Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 nov 2007 23:15

Naar aanleiding van het regelmatig uit de hand lopen van het vorige dopingstopic hierbij Dopingstopic 2.0. Post hier al je algemene opmerkingen, discussies, etc rondom de dopingsperikelen in het wielrennen.
Voor grote nieuwe zaken kunnen er uiteraard altijd nieuwe topics worden geopend, probeer voor algemene zaken de boel hier een beetje centraal te houden. Dit bevordert de leesbaarheid van het forum. Om de boel voor iedereen helder te houden willen we graag een aantal spelregels als leidraad neerleggen:

Spelregels
- Er wordt een inhoudelijke discussie gevoerd
- Insinuerende one-liners dienen onderbouwd te zijn
- Besproken onderwerpen/personen worden met respect behandeld

Een goede discussie gewenst,
Het moderator-team.
Less is bore

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 05 nov 2007 23:53

De aftrap dan maar. Titel is "Het grote dopingtopic 2.0". Volgens Van Dale

groot2 (bn.)
1 (van concrete zaken, mensen en dieren) van meer dan gewone afmetingen => flink, groot van stuk; klein
2 (van abstracte zaken) van meer dan normale omvang => aanmerkelijk, aanzienlijk, belangrijk, considerabel, dat liegt er niet om, ferm, fiks, fors, geducht, gevoelig, merkelijk, nameloos, niet gering, niet onbelangrijk
3 volwassen
4 geweldig, in hoge mate zijnde wat wordt uitgedrukt
5 belangrijk, gewichtig
6 met de afmeting die wordt genoemd => royaal

Nogal een variatie aan doping zaken die hehandeld kunnen worden, dunkt me.
Het verondersteld wellicht dus ook dat er een klein dopingtopic 2.0 bestaat? Of ben ik nu te enthousiast?

Desalniettemin hoop ik in dit topic weer een aantal bijdragen te kunnen leveren, groot of klein.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 nov 2007 09:24

Het is nu nog een klein dopingstopic maar in de loop der tijd zal het vanzelf groot worden ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 06 nov 2007 10:24

Hoop je dan toch.
Wordt eenieder het van lieverlee niet een tikkeltje beu dat het aleen maar hierover kan gaan? Ik wel eigenlijk. De laatste koersen op TV hadden ivm daarmee ook de grote aantrekkingskracht voor mij verloren.
En daarmee is post 4 dus een feit... ;)
Gang is alles...

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 06 nov 2007 11:04

Vandaag is alleszins een belangrijke dag in de dopingbestrijding, omdat meester Misson de zaak Kashechkin in Luik inleidt : zijn sportbonden (UCI, WADA, ...) gemachtigd om dopingcontroles uit te voeren en zo inbreuk op de privacy van de sporter uit te voeren ?

Er zal enkel nagegaan worden of de klacht gegrond is, indien ja, zal later de hele zaak in detail worden gevoerd.

Concreet betekent de zaak Kashechkin dit een volledige herorganisatie van het dopinggebeuren, omdat rechtsinstanties dan de dopingbestrijding en controle moeten overnemen. Het is duidelijk dat dit in sommige landen een onmogelijke taak is (vb Oostblok) en dat deze overgang de deur openzet naar verder misbruik.

De uitleg van Misson : ik verdedig de zaak van mijn client, niet van de maatschappij. Zeker te volgen !
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

mercier
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 okt 2006 13:23

mercier 06 nov 2007 11:34

Rocketboy schreef:Vandaag is alleszins een belangrijke dag in de dopingbestrijding, omdat meester Misson de zaak Kashechkin in Luik inleidt : zijn sportbonden (UCI, WADA, ...) gemachtigd om dopingcontroles uit te voeren en zo inbreuk op de privacy van de sporter uit te voeren ?

De uitleg van Misson : ik verdedig de zaak van mijn client, niet van de maatschappij. Zeker te volgen !


Nou en of!!!
In eerste instantie ben ik geneigd te zeggen dat renners zich vrijwillig (?!) aan die controles onderwerpen maar als je aan de andere kant ziet hoe instanties met de privacy van renners omspringen dan is het begrijpelijk dat er juridische tegenactie komt.

Ben benieuwd.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 06 nov 2007 11:43

Mercier schreef:
Rocketboy schreef:Vandaag is alleszins een belangrijke dag in de dopingbestrijding, omdat meester Misson de zaak Kashechkin in Luik inleidt : zijn sportbonden (UCI, WADA, ...) gemachtigd om dopingcontroles uit te voeren en zo inbreuk op de privacy van de sporter uit te voeren ?

De uitleg van Misson : ik verdedig de zaak van mijn client, niet van de maatschappij. Zeker te volgen !


Nou en of!!!
In eerste instantie ben ik geneigd te zeggen dat renners zich vrijwillig (?!) aan die controles onderwerpen maar als je aan de andere kant ziet hoe instanties met de privacy van renners omspringen dan is het begrijpelijk dat er juridische tegenactie komt.

Ben benieuwd.


Lijkt als ik dit zo lees een beetje op de Bosman zaak (voetbal contracten). De zaak Kashechkin kan dus grote gevolgen hebben. Hoewel de WADA, UCI wel erg machtig zijn.
What makes the boat go faster?

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 06 nov 2007 13:20

De zaak Bosman had te maken met het vrij verkeer van goederen en personen, maar, wie was de meester-advocaat in die zaak ? Inderdaad, Misson.
Die zal niet nalaten tot het Europese Hof te gaan.
Ik vermoed dat we hier vertrokken zijn voor een procedureslag van een aantal jaar.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 06 nov 2007 18:26

Heeft iemand trouwens het artikel in Der Spiegel over Patrik Sinkewitz? Zo ja, zou graag een kopie willen hebben.
What makes the boat go faster?

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 06 nov 2007 20:00

Wellicht is het verstandig de naam van het topic te wijzigen in "Het Dopingtopic 0.0 IQ".
Ik snap niet dat zulke topics op een ( willekeurig welk ) forum in stand worden gehouden.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 06 nov 2007 20:09

campa=super schreef:Wellicht is het verstandig de naam van het topic te wijzigen in "Het Dopingtopic 0.0 IQ".
Ik snap niet dat zulke topics op een ( willekeurig welk ) forum in stand worden gehouden.


Waarom niet, als ik vragen mag? Zolang het wielrennen gericht is en er een zinvolle en onderbouwde discussie wordt gevoerd. Verwijs ook naar de topicstarter in deze.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 07 nov 2007 14:06

Idd, niks mis met een inhoudelijke discussie, bijvoorbeeld over de juridische en ethische aspecten van dopingcontroles etc etc etc.

(en voor inhoudelijke discussies over de te nemen producten verwijs ik u graag naar Dutchbodybuilding.com :D )
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie