Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 17 jan 2019 11:03

Het grote verschil is en blijft dat Rabo tot de enkels afgefikt is, schuld heeft bekend en consequenties heeft getrokken uit wat er gebeurd is. Dat hebben Lefevere en QS nooit gedaan.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6112
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 jan 2019 11:32

ik zie die nuance ook niet.... Er staat, leiding vertrokken, sponsor vertrokken. Team opnieuw opbouwen (Belkin/Lotto Jumbo). Als je dat genuanceerd noemt,
De opmerking van am classic is natuurlijk met een knipoog. Omdat in de discussie hier Lefevre ook steeds verdedigd wordt op dat er niemand tegen hem uit de school geklapt is en er zo weinig effectie "bewezen" is.
Armstrong is ook nog nooit positief getest toch? ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 jan 2019 11:42

lugosi schreef: 17 jan 2019 09:56
amclassic-fan schreef: 16 jan 2019 22:37 Welke georganiseerde doping? Er is toch niets bewezen? Menchov is nooit gepakt. Alleen Thomas Dekker en die gekke Deen zijn het boekje te buiten gegaan.
Is dat zo? Ik herinner me dat enkele jaren geleden in de Vlaamse pers gesteld werd dat Jurgen VandenBroeck alsnog het podium haalde in de ronde van 2010 na de schorsing van... Mentsjov.

https://www.hln.be/sport/wielrennen/dop ... ~a96ff0a9/
Menchov is onschuldig, maar hij moest toch al stoppen vanwege knieproblemen, daarom is hij niet in beroep gegaan. #LefevereQSredenering.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 17 jan 2019 11:57

Het punt is; ja er zijn heel veel andere ploegen, ploegleiders, renners of artsen waar je naar kan wijzen, maar dat pleit Lefevere nog steeds niet schoon. Hij is één van de foutste ploegleiders uit de foutste periode van het wielrennen, die keihard blijft ontkennen dat er ooit wat gebeurd is en die tegelijkertijd klaagt dat het zo moeilijk is om aan sponsors te komen door de slechte dopingnaam van het wielrennen. Veel fouter dan hem ga je ze niet vinden...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8094
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 jan 2019 15:45

Dat is dan geheel voor jouw rekening want A) het is een mening en B) Lefevre is nog nooit schuldig bevonden door de autoriteiten. Groot verschil met Rabo wat dat betreft trouwens.
Maar het punt is of was niet of Lefevre een boef is op gebied van doping, het ging er op of hij een goede ploegleider is en daarnaast ook nog een sympathiek mens (een uiterst zeldzame combi!)
Ik zeg; ja dat is hij!!
Fout geweest? heel waarschijnlijk.
Nog steeds fout? Hoogst onwaarschijnlijk gezien de huidige controles en moraal in het wielrennen, de strengst gecontroleerde sport uit het hele gamma.
Onmogelijk om nu nog fout te zijn? nee zeker niet, kijk naar Sky met het Wiggins verhaal.
Mag je iemand een tweede kans geven. Jazeker!!

En dan Rabo; het hele clubje is toch ook gewoon weer terug aan het werk in de sport. Maar dat geldt trouwens voor vrijwel elke renner/ploegleider/team/land uit die vermaledijde EPO periode.
Waarom dan telkens eentje willen opknopen, omdat hij nooit toegegeven heeft? Waarom zou hij?! niet veroordeeld is gewoon onschuldig. Daar hebben dus of de instanties gefaald of is hij waarlijk onschuldig. Maar zolang dat niet onomstotelijk vast staat blijft het ieder zijn eigen mening over het boevengehalte van Lefevre.

Mijne is: respect en bewondering en hopelijk is hij zuiver op de graad!! (of is het graat?!)

