Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Robert Gesink

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37837
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 mei 2011 17:52

Waarom denk je dat? Ze zijn allebei geen supersterke tijdrijders en zullen ongetwijfeld allebei erop getraind hebben. Zal echt geen spectaculair verschil zijn hoor.
Less is bore

Gebruikersavatar
dinictus
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 okt 2010 14:22

Gebruikersavatar dinictus 05 mei 2011 21:49

Nee denk nog even aan die tijdrit die Andy reed op de laatste dag van de tour...Dar deed hij behoorlijk mee aan de top. 39 achter contador.
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 05 mei 2011 22:23

Ik denk dat Gesink uit een ander vaatje moet tappen als hij wil winnen. Ik denk dat hij Schleck bergop niet kan hebben, zie LBL. Dat compenseert hij niet in de ploegentijdrit en/of individuele tijdrit. Het enige scenario dat ik voor me zie is dat Rabo in Bretagne het peloton op de kant zet in die waaierritten. Stel dat ze waren doorgereden vorig jaar in de etappe naar Spa, dan had Menchov de Tour gewonnen (want die reed een waanzinnig sterke tijdrit in Pauillac vorig jaar) en had Gesink podium gereden. Als er een dergelijk scenario kan ontstaan, en waarom kan dat niet, dan zie ik kansen op een zege van Gesink, zij het dat die heel heel klein zijn. Geduld en vrede met p3 lijkt mij het credo.
Camerig is prachtig!

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 06 mei 2011 10:59

Ik heb even de feiten nagekeken en jullie hebben gelijk. Ik had het idee dat Gesink veel sterker was dan Schleck in de tijdrit, maar in de TDF 2010 reed Andy zo'n 2 minuten sneller.

We zullen het wel gaan zien! Denk dat voor Robert top 5 of misschien zelfs podium rijden een mooi doel is.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12702
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 mei 2011 11:10

Het hangt van zoveel dingen af. Koersverloop, een beetje geluk, de ploeg. Ik vind leopard een zwakke indruk maken, behalve de drie, maar die kunnen het niet alleen. Ik zie Schleck het echt niet doen.

Contador lijkt me nog steeds de sterkste, maar die heeft straks een giro gereden. vorig jaar reed hij gewoon een zwakke tour. Die laatste tijdrit was echt crap.

Gesink heeft vorig jaar veel geleerd is in een keer een stukje sneller volwassener/relaxter geworden door het overlijden van zijn vader (hoe triest ook).

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 06 mei 2011 14:27

Ik ga er zelf vanuit dat Contador er niet bij is in de Tour.

Als je het mij vraagt is een belangrijk zwak punt van Gesink dat hij niet zo goed een tempowisseling (met name berg op) aan kan.

Tuurlijk rijdt hij wel snel naar boven, maar een tempowisseling niet ver van de top, kun je dan niet meer goed maken met een eigen tempo. Een halve minuut of meer heb je dan al snel aan de broek.

Aannemende dat ze hem nooit vooruit laten rijden, is de enige mogelijkheid dus om gewoon in een hard tempo naar boven te rijden en aan het eind kijken of je je concurrenten er af gereden hebt.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 06 mei 2011 18:47

Enig verschil tov vorig jaar is dat hij als het goed is meer steun krijgt van oa de nieuwe spanjaarden.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 06 mei 2011 21:52

Flores schreef:Enig verschil tov vorig jaar is dat hij als het goed is meer steun krijgt van oa de nieuwe spanjaarden.


En wat dacht je van Boom, Tjallingii, Niermamn en Langeveld of Tankink als rouleurs om in de waaierritten en ploegentijdrit? Ik heb veel fiducie in Team Tabobank, zeker met Van Houwelingen achter het stuur!
Camerig is prachtig!

Plaats reactie