Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

gjdev
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 jun 2018 15:28

gjdev 16 jul 2018 11:07

Sieper schreef: 16 jul 2018 10:08 maar wat een draaiend wiel in vrijloop bijdraagt aan een ketting recht leggen weet ik bijvoorbeeld niet
Probeer het eens met je eigen fiets zou ik zeggen...

Sieper schreef: 16 jul 2018 10:08 maar dan meteen de zijsprong naar het notabene bewezen dopegebruik van o.a. de heer Froome geheel van tafel vegen (terwijl hier niemand beweert dat hier vuil spel plaatsvind, we bekijken gewoon de beelden en discussieren daarover)
Het stoort mij inderdaad dat zoveel mensen bij dit filmpje als eerste denken aan valsspelen met mechanische doping ja. Vooral omdat het wat mij betreft vrij evident is dat dit filmpje dat niet aantoont. En ik zag inderdaad een parallel met "het notabene bewezen dopinggebruik van [...] Froome". Dus even voor de goede orde: dopinggebruik van Froome is niet bewezen. Of in elk geval kun jij dat niet concluderen op basis van de info die je hebt.

Sieper schreef: 16 jul 2018 10:08 maakt me duidelijk dat jij een agenda hebt (dopegebruik hoort er bij)
Euh ok... Dat is best een rare conclusie op basis van mijn berichtje. Als je het wil weten: ik vind doping er niet bij horen. Ik heb geen agenda. Ik been geen Froome fan. Ik vind het alleen zot om te suggereren dat Skuijins een motertje in zijn fiets had op basis van deze video. En ik vind het op dezelfde manier zot om te menen dat dopinggebruik van Froome is bewezen met de informatie die we hebben. En eng dat sommige forumleden op basis van die mening hem een ongeluk of crash toewensen.

Sieper schreef: 16 jul 2018 10:08 en dat dit toch vooral weer een afrekening is met ons goedgelovige forummertjes. Ik kan daar altijd slecht tegen.
Probeer je vandaag nog een een keertje in de spiegel te kijken?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3115
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 16 jul 2018 11:43

Ander filmpje. Hij legt de ketting er op, zoals hij zelf ook via Twitter heeft verklaard
https://twitter.com/TomEnthoven/status/ ... 08/video/1

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16278
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 jul 2018 12:03

Hij komt in ieder geval aangerend van buiten beeld.

Het lijkt mij ook een beetje vreemd om in deze etappe vals te spelen om de bollen te verdedigen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 16 jul 2018 12:19

Sieper schreef: 16 jul 2018 10:08 maar dan meteen de zijsprong naar het notabene bewezen dopegebruik van o.a. de heer Froome geheel van tafel vegen (terwijl hier niemand beweert dat hier vuil spel plaatsvind, we bekijken gewoon de beelden en discussieren daarover)
Het stoort mij inderdaad dat zoveel mensen bij dit filmpje als eerste denken aan valsspelen met mechanische doping ja. Vooral omdat het wat mij betreft vrij evident is dat dit filmpje dat niet aantoont. En ik zag inderdaad een parallel met "het notabene bewezen dopinggebruik van [...] Froome". Dus even voor de goede orde: dopinggebruik van Froome is niet bewezen. Of in elk geval kun jij dat niet concluderen op basis van de info die je hebt.

Ja, het stoort jou, dat is overduidelijk, maar dit is het dopingtopic???? er wordt gewoon over dit filmpje gediscussieert, er wordt niet eens beweerd DAT het vuil spel zou zijn. Froome's Salbutamol waardes zijn weldegelijk bewezen. Uitkomst was volgens mij dat de spelregels nu zijn verschoven. Maar mijn punt was dat het heel raar is om daar nu ook mee aan te komen als we het over het wiel van Skujins hebben.

Sieper schreef: 16 jul 2018 10:08 maakt me duidelijk dat jij een agenda hebt (dopegebruik hoort er bij)
Euh ok... Dat is best een rare conclusie op basis van mijn berichtje. Als je het wil weten: ik vind doping er niet bij horen. Ik heb geen agenda. Ik been geen Froome fan. Ik vind het alleen zot om te suggereren dat Skuijins een motertje in zijn fiets had op basis van deze video. En ik vind het op dezelfde manier zot om te menen dat dopinggebruik van Froome is bewezen met de informatie die we hebben. En eng dat sommige forumleden op basis van die mening hem een ongeluk of crash toewensen.

Niets van dit alles is beweerd? Nogmaals dit is het dopingtopic, het staat toch zeker vrij om vermeende zaken te bespreken zonder dit soort beschuldigingen te hoeven incasseren?

Sieper schreef: 16 jul 2018 10:08 en dat dit toch vooral weer een afrekening is met ons goedgelovige forummertjes. Ik kan daar altijd slecht tegen.
Probeer je vandaag nog een een keertje in de spiegel te kijken?
[/quote]

Ik probeer jou een spiegel voor te houden want volgens mij klopt het niet zo'n afkeurende ondertoon aan te slaan terwijl in het juiste topic een discussie wordt gevoerd. Kom gewoon met punten (wat je gelukkig ook deed).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2446
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 16 jul 2018 12:46

Mooi zo, opgelost ;-)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 16 jul 2018 20:58

chrissiewizzie schreef: 16 jul 2018 12:30
EmPeHa schreef: 16 jul 2018 11:43 Ander filmpje. Hij legt de ketting er op, zoals hij zelf ook via Twitter heeft verklaard
https://twitter.com/TomEnthoven/status/ ... 08/video/1
En weer een storm in een glas water overgewaaid gelukkig.
wat bewijst dat filmpje? Hij legt er de ketting op ja, dat wiel draait dan toch wel heel snel. Dan Zet hij zijn fiets op de grond ( vorig filmpje) heft vervolgens zijn fiets van de grond en dat wiel begint weer te draaien?
Als dat volgens de regels van de fysica normaal is okee, maar ik vind dat raar.
'k heb het trouwens 10 keer met mijn eigen fiets geprobeerd: op pedaal getrapt, wiel draait, fiets op de grond 1 sec gezet, wiel staat stil en fiets van de grond getild en wiel blijft onbewogen?.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 17 jul 2018 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37837
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jul 2018 21:37

Zo, ik zet het maar hier want kan geen relevanter topic vinden....
Als Froome de TdF wint gaan ze waarschijnlijk ook voor de Vuelta.
Dikke middelvingers van Sky naar de hele wielerwereld :-(
Less is bore

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 16 jul 2018 23:14

Ja, ik erger me ook verschrikkelijk aan die arrogante houding, fuck jullie, wij bepalen hier de regels.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 16 jul 2018 23:41

daniel1975 schreef: 16 jul 2018 21:37 Zo, ik zet het maar hier want kan geen relevanter topic vinden....
Als Froome de TdF wint gaan ze waarschijnlijk ook voor de Vuelta.
Dikke middelvingers van Sky naar de hele wielerwereld :-(
Bij Eurosport verwacht ik binnenkort nieuwe reclamespotjes: dit programma wordt u aan geboden door Sandoz. Met een houterige Froome in de hoofdrol: "I love this breathing revolution"
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5918
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 jul 2018 06:54

Mocht het geval zo zijn dat Froomey straks tweede wordt ipv eerste, dan verwacht ik dat Sky de nummer 1 gaat proberen te vervolgen. :shock: Net zolang advocaten er tegenaan smijten om de nummer 1 op te laten zouten, want Froomey moet natuurlijk wel winnen. Desnoods met bakken geld :? :?

Nee, ik ben geen Sky fan :D
Live fast; die young. mijn blog

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 jul 2018 08:36

Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16278
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 jul 2018 08:49

Wel een raar verhaal. Ze weten precies hoe het ging maar er is geen bewijs voor. Niet erg nieuwswaardig vind ik.

Ook een rare kop trouwens. Niet het wielrennen maar die ploeg is ontsnapt.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie