Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Klimmen rond Berg en Dal

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 26 apr 2010 18:55

Dit zijn bij mijn weten de officiële benamingen rond de stuwwal.

[img=http://img717.imageshack.us/img717/659/53952729.jpg]

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1789
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 26 apr 2010 22:44

Gaaf ! ... Laatst meegereden met de 100-1000 klimrit van de pedaleurs 106km en bijna 1200Hm! Maar dat was toen wel veel keren en draaien. Misschien kan je de klimmetjes over de grens bij Donsbruggen (kleve) en de Geldenberg, Schottheide, Am Hövel (bij Frasselt) er ook bij opnemen.. of moet dit persé allemaal in Nederland zijn? Alhoewel.. Vogelsang ligt ook net over de Grens
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

boud
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2009 16:18

boud 12 mei 2010 00:33

De tocht wordt voor een goed doel, zie het als serieus cyclo-alternatief voor Ride for the Roses. Niet in een peloton rijden, maar individueel en pakt vrijwel alle klimmetjes in Rijk van Nijmegen en Reichswald zonder te kruisen of wegen dubbel te rijden. De absolute specials moeten beklimmingen in het centrum van Nijmegen (Commanderie) en Kleve (de heerlijke Kloppberg!!!) worden, waar je normaliter niet eens mag fietsen. Zodra de gemeentes akkoord gaan kom ik ermee naar buiten. Super parcours, super start-finishplaats, uitgepijld, topravitaillering, individuele tijdregistratie. Dit wordt echt supermooi! Ik kan alle handjes gebruiken om Nijmegen een topklassieker te bezorgen. Wie doet er mee?
Boud

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1789
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 09 aug 2010 02:02

Boud schreef:De tocht wordt voor een goed doel, zie het als serieus cyclo-alternatief voor Ride for the Roses.


Er wordt min of meer al onder deze vlag een alternatieve tourtocht in deze regio onder deze vlag georganiseerd door 'TWC 'T verzetje' geheten: 'Omloop for the Roses' Dit in navolging van de Ride For the Roses gehouden in Lingewaard 2009.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

wcs
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2010 00:28

wcs 20 aug 2010 17:35

Zit vol aandacht het hele topic Klimmen in Berg en Dal te lezen (erg leuk, topic had ik nog niet eerder gelezen).
En ik dacht dat het wel een idee was om een los topic te maken met klimtijden.
Dus zonder commentaar er bij, daar zijn de gewone topics voor.
Misschien is het een idee om voor een aantal klimmen in NL een apart topic te maken (voor elke klim 1 topic dus).
Met daarin dus 1 lijst met namen/tijden en zo. Als iemand zijn tijd wil toevoegen, dan is het alleen copy/paste en naam toevoegen/tussenvoegen.
Nu moet je een heel topic doorspitten om tijden te zien, en dan staan er her en der nog tijden van andere beklimmingen.

Om verwarring te voorkomen, hoort wel in de 1e post vh topic te staan:
Welke beklimming, gemeten van waar tot waar, vanuit stilstand (is meestal de standaard).

Dus krijg je zoiets (ga er voor t gemak van uit dat iedereen tot dusver ook vanuit stilstand (of stapvoets ivm inklikken pedalen) is gestart.


Beklimming Oude Kleefsebaan/Tivoli
Vanaf: Blikvanger
Tot: drempel bij Tivoli
Start vanuit stilstand/stapvoets!
Dogestyle : 4 min 9 sec
Cascarsi : 4 min 19 sec
Swind : 4 min 31 sec
Cor : 4 min 34 sec
Rene : 4 min 34 sec
Herera : 4 min 36 sec
Sjarlie : 4 min 37 sec
Arno H : 4 min 40 sec
Ottie : 4 min 46 sec
DvW : 4 min 55 sec
who cares : 5 min 11 sec
Paulito : 5 min 15 sec

