Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Oortjes vanaf 2010 verboden.

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 25 sep 2009 14:55

ik zeg:
Maak 2 pelotons 1 waar je mag koersen met oortjes en 1 zonder.(elke renner mag weten in welk peloton die rijd)
Moet je eens kijken wat voor een verschillen je ziet. Alleen al hoeveel er bij de ''wel oortjes'' rijden en hoeveel er bij de ''niet oortjes'' rijden.

En ik vind je moet gebruik maken van de faciliteiten die je hebt.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 sep 2009 16:13

Geert Jan schreef:En ik vind je moet gebruik maken van de faciliteiten die je hebt.

In welk opzicht?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 25 sep 2009 16:23

En ik vind je moet gebruik maken van de faciliteiten die je hebt.
Dat vind ik wel erg kort door de bocht, ik ben niet per se voor of tegen de oortjes, er zijn goede argumenten voor en tegen. Op dit moment denk ik dat het eerder door Timo geopperde voorstel, van centraal oortjes systeem, misschien nog wel het beste is.

Om alles, in het kader van vooruitgang, maar goed te vinden vind ik ook niet OK. Bij het voetbal blijft men juist heel bewust weg van te veel vooruitgang (scheids mag geen playback video gebruiken) Bij tennis mag dit dan weer wel heb ik laatst eens gezien (de speler mocht 3x tijdens een wedstrijd om een playback vragen) Dan heb ik liever het menselijke spel waarin misschien wel eens een (inschatings)foutje wordt gemaakt

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 25 sep 2009 16:57

de oortjes zijn de faciliteit en ik vind dat je daar gebruik van hoort/kan maken zolang het maar een positieve werking heeft. (mijn mening dat het positief is)
Bij voetbal zou ik ook wel een voorstander van playback zijn. Zo krijg je wel een beeld van hoe het exact is. Scheidsrechters kunnen ook partijdig zijn. Als we daar niet van uitgaan zijn het ook mensen die ook fouten kunnen maken.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 sep 2009 18:04

Een hulpmotor is ook een faciliteit, punaises ook. Kan ook een positieve werking vanuit gaan zolang je - zoals jij - vanuit je eigen gelijk redeneert
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 25 sep 2009 18:07

dan kan je dus ook een auto met fietsendrager meenemen en 50 meter voor de finish je fietsje er weer afpakken en dan ben als 1e over de streep.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 25 sep 2009 19:43

Geert Jan schreef:dan kan je dus ook een auto met fietsendrager meenemen en 50 meter voor de finish je fietsje er weer afpakken en dan ben als 1e over de streep.


Dat wordt nog een hele klus.
Op de fiets met een auto op je rug ( mét fiets op de fietsendrager aan de auto ), die auto 50 mtr vóór de finish neerzetten, de fiets eraf halen en daarmee als eerste over de finish?
Klinkt een beetje tijdrovend. Dan moet je wel een half minuutje voorsprong hebben.
Ik hoop dat iemand dat gaat lukken, da's pas spektakel!
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 25 sep 2009 20:23

wou even aangeven dat hulpmotors/punaises en oortjes toch een andere faciliteit zijn dan ik bedoel.

Maarja je hebt er altijd slimmerikken tussen zitten;) /\
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

pfff
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 jun 2009 10:45

pfff 25 sep 2009 20:34

Dit gaat een eindeloze discussie worden. Ik denk eerlijk gezegt dat het overgrote deel van het peloton dezelfde gedachte als Moerenhout heeft en dat de oortjes ze een rotzorg zal zijn. Dat ze dit niet publiekelijk kunnen zeggen heeft misschien te maken met een onderhandelingspositie van de ploeg richting UCI. Worden de oortjes gebruikt, moet je ze allemaal hebben, dan heeft iedereen weer dezelfde middelen en moet je op zoek naar nieuwigheidjes, zoals Zabel vooruitsturen voor verkenning. Als niemand ze heeft heeft ook weer iedereen gelijke middelen en zal er meer op de fiets zelf worden onderhandeld of een knecht mee mag in een ontsnapping.

Er zijn talloze vergelijken te maken over hulpmiddelen (doping kunnen we er ook nog bij halen) maar wat er ook wordt gedaan, als iedereen gelijke middelen heeft maakt het niet heel veel uit. Het argument dat het gevaarlijker wordt heb ik in ieder geval nog nergens fatsoenlijk onderbouwt gezien. Blijft over controle vanuit de ploegwagen, als dat weg is wil ik wel eens een seizoen zien zonder, en niet 1 wandeletappe.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 26 sep 2009 13:03

We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 26 sep 2009 15:16

Mooie reportages maakt deze Leviathan...
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 28 aug 2010 23:31

Wie heeft er nog oortjes nodig?
HTC Columbia heeft bewezen dat de HTC Legend Ant+ compatible is en dat ze dus een apparaat hebben waar vanaf de auto (vanaf overal eigenlijk) gecommuniceert kan worden en waarmee ze Hartslag en vermogen an andere parameters kunnen monitoren.
Dus binnenkort worden de fietscomputers vervangen door een ruggedized HTC-ARIA (Kleinste Android model met de goede chipset dat ik nu kan bedenken), gemonteerd op de stuurpen als een Garmin Edge. Waarop custom firmware staat, de instructies die tot nu via de oortjes werden gecommuniceert komen gewoon in een venstertje in beeld met daaronder live de voorsprong en of achterstand, de snelheid die ze moeten rijden om de kopgroep terug te pakken en ga zo maar door......
Afbeelding

Plaats reactie