Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 10 nov 2017 12:30

Boonen reed wel verder weg bij de 3 achtervolgers (uit t geheugen). Cancellara was gewoon beter.
Kijk maar eens naar een sprint met Cancellara, in Milaan-San Remo bijvoorbeeld, hij sprint zittend. Zijn stijl verhult de kracht die hij genereert, daarom ziet het er soms onnatuurlijk makkelijk uit.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 nov 2017 13:04

allez mannen, je kan nu veel beweren maar dat Boonen instortte? Je moet echt geen fan zijn van Boonen om te zien dat die nog redelijk goed naar boven reed. En Cancellara vind ik een heel goede en sympathieke (ex)renner maar de manier waarop hij op al die filmpjes met twijfels soms wegrijdt (of wegvliegt) is toch wel speciaal. Waarmee ik niks wil beweren of ontkennen maar dat sommigen zich daarvragen bij stellen kan ik inkomen. Als je dan ook nog de fietswissels om twijfelachtige redenen en de verklaringen van die onbekende renner er bij neemt is het toch min of meer begrijpelijk dat er bij sommigen twijfels rijzen?
En nogmaals zelf wil ik er geen oordeel over vellen omdat het tot zo lang er geen bekentenissen komen ( als die er al zouden kunnen komen) toch altijd een welles-niets zal worden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2202
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 10 nov 2017 13:14

Meten is weten, heb de tijden niet meer, maar er waren er meerdere in de top 30 van dat jaar en in de top 10 van andere jaren die een vergelijkbare tijd met Cancellara reed. Boonen liep uit in het laatste stuk, maar niet op het stuk waar Cancellara weg reed. Boonen reed daarna weer beter maar viel echt stil op het steile stuk.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37809
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 nov 2017 14:17

Uit een AD artikel:

Cancellara was verdacht, omdat hij zo hard reed. Maar het rare is dat dat helemaal niet waar is. Als je een paar beklimmingen van de Muur van de afgelopen jaren naast elkaar zet met een stopwatch in de hand, zie je dat de prestatie van Cancellara helemaal niet zó bijzonder was.

In datzelfde jaar reed Philippe Gilbert bijna net zo hard omhoog als Cancellara (plus minus 1 minuut 39, om plus minus 1 minuut 37). En een jaar eerder was Stijn Devolder even snel. Wilco Kelderman was bij de passage van de Muur in de Eneco Tour van 2013 zelfs bijna tien seconden sneller dan Cancellara in de Ronde van Vlaanderen van 2010 met zijn plus minus 1 minuut 28. De conclusie: Fabian Cancellara reed niet belachelijk hard, maar Tom Boonen stond geparkeerd.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37809
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 nov 2017 14:17

Zijn alle vlamingen nu weer gerustgesteld? ;-)
Less is bore

Maruss
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 10 nov 2017 14:21

Enige nieuws hierin is dat ik nu weet dat Phil Gaimon een ex prof is. Voordien wist ik niet dat hij prof was en wist dan dus ook niet dat hij gestopt is.

En als het hoogtepunt van zijn boek een verhaal is dat anderen iets bemerkt hebben rondom de fiets van FC dan heeft tie niet heel veel te melden in zijn boek

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 nov 2017 14:34

Hans-Je-Pence schreef: 10 nov 2017 09:58 nou ja… Hinault was in dat opzicht echt niet veel beter hoor. Kijk maar eens naar de documentaire over de tijd Lemond vs Hinault, echt schokkend
hinault en lemond was volgens mij iets heel anders: gewoon de gevestigde vedette die zich met sportieve en iets minder sportieve middelen probeerde te handhaven tegenover een jong aanstormend talent , lemond dus. Maar een schurkenstreken zoals door LA werden uitgehaald, nee, dat herinner ik mij echt niet. En de docu heb ik ook gezien.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 10 nov 2017 14:45

ophetkantje schreef: 10 nov 2017 13:14 Meten is weten, heb de tijden niet meer, maar er waren er meerdere in de top 30 van dat jaar en in de top 10 van andere jaren die een vergelijkbare tijd met Cancellara reed. Boonen liep uit in het laatste stuk, maar niet op het stuk waar Cancellara weg reed. Boonen reed daarna weer beter maar viel echt stil op het steile stuk.
je moet inderdaad weten welke de tijden waren tijdens het laatste stuk. Als die gekend zijn zoals je beweert, zoek die dan nog eens op en publiceer ze hier. Tijden over de ganse beklimming zijn in deze discussie niet relevant.
En @ Daniel: waarom de discussie (weer) herleiden tot een Vlaams pro Boonen favoritismeverhaal? Je snapt nog steeds niet dat er meer Vlamingen tegen Boonen (of in het algemeen hun eigen "helden") zijn dan er voorstanders zijn. Dit is eigen aan Vlamingen van hun eigen topsporters of wat dan ook af te breken. Ik denk dat dit een groot verschil is met Nederlanders die hun topsporters ophemelen. Bij iedere topprestatie van een belg of Vlaming moet je de commentaren op de forums van de vlaamse kranten eens lezen en als nederlander gellof je je eigen ogen niet!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2202
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 10 nov 2017 14:59

Tijden over de hele beklimming zijn juist wel interessant (hele beblimming is 1.40 minuten) nog korter is niet relevant. En die tijden heeft daniel1975 hier al neer gezet.
Ach, ik zeg ook maar wat

Marxten
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 07 aug 2015 19:24

Marxten 10 nov 2017 15:22

Nevermind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37809
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 nov 2017 15:46

Cancellara 1.37
Philippe Gilbert 1.39
DeVolder 1.39
.
.
.
Kelderman: 1.28
Less is bore

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 10 nov 2017 16:09

Ik zag het filmpje gisteren of zo ook ergens voorbij komen, Het ziet er ook in mijn ogen uiterst merkwaardig uit, de kracht die hij levert past niet bij zijn physieke inspanning, Ik ben geen Vlaming, ben ook geen Drent (Bartje bid niet voor bonen) en ik vind het er ook verdacht uitzien.
Afbeelding

Plaats reactie