Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 25 jan 2019 11:50

Zolang je jouw dopingfouten uit het verleden niet wilt erkennen, heeft het weinig zin om mensen een tweede of derde kans te geven. Wil je bouwen aan een betere toekomst, dan zal je je fouten uit het verleden moeten erkennen en ervan leren. Er lopen in het wielrennen teveel mensen rond, die hun fouten niet willen zien en daarmee laten zien dat ze niet van plan zijn te veranderen. Dat iemand als Erik Dekker zijn dopinggebruik niet erkent is niet zo belangrijk, hij is uit de sport verdwenen en daarom wordt de sport van zijn erkenning niet beter. Iemand als Lefevere is een belangrijke speler in de sport, zijn erkenning van de fouten die hij gemaakt heeft, die zou wel verschil maken, de sport verbeteren en helpen bouwen aan de toekomst...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37850
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jan 2019 12:09

Enzzo schreef: 25 jan 2019 11:36 Dan leef jij toch in een andere wereld dan ik.
Blijkbaar. Ik ken concrete voorbeelden van mensen in mijn professionele werkkring die alle collega bedrijven inmiddels wel een keer als werkgever hebben gehad en nu niet meer aan de bak komen. Telkens weer dezelfde fout maken en niet in de spiegel kijken.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8124
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 jan 2019 14:30

Tja Karl, we gaan het hier toch nooit over eens worden. Ik heb een wat minder dogmatische kijk op zaken.

Laten we er gewoon over ophouden. Ik respecteer jouw mening maar ben het er gewoon niet mee eens. Mij overtuig je niet en ik jou evenmin dus zinloos om door te discuseren over Lefevere.

@Daniel, tuurlijk zijn er die voorbeelden. Mensen die niet voldoen, brol leveren, door stelen of anderszins uit de gratie vallen etc. Mijn voorbeeld ging juist over succesvolle mensen waar je om een of andere reden persoonlijk/ethisch/religieus of waarover dan ook niet mee overeenkomt maar desondanks toch mee verder moet. En dat er in het wielrennen heel veel van dat soort figuren rondlopen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 25 jan 2019 16:32

Ik zie geen enkele reden waarom het wielrennen niet zonder de Lefevre's zou kunnen.
Er staan toch honderden jonge enthousiaste ex-wielrenners te trappelen om ploegleider te worden?
Misschien zijn ze minder goed, maar dat zullen we nooit weten, want de plekken zijn allemaal bezet.
Het zelfde voor ploegartsen; er is geen schaarste waardoor ze niet om de bekende doping-artsen heen kunnen, maar toch blijven die gasten actief in het wereldje.

Het lijkt er nogal op dat ze elkaar de handjes boven het hoofd houden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37850
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jan 2019 17:18

Persoonlijkheid en religie zijn voor mijn geen zaken waarom ik wel/niet met iemand in zee ga. Ethiek, fair play en zelfreflectie wel.
En laat dat nu bij alle Lefevre-achtigen ontbreken.
Verder eens met Vermeulen. Maar zolang er nog mensen geloof en vertrouwen hebben in deze duistere figuren zal er niks veranderen. Hopelijk lopen dit soort ploegleiders steeds vaker tegen sponsorproblemen aan.
Less is bore

hayes

hayes 25 jan 2019 18:39

Vraag is natuurlijk of intussen de wielersport wegkwijnt...
Ik weet ook de oplossing niet, maar een deel van de tv-rechten verdelen over de ploegen lijkt me niet zo'n gek idee. In voetbal bv gaat dat over enorme bedragen. En wat mij betreft mag elke world-tour ploeg net evenveel krijgen.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 25 jan 2019 22:38

Goed idee...

En dan pak hem beet Parijs Nice, de Waalse Pijl, Criterium du Dauphine, Artic Race of Norway, Tour de l'Avenir en Parijs Tours afschaffen. Want het geld dat met een winstgevende koers als de TdF verdiend wordt, wordt gebruikt om deze koersen te organiseren. De meeste koersen zijn niet bepaald winstgevend en je kan niet en de verdiensten van de winstgevende koersen én aan verliesgevende koersen én aan wielerploegen uitgeven.

Los van het bovenstaande verhaal, waarom zou je het willen? Om te zorgen dat de toppers in het wielrennen niet rond de 5 miljoen maar rond de 1o miljoen gaan verdienen?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 jan 2019 06:16

wegkoersen organiseren in het veld?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3115
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 26 jan 2019 09:30

Karl66 schreef: 25 jan 2019 22:38 Goed idee...

En dan pak hem beet Parijs Nice, de Waalse Pijl, Criterium du Dauphine, Artic Race of Norway, Tour de l'Avenir en Parijs Tours afschaffen. Want het geld dat met een winstgevende koers als de TdF verdiend wordt, wordt gebruikt om deze koersen te organiseren. De meeste koersen zijn niet bepaald winstgevend en je kan niet en de verdiensten van de winstgevende koersen én aan verliesgevende koersen én aan wielerploegen uitgeven.
Tour de L'Avenir heet niet voor niets zo. Daar zijn wielerploegen en jonge renners dus bij gebaat.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 26 jan 2019 11:22

Net als fokke en sukke denk ik er precies zo over ;)

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16281
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 jan 2019 12:22

EmPeHa schreef: 26 jan 2019 09:30
Karl66 schreef: 25 jan 2019 22:38 Goed idee...

En dan pak hem beet Parijs Nice, de Waalse Pijl, Criterium du Dauphine, Artic Race of Norway, Tour de l'Avenir en Parijs Tours afschaffen. Want het geld dat met een winstgevende koers als de TdF verdiend wordt, wordt gebruikt om deze koersen te organiseren. De meeste koersen zijn niet bepaald winstgevend en je kan niet en de verdiensten van de winstgevende koersen én aan verliesgevende koersen én aan wielerploegen uitgeven.
Tour de L'Avenir heet niet voor niets zo. Daar zijn wielerploegen en jonge renners dus bij gebaat.
Volgens mij zijn de ploegen bij iedere wielerkoers waar ze aan deel mogen nemen gebaat. Het punt is juist dat er helemaal niet zoveel geld over blijft onder de streep. Alleen de ASO en Flanders Classics draaien winst en zouden daarvan iets aan de ploegen kunnen geven maar voor de rest zijn de meeste koersorganisatoren blij als er eens een jaartje geen geld bij hoeft.

Het verdienmodel van wielrennen is voornamelijk sponsorgeld. Bij veel koersen zijn ze allang blij als iemand het gratis en voor niks uit wil zenden. Als wielrennen achter de decoder verdwijnt verliezen ze alle kijkers die alleen inschakelen voor de Tour en misschien een paar klassiekers. Juist voor de exposure in die paar grote koersen komen de sponsors van buiten de fietsindustrie.

Zolang Lefevre nog sponsors kan vinden en de renners voor hem willen rijden is er eigenlijk niet zoveel aan de hand. En ook voor ons echte liefhebbers is het eigenlijk wel leuk dat we "de goeden tegen de slechten" hebben. Het is alleen zo jammer dat de slechten verdacht vaak winnen...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37850
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2019 21:39

Badr Hari betrapt op doping. Dat kan, buiten het wielrennen wordt ook wel eens gesnoept.
Maar de 2e alinea is hilarisch:
De zaak ligt nu bij de tuchtrechter, die moet beslissen over een schorsing. Oud-wereldkampioen Hari en de andere drie kickboksers krijgen twee weken de tijd om een verklaring in te dienen bij het Instituut Sportrechtspraak (ISR).

GLORY wil de samenwerking met het ISR beëindigen en de vier dopingzaken in de doofpot stoppen. "GLORY heeft ons een brief gestuurd dat ze het contract willen opzeggen", bevestigt ISR-secretaris Henk van Alle tegenover Nieuwsuur.
Dat heeft SKY zelfs nog niet bedacht, gewoon contract met controleinstantie opzeggen :lol: :lol:
Less is bore

Plaats reactie