Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Topic Geenstijl

eelcoz

eelcoz 04 mei 2010 15:43

vivo schreef:
Aapje schreef:... worden blootgesteld aan bedreigingen ...

Bedreigingen/geweld aanmoedigen zijn niet toegestaan op Geenstijl. Absoluut verwerpelijk.
Bij Joop.nl vindt Groenteman het echter jammer dat Berlusconi(democratisch verkozen) verwonden niet mag.
Dat is net zo triest als het feit dat Geenstijl bijvoorbeeld opriep het gastenboek van Herman van Veen vol te kalken na zijn vergelijking van de PVV met de NSB. Geenstijl moedigt bedreigen dus zelfs aan, dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dat het niet toegestaan is op Geenstijl.
vivo schreef:
Aapje schreef:... door iets kleins hun leven volledig op de kop gezet zien.

contradictio in terminis
Weet jij wel wat 'contradictio in terminis' betekent? Ik krijg sterk de indruk dat dat niet het geval is.

geert-jan
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 aug 2008 20:26

geert-jan 04 mei 2010 15:52

Mij lijkt het artikel op geen stijl over wielrennen een artikel waar de ironie van af druipt, het ligt er dik boven op. Vervelend zijn dan de reacties die heel serieus zijn...

PS: iets is niet meer klein, als het een heel leven op zijn kop kan zetten...

eelcoz

eelcoz 04 mei 2010 15:58

Geert-Jan schreef:
PS: iets is niet meer klein, als het een heel leven op zijn kop kan zetten...


Sinds de opkomst van Geenstijl kan dat dus wel.

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 04 mei 2010 16:24

eelcoz schreef:...net zo triest als het feit dat Geenstijl bijvoorbeeld opriep het gastenboek van Herman van Veen vol te kalken na zijn vergelijking van de PVV met de NSB. Geenstijl moedigt bedreigen dus zelfs aan, dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dat het niet toegestaan is op Geenstijl.
Het volkalken van het gastenboek ja, bedreigingen nee! De conclusie die jij trekt dat Geenstijl bedreigingen aanmoedigt omdat men verwijst naar een gastenboek is er zelfs één die Geenstijl te ver gaat. Haha.
Tevens worden bedreigingen door reaguurders in de comments snel van de website afgehaald en de reaguurder krijgt een ip-ban. Ik vind het jammer eelcoz dat je blijkbaar niet op de hoogte bent.
Lees ook even de huisregels van Geenstijl, oa: Wat we niet toestaan is racisme, anti-semitisme, rabiaat extreemrechts taalgebruik en bedreigingen.
Jaja ik ken de mensen hier op dit fietsforum goed genoeg om te weten dat er nu allemaal verwijten komen dat er wel racistische teksten staan op Geenstijl. Maar kritiek op een ideologie/cultuur is geen racisme mensen!
Geert-Jan schreef:PS: iets is niet meer klein, als het een heel leven op zijn kop kan zetten...
Als je het woord 'meer' had weggelaten was ik akkoord gegaan. Wat ik bedoelde te zeggen is/was dat men niet zo snel (bij iets kleins dus) zichzelf de slachtofferrol moet aanmeten.

eelcoz

eelcoz 04 mei 2010 16:31

Geenstijl bepaalt natuurlijk zelf wanneer zij iets racistisch, extreem-rechts of een bedreiging vindt. Gezien de reacties op Geenstijl leggen zij die grens ergens anders dan ik.

Daarnaast mag je aannemen dat Geenstijl zelf ook wel begrijpt waar het aanmoedigen tot het volkalken van een gastenboek van iemand die kritiek heeft geuit op de PVV toe zal leiden.

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 06 mei 2010 17:40

Geert-Jan schreef:PS: iets is niet meer klein, als het een heel leven op zijn kop kan zetten...
Mijn punt is dus dat het groot is gemaakt. Het gedrag van de studente is geen nieuwsfeit. Het was een intiem moment dat zonder toestemming is gefilmd en op internet gezet, met als enige doel om mensen lekker te laten lachen.

Zou iemand hier het leuk vinden als een seksfilm met jou in de hoofdrol op internet werd gezet en je familie en kennissen dat gingen bekijken? Lijkt me niet. Deze rechtenstudente loopt het risico dat zij de rest van haar leven wordt geconfronteerd met deze onzin. Dat is heel vervelend.

Mensen met een geweten doen dit andere mensen dan ook niet aan.

ukkie
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 dec 2006 01:53

ukkie 06 mei 2010 18:01

Aapje schreef:
Zou iemand hier het leuk vinden als een seksfilm met jou in de hoofdrol op internet werd gezet en je familie en kennissen dat gingen bekijken? Lijkt me niet. Deze rechtenstudente loopt het risico dat zij de rest van haar leven wordt geconfronteerd met deze onzin. Dat is heel vervelend.

Mensen met een geweten doen dit andere mensen dan ook niet aan.


..........yeah right, je kiest er volgens mij toch echt zelf voor om in zo'n film te gaan spelen lijkt mij? Het probleem is dat mensen niet meer de consequentie willen dragen van hun eigen daden. Geen stijl gaat hier op een leuke vaak grappige manier mee om het is niet voor niets de populairste weblog toch?

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 06 mei 2010 18:52

vivo schreef:Bedreigingen/geweld aanmoedigen zijn niet toegestaan op Geenstijl. Absoluut verwerpelijk.
Ik klik bij Geenstijl op een willekeurig topic en wat staat er als commentaar:
- die Fieten ophangen aan de hoogste boom.
- Betonnen schoentjes maar ......
- Ik zou als vader, na die schamele 6 jaar gevangenis straf die je krijgt (!), je alsnog voor je kop schieten. Of nee, niet gelijk dood. Eerst effe door je knieschijven en je daarna heel langzaam een pijnlijke dood bezorgen.

Klinkt toch erg als geweld aanmoedigen.
Bij Joop.nl vindt Groenteman het echter jammer dat Berlusconi(democratisch verkozen) verwonden niet mag.
Dus? Ik beweer toch nergens dat 'stijlloos' gedrag alleen beperkt blijft tot GeenStijl. Integendeel.
Ik heb het idee dat jij van mening bent dat daders slachtoffers zijn.
Nee, ik wil dat mensen na hun straf weer van dader kunnen veranderen in medeburger. Dat kan niet als ze nooit meer een kans krijgen. Bovendien zijn niet alle verdachten ook daders. Veel mensen doen allerlei aannames (zoals jij), waardoor ook vrijgesproken mensen worden gestraft.

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 06 mei 2010 19:05

ukkie schreef:..........yeah right, je kiest er volgens mij toch echt zelf voor om in zo'n film te gaan spelen lijkt mij?

Dat hoeft niet. Er zijn ook mensen gefilmd met verborgen camera's. Maar ook als je ervoor kiest om het zelf te filmen betekent dat niet dat het zomaar op internet mag worden gezet.

Er is een gigantisch verschil tussen een filmpje bij iemand op de PC dat alleen bekeken wordt door de hoofdrolspelers of het plaatsen van het filmpje op het internet, waarna het door honderdduizenden bekeken wordt. Dat begrijp je toch wel?
Het probleem is dat mensen niet meer de consequentie willen dragen van hun eigen daden.
We hebben het over mensen die het filmpje niet zelf op internet zetten. De daad is dus van iemand anders (ondermeer de redacteuren van GeenStijl).
Geen stijl gaat hier op een leuke vaak grappige manier mee om het is niet voor niets de populairste weblog toch?
Populariteit is niet hetzelfde als kwaliteit of smaak.

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 06 mei 2010 19:50

Aapje schreef:Mijn punt is dus dat het groot is gemaakt. Het gedrag van de studente is geen nieuwsfeit. Het was een intiem moment dat zonder toestemming is gefilmd en op internet gezet, met als enige doel om mensen lekker te laten lachen.
Ja het is amusement. Nee het was geen intiem moment, en als het wel een intiem moment was dan moet je dat soort momenten niet doen plaatsvinden op de openbare weg, dezelfde openbare weg waar je tevens geen toestemming nodig hebt om te mogen filmen. En met (mensen laten) lachen is niks mis.
Ik bent het eens met de reactie van ukkie: "Het probleem is dat mensen niet meer de consequentie willen dragen van hun eigen daden."
Aapje schreef:Klinkt toch erg als geweld aanmoedigen.
Daar moet ik je geljik geven.
Ik maak wel de kanttekening dat je 'willekeurig gekozen topic' niet representatief is voor alle topics op Geenstijl. Het betreft hier een topic over een kindermoordenaar, en inderdaad onder topics over pedofielen, verkrachters en moordenaars vind je comments die de verdachte of dader het ergste toewensen. Die verwensingen over zulke verdachten of daders zijn niemand vreemd denk ik - ook jou niet? - maar of ze in de comments op een weblog moeten komen te staan is weer iets anders. Je hebt daar een punt.
Ik stel voor dat je een brief aan Geenstijl schrijft en dit punt aankaart. Het is te overwegen dit niet onder je eigen naam te doen. Vraag ook hun opvatting over of ze niet strijdig handelen met betrekking tot hun eigen huisregels, in het bijzonder "geen bedreigingen".

ukkie
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 dec 2006 01:53

ukkie 06 mei 2010 21:00

Aapje schreef:
ukkie schreef:..........yeah right, je kiest er volgens mij toch echt zelf voor om in zo'n film te gaan spelen lijkt mij?

Dat hoeft niet. Er zijn ook mensen gefilmd met verborgen camera's. Maar ook als je ervoor kiest om het zelf te filmen betekent dat niet dat het zomaar op internet mag worden gezet.

Er is een gigantisch verschil tussen een filmpje bij iemand op de PC dat alleen bekeken wordt door de hoofdrolspelers of het plaatsen van het filmpje op het internet, waarna het door honderdduizenden bekeken wordt. Dat begrijp je toch wel?

[


Jawel, maar als er een misdrijf opgelost kan worden door beelden van dit o zo onfatsoenlijke weblog vind je het minder erg???????
de hoofdrolspeler/dader heeft hier ook geen toestemming voorgeven???


Daar moet ik je geljik geven. Ik maak wel de kanttekening dat je 'willekeurig gekozen topic' niet representatief is voor alle topics op Geenstijl. Het betreft hier een topic over een kindermoordenaar, en inderdaad onder topics over pedofielen, verkrachters en moordenaars vind je comments die de verdachte of dader het ergste toewensen. Die verwensingen over zulke verdachten of daders zijn niemand vreemd denk ik - ook jou niet? - maar of ze in de comments op een weblog moeten komen te staan is weer iets anders. Je hebt daar een punt. Ik stel voor dat je een brief aan Geenstijl schrijft en dit punt aankaart. Het is te overwegen dit niet onder je eigen naam te doen. Vraag ook hun opvatting over of ze niet strijdig handelen met betrekking tot hun eigen huisregels, in het bijzonder "geen bedreigingen".
Hoho, Het word nou wel erg hypocriet net of er alleen maar politieke meningen geuit mogen worden, het volk laat zijn stem horen of dat hetgeen dat geuit word je welgevallig is doet totaal niet ter zake.
Op een verjaardag of in de kroeg worden deze meningen ook geuit, ga je dan ook de kroegbaas/gastheer aanspreken om dat je een mening hoort die jouw niet aanstaat.

eelcoz

eelcoz 07 mei 2010 00:00

Ik zou de argumenten van vivo en ukkie stuk voor stuk kunnen gaan weerleggen, maar daar ben ik wel klaar mee eigenlijk. Het is duidelijk dat Aapje en ik op exact dezelfde lijn zitten wat Geenstijl betreft. Blijkbaar hebben mensen hele verschillende fatsoensnormen. Geenstijl zal met haar publicaties de wet (net) niet overtreden, anders werden ze wel aangepakt. In die zin mogen ze dus doen wat ze doen. Dat ik het volkomen kansloos vind, en een gebrek aan beschaving en ontwikkeling van de betreffende personen, is slechts een mening. En die heb ik inmiddels wel voldoende duidelijk gemaakt, geloof ik.;)

Plaats reactie