Lijkt me een idee voor de moderatoren om zo'n verzameling topics op te starten.
Voorbeelden voor klimmen waarvoor klimtijdenlijstjes gemaakt kunnen worden:
- Oude Kleefsebaan
- Oude Holleweg (Komend vanaf de rijkstraatweg in Beek hier de Nieuwe Holleweg op. Meten vanaf rooster in deze klinkerweg (=na 5 meter), vervolgens weg na zo'n 40 meter naar rechts en dan weer naar links omhoog, na een paar 100 meter van de klinkerweg af, rechts omhoog asfaltweg (Oude Holleweg). Stop meting: bovenaan bij het eerste grote bord links van de weg, van Golden Tulip hotel 'Val monte' Afstand ruim 800 meter
- Nieuwe Holleweg (vanaf het bovengenoemde rooster, via de Van der Veurweg en de Bosweg. Einde meetpunt: tot aan de Oude Kleefsebaan?)
- Vaalserberg?
- Eperheide?
- Cauberg?
- etc.
Beter langzaam naar boven als helemaal niet naar boven...

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 20 aug 2010 19:45

@wcs: leuk idee, ik hoop dat het aanslaat. Als suggestie: ik zou in het topic dan ook de lengte en het profiel van de beklimming toevoegen.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

wcs
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2010 00:28

wcs 21 aug 2010 21:42

Vanmorgen mn rondje gereden.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=giiyezyhswtskhki
Uitstekend bevallen (zeker omdat het mn eerste rondje met de racefiets was met klimmetjes erin, sinds een jaar of 15 :) )

Bewust geprobeerd te doseren tijdens de stukken tussen de klimmen in, en uiteindelijk 3u 5min onderweg geweest voor 68km.

Lang geleden dat ik in de buurt van Berg en Dal gefietst had.
Omdat ik vroeg vertrokken was vanaf het startpunt in Plasmolen (7.45u) was het lekker rustig overal en kon echt genieten van de rust en frisse lucht.
Erg leuk stukje daar vanaf de grensovergang via Vogelsang en Holdörn naar B&D.

Beklimmingen gingen echt wel goed, op wat gehannes met mn voorderailleur na (stond een paar keer geblokkeerd omdat hij niet naar het kleine blad wilde..), en na de Nieuwe Holleweg (van onder tot compleet boven), meteen weer de Oude Holleweg gedaan. Daar nog iemand ingehaald (na de rechterbocht, net als je de Oude Holleweg bent opgedraaid), die draaide een super licht verzet, was zwaar jaloers dat ik niet zo'n verzet had.. En zo'n 100-200m na de linkerbocht werd ik door een raket in cervelo kleding ingehaald, en daarna stond ik ineens super geparkeerd. Toch helaas ff een handje op een paaltje en ff 20 sec puffen, daarna was ik wonderwel totaal hersteld (vaag..).
Anyway, een geslaagde eerste rit!
Beter langzaam naar boven als helemaal niet naar boven...

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 05 sep 2010 19:42

Ben gisteren toevallig op dit forum beland. Leuk om al jullie ervaringen met de klimmetjes rond Berg en Dal te lezen! Heb sinds kort ook maar weer eens de fiets gepakt en rijd met name rond Berg en Dal. Vandaag maar eens doorgetrapt en geklokt op de Oude Kleefsebaan. Ging voor een tijd net onder de 6 min, maar kwam tot mijn verbazing uit op 5.06 min (vanaf bord 2.5 KM S-bochten tot drempel/bord Berg en Dal; ...wel met vliegende start; tussentijd einde parkeerplaats/hekje begin weiland: 2.35 min). Niet slecht vond ik zelf, voor mijn 92 kg op een 16 jaar oude kale Giant hybride met 40mm banden!! Ik zal 'm eens proberen met start uit stilstand.

Daarvoor mijn vertrouwde favoriete Oude Holleweg gereden in 2.23 min (vanaf overgang klinkers/asfalt tot bord Golden Tulip). Zal proberen weer eens in de buurt te komen van mijn oude record van zo'n 13 jaar (en 12 kg) geleden: 1.56 min.
Daarna Beekmansdalseweg, Ubbergse Holleweg en Jan Dommer van Poldersveldtweg gepakt, die klimmen lekker geleidelijk. Van der Veurweg-Bosweg-Nieuwe Holleweg hakte er wel stevig in, zeker direct na volle bak gegaan te zijn op de Oude Kleefsebaan!

