige man gewoon!

Plaats reactie