Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 06 jul 2009 20:23

Wat een rit vanmiddag, heb de hele middag gekeken alleen net die break in het peloton niet gezien toen dat gebeurde. Dat is pas echt fietsen waaieren en op de kant.
Morgen de tijdrit voor Astana , en inderdaad The bos 8 july in het geel kans is heel groot.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 06 jul 2009 20:26

mrcoffee schreef:Zo, wat is die Armstrong toch een loeder :) Die vent heeft er gewoon een neus voor, echt briljant.

Waar was Rabo?


Ik zag ze continu attent vooraan rijden, behalve toen het op de kant ging :p
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

erjeetje
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2008 17:52

erjeetje 06 jul 2009 20:33

Dat wordt toch maar even de avondettape of Belgische equivalent bekijken vanavond, benieuwd naar interviews :D

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 06 jul 2009 20:36

Wat een spektakel! Heerlijk.

Wat een situatie met Astana...

Maar ik houd wel een slag om de arm. Misschien heeft Bruyneel eerst met Contador overlegd, en dat Armstrong daarna pas dat geweldige gebaar maakte om rond te gaan draaien.


Ben benieuwd wat ze er van zeggen

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 06 jul 2009 20:39

Mooie etappe! spannend tot de laatste km! Al had ik van Cancellara nog wel een demarrage verwacht in de laatste km. LA pakt op een mooie manier tijd! En Cavendish is gewoon niet te kloppen! Ik ben idd benieuwd naar de interviews!

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 06 jul 2009 20:49

MrT schreef:Tegenwoordig is het standaard dat Menchov ergens tijd verliest.
In een afdaling, in een waaieretappe, achter een valpartij...

Hopen voor hem dat dit het weer was voor deze Tour...

Pierre92 schreef:Hoezo? In de giro heeftie geen tijd verloren!


Mmm hoewel bijna alle toppers in de 2de waaier zaten heeft ie weer zn tijd verloren.

bassie10
Forum-lid
Berichten: 271
Lid geworden op: 10 jun 2005 18:03

bassie10 06 jul 2009 20:59

MrT schreef:Maar ik houd wel een slag om de arm. Misschien heeft Bruyneel eerst met Contador overlegd, en dat Armstrong daarna pas dat geweldige gebaar maakte om rond te gaan draaien.



Bruyneel overlegd met contador? En dat contador gezegd heeft; laat 'm maar, heeft ie ook z'n verzetje...denk van niet... Ik denk eerder dat bruyneel heeft geroepen; ride Lance, ride!
diessens fietserke

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 06 jul 2009 21:07

Je kunt Astana wat mij betreft maar één ding verwijten en dat is dat ze niet meteen met Columbia zijn gaan meerijden op kop van die groep. Ze hebben met Armstrong één van hun kopmannen mee en van de concurrentie heeft iedereen de slag gemist. De positie van Armstrong konden ze dus verstevigen en Contador en Leipheimer verliezen 0,0 ten opzichte van de concurrentie. Voor de ploeg toch gewoon een mooie winst voor zo'n etappe?

Dat Contador er, in tegenstelling tot Armstrong, niet bij zat zal hem niet lekker zitten. Net als het feit dat hij nu achter hem staat in het klassement met de kans dat Armstrong morgen misschien wel het geel pakt. Maar dan had hij maar beter moeten opletten.

marino
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 apr 2006 22:11

marino 06 jul 2009 21:09

Wat moet het voor Contador lastig zijn. Volgens mij voelt hij aan alles dat zijn natuurlijk gezag/kopmanschap wordt ondermijnd. Zelfs door z'n ploegleider. Mooi dat Lance zo tijd pakt, spectaculair zulke waaieretappes, maar het is natuurlijk wel erg vreemd dat een ploeg meehelpt hun kopman op achterstand te zetten. Dit is de ongemakkelijke ploegsituatie deel 1. Benieuwd wat er nog gaat komen.
Anima Sana In Corpore Sano

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 06 jul 2009 21:14

Maar ze zetten hem toch helemaal niet op achterstand? Er zat, op Armstrong na, geen echte kandidaat voor het eindklassement bij. Alle concurrentie van Contador zat in dezelfde groep als hijzelf.

Hij zal zich er misschien niet lekker bij voelen. Maar het werk van Astana voorin was prima te verklaren.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 06 jul 2009 21:17

Bottecchia schreef:Maar ze zetten hem toch helemaal niet op achterstand? Er zat, op Armstrong na, geen echte kandidaat voor het eindklassement bij. Alle concurrentie van Contador zat in dezelfde groep als hijzelf.

Hij zal zich er misschien niet lekker bij voelen. Maar het werk van Astana voorin was prima te verklaren.


Er waren 2/3 kandidaten voor de top tien.

- Kirchen (podium kansen?)
- Rogers
- Cancelara (?)

Het is absoluut waar dat dit geen super favo's zijn.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 06 jul 2009 21:22

Kirchen, Rogers, Martin en Cancellara zijn voor Contador geen concurrenten voor het klassement. Misschien dat die Martin nog redelijk in de buurt weet te komen maar van die mannen hoeft Contador echt niet wakker te liggen.

Ik weet natuurlijk niet hoe sterk Contador is. Maar als hij echt goed is zou ik me geen enkele zorgen maken. Dan zou ik bij de eerste de beste gelegenheid in de bergen gewoon laten zien wie de sterkste is.

Plaats reactie