Niet tegenstaande dat ik de andere meningen respecteer hoor, het is gewoon een interessante discussie.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 17 jan 2019 16:44

Het wordt vanzelf geen discussie meer als er steeds minder sponsors hun handen aan hem willen branden, zoals hij zelf toegeeft dat er gebeurt...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 jan 2019 16:47

amclassic-fan schreef: 17 jan 2019 08:50 Het selectieve geheugen komt wel van pas, zonder te Googlen weet ik toch op z'n minst één renner die QS gepakt is namelijk Marc Lotz. Sinkewitz werd niet betrapt bij QS, maar gaf later wel aan daar begonnen te zijn met het gebruik van EPO. Zo zullen er nog wel wat meer gevalletjes zijn.
sinkewitz werd toen hij QS verliet betrapt bij telecom en enkele jaren terug betrapt bij nog een andere ploeg. Dus telkens foute dokters :lol: :roll: . Maar kom, hij beschuldigt QS inderdaad maar is één van de uitzonderingen, zoniet de enige.
Ik vermoed dat er wel meer renners dan marc lotz doping bij QS zullen hebben gebruikt, (zelfs zonder betrapt te zijn ( baldato, ballerini, museeuw,Vandenbroucke, enz.. zelfs voor Boonen zou ik mijn hand niet in het vuur steken ) maar marc lotz als referentie nemen? Wie is marc lotz? Heeft die ooit één wedstrijd gewonnen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37815
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jan 2019 16:58

Waarom zou hij?! niet veroordeeld is gewoon onschuldig. Daar hebben dus of de instanties gefaald of is hij waarlijk onschuldig. Maar zolang dat niet onomstotelijk vast staat blijft het ieder zijn eigen mening over het boevengehalte van Lefevre.
Dit is natuurlijk 100% theorie. Als Lance niet op de biechtstoel had gezeten bij Oprah waren er nu nog steeds believers geweest.....
De foutste doktoren waar hij mee samenwerkte in het foutste deel van de wielerhistorie is genoeg bewijs voor mij.
Het is wel briljant dat ie altijd op afstand kon blijven, erg knap!
Less is bore

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 17 jan 2019 20:25

Ik volg met stijgende verbazing deze discussie. Lefevere was in de jaren 90 en begin van de jaren 00 ploegleider bij Mapei, 1 van de meest succesvolle dopingploegen aller tijden. De foto van het Mapei-drietal dat samen over de finish komt in Parijs-Roubaix 1996 staat zo'n beetje symbool voor het EPO-gebruik in de jaren 90. En ja, vrijwel iedereen gebruikte destijds EPO. En ja, de Rabobank was ook een dopingploeg.

Maar kom op zeg, laten we nu niet net doen alsof Lefevere nooit iets met doping gedaan heeft.... En "niet gepakt, niet gebruikt" getuigt van zeer weinig historisch besef.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 17 jan 2019 20:54

Enzzo schreef: 17 jan 2019 15:45 ....
Fout geweest? heel waarschijnlijk.
Nog steeds fout? Hoogst onwaarschijnlijk gezien de huidige controles en moraal in het wielrennen, de strengst gecontroleerde sport uit het hele gamma.
Onmogelijk om nu nog fout te zijn? nee zeker niet, kijk naar Sky met het Wiggins verhaal.
Mag je iemand een tweede kans geven. Jazeker!!

....
:lol: :like: Tuurlijk is het wielrennen schoon. De moraal in het wielrennen is niet veranderd, ze moeten alleen voorzichtiger zijn. Ik ben er 100% van overtuigd dat er nog steeds doping gebruikt wordt. Waarschijnlijk iets minder dan in het EPO tijdperk, maar clean zijn ze echt niet. En dan heb ik het nog niet eens over het `grijze` gebied van pijnstillers, slaapmiddelen en schildkliermedicijnen. Om te denken dat de intensieve controles dopinggebruik uitsluiten is gewoon enorm naïef.
Overigens verstoord dat mijn plezier in de koers niet hoor, het blijft entertainment. Vond/vind Rasmussen ook nog steeds een mooie renner...

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 17 jan 2019 21:01

Hmmmmm, echt?


:?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37815
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 jan 2019 23:34

Rasmussen vs Contador is legendarisch, dat blijft een schitterende rit.
Less is bore

Plaats reactie