Zijn de mensen op het lijstje 'Oude Kleefsebaan-tijden' nog wel actief met klokken op dit traject? Zie dit jaar weinig verbeterde tijden??

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 05 sep 2010 19:58

Tennisser schreef:Ben gisteren toevallig op dit forum beland. Leuk om al jullie ervaringen met de klimmetjes rond Berg en Dal te lezen! Heb sinds kort ook maar weer eens de fiets gepakt en rijd met name rond Berg en Dal. Vandaag maar eens doorgetrapt en geklokt op de Oude Kleefsebaan. Ging voor een tijd net onder de 6 min, maar kwam tot mijn verbazing uit op 5.06 min (vanaf bord 2.5 KM S-bochten tot drempel/bord Berg en Dal; ...wel met vliegende start; tussentijd einde parkeerplaats/hekje begin weiland: 2.35 min). Niet slecht vond ik zelf, voor mijn 92 kg op een 16 jaar oude kale Giant hybride met 40mm banden!! Ik zal 'm eens proberen met start uit stilstand.


Volgens mij stoof jij me vanochtend halverwege de klim voorbij en ging ik je vlak voor Tivoli weer voorbij (je stond een beetje geparkeerd ;).
... más allá ...

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 05 sep 2010 20:22

JPP schreef:Volgens mij stoof jij me vanochtend halverwege de klim voorbij en ging ik je vlak voor Tivoli weer voorbij (je stond een beetje geparkeerd ;).


Da' was ik nie.... :) Ik reed in de middag en finishte boven de 25 km/h, werd ook niet ingehaald.

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 05 sep 2010 20:39

Tennisser schreef:
JPP schreef:Volgens mij stoof jij me vanochtend halverwege de klim voorbij en ging ik je vlak voor Tivoli weer voorbij (je stond een beetje geparkeerd ;).


Da' was ik nie.... :) Ik reed in de middag en finishte boven de 25 km/h, werd ook niet ingehaald.


Ah, hij ging me ook zo hard voorbij! Zag alleen iets groot wits en 'Giant' ... Ik ging trouwens niet hard. Ik ga nooit hard op heuveltjes. Dat kan ik nu eenmaal niet. Op het vlakke ben ik overigens ook niet zo snel. Maar ik heb wel lol :D
... más allá ...

wcs
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2010 00:28

wcs 05 sep 2010 22:25

Tennisser schreef: Daarvoor mijn vertrouwde favoriete Oude Holleweg gereden in 2.23 min (vanaf overgang klinkers/asfalt tot bord Golden Tulip). Zal proberen weer eens in de buurt te komen van mijn oude record van zo'n 13 jaar (en 12 kg) geleden: 1.56 min.
Daarna Beekmansdalseweg, Ubbergse Holleweg en Jan Dommer van Poldersveldtweg gepakt, die klimmen lekker geleidelijk. Van der Veurweg-Bosweg-Nieuwe Holleweg hakte er wel stevig in, zeker direct na volle bak gegaan te zijn op de Oude Kleefsebaan!

Zijn de mensen op het lijstje 'Oude Kleefsebaan-tijden' nog wel actief met klokken op dit traject? Zie dit jaar weinig verbeterde tijden??


Vd Veurweg-Bosweg-Nieuwe Holleweg heb ik ook gedaan 2 weken terug.
(na eerst Vogelsang, Hohldörn en Oude Kleefsebaan deze direct gedaan en daarna terug naar beneden en de Oude Holleweg). Moet zeggen, dat de Vd Veurweg-Oude Bosweg wel onregelmatig is zeg.. pff. Maar op de Oude Holleweg verkeek ik me ietsje op de klim, toen ik beneden de rechts-links bocht had gehad, zag ik een meter of 200 voor me een fietser, en die had ik tus te pakken in de rechterbocht na de afslag naar Oude Holleweg. Uiteindelijk stond ik zo'n 150-200m voor de top ineens geblokkeerd... haha) Maar wel leuke klim.

Ja in dit topic staan diverse tijden. Maar om een beetje overzicht te houden heb ik even een topic gemaakt puur voor het posten en bijhouden van de lijst met tijden:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=44564
Beter langzaam naar boven als helemaal niet naar boven...

Plaats reactie