Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Giro d'Italia 2011 topic

eelcoz

eelcoz 11 mei 2011 00:28

Volkomen begrijpelijk wat mij betreft. Ik vind het al knap dat je op een dag als vandaag 'even' ruim 200 km fietst, in wat voor tempo dan ook.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 mei 2011 00:29

Daniel1975 schreef:Ik was dus niet de enige....


Nopes. Ik heb ook wel vaker de afgelopen dag een traan moeten onderdrukken terwijl ik gewoon in de trein naar mijn werk zat b.v.

Een man mag niet huilen? Best wel. Emoties moet je laten gaan ook al weet je dat het de situatie niet veranderd.

Kijk, er zijn natuurlijk ook mensen die zeer jong en geheel buiten hun controle sterven in b.v. een verkeersongeluk maar op de een of andere manier raakt dit ongeluk van Wouter nog harder.

Het klinkt hard maar Wouter zijn dood was niet voor niets. Iedereen lijkt nu weer op aarde geland te zijn en gezien hoe dun de lijn tussen geluk en ongeluk soms is hetgeen mensen doet beseffen hoe gelukkig je moet zijn met wat je hebt al is dat niet voor iedereen even florisant.

Was het goed dat Leopard-Trek vandaag toch 'gestart' is? Volmondig 'JA!' Wouter zijn Vader wilde het zo en tevens is dat de eerste vorm van verwerking voor voornamelijk het Leopard-Trek Team. Wat zal er bij die gasten allemaal door het hoofd zijn gegaan vandaag zeg. Je wilt niet fietsen maar toch weer wel als eerbetoon aan Wouter. Behoorlijk dilemma

Ik zag een foto van Wouter zijn vriendin net aangekomen op een vliegveld naarbij Milaan. Amai!! Wat een verdriet straalde daar vanaf zeg. Ben alleen bang dat de echte grote klap voor haar nog gaat komen aangezien ze nu in een roes leeft. Het daadwerkelijke besef komt later.

Pffff.......het laat me niet los als ik denk aan zijn vriendin/familie.

IK zie zonet dat Leopard-Trek niet verder rijdt. Volkomen begrijpelijk. Respect voor de impact wat dit alles op het Team heeft gehad is op zijn plaats. Als je hoofd 'nee' zegt in zo'n situatie dan moet je het ook niet doen. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan de Girio 2011 uitrijden.

Mvg, Ardon
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 11 mei 2011 00:36

Stephan68 schreef:Moet toegeven dat ik een traantje weggepinkt heb.


Corniel, Daniel1975 en ZorroI: Nee jullie waren zeker niet de enige.....zat met een brok in mijn keel!

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 11 mei 2011 00:43

Ik ben er ziek van. Want ik had het niet gezien of gehoord en zat met familie de verjaardag van mijn vrouw te vieren. Tot mijn zwager vroeg of ik al wist dat er een wielrenner was overleden? Ik dacht nog aan een collega-renner die op het parcours van wv Ahoy te Rotterdam was overleden kortgeleden. Maar.. hij had het over de Giro. Ene Weylandt zei hij nog. Ik dacht dat ik flauw viel. Kon het niet geloven. Wat een tragedie zo'n fantastische mens en renner en zijn vrouw... Het is werkelijk verschrikkelijk.
Ik wens zijn vrouw, familie, vrienden en andere dierbare veel sterkte in de komende tijd Wouter RIP!
Gerardo

trekshack
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 dec 2009 21:45
Locatie: Roeselare

trekshack 11 mei 2011 00:46

Leopard Trek verlaat de Giro:

" LEOPARD TREK will leave Giro d'Italiapar Leopard Trek, mardi 10 mai 2011, 13:18
The riders of LEOPARD TREK wish to communicate that they will leave the Giro d’Italia as of tonight, following the tragic accident of their teammate and friend Wouter Weylandt.
This choice of the riders has the full support of the staff and management of LEOPARD TREK. General Manager Brian Nygaard: “The decision needed to be taken by the riders, because they are the ones that participate in the race. We have always said that we would stand behind their choice.”
“We wish to thank the other teams, the race organisation RCS, the Italian authorities and all the fans on the road between Genova and Livorno on today’s stage, as the peloton paid tribute to Wouter Weylandt.”
Team Captain Fabian Wegmann explains the rider’s decision. “We have a lot of respect for the Giro d’Italia and for cycling, but we simply cannot continue racing given the circumstances. We are professional athletes, but we feel this is the right thing to do.” "




Sterkte aan alle renners en poloegen en de familie en vrienden van Wouter.
Vandaag was een belangrijke eerste stap in een lang en moeillijk rouwproces.
R.I.P. Wouter, we will never forget you!!!
Trek Madone 5.2 2011, Shimano Ultegra
Trek Madone 6.5 pro 2009 (paintjob), Sram Force

lavsson
Forum-lid
Berichten: 538
Lid geworden op: 31 mei 2010 22:20

lavsson 11 mei 2011 00:49

Ik kan me wel vinden in Leopards besluit om niet meer te starten. Ik vraag me wel af wat het verschil met Motorola was destijds; die dus wel besloten om door te gaan.

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 11 mei 2011 00:52

Ik kan me er volledig in vinden dat Leopard niet meer verder gaat in de Giro.
Misschien dat er nog meer renners of zelf ploegen volgen. Vooral met het vooruitzicht op de komende etappes. (Zie bijv. de foto's in de hierbovengeplaatste post van .Jeroen.)

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 11 mei 2011 00:55

.Jeroen. schreef: Monte Crostis :S

Afbeelding


Moeten ze daar klimmen of dalen?

Ik heb er moeite mee om het raken van een muurtje aan de zijkant de organisatie te verwijten. Hoe tragisch ook, als de weg zelf verder goed was, dan is het vooral voorbereiding en stuurmanskunst.

Als je ze op zulke paden laat dalen, dan vind ik dat een ander verhaal.

eelcoz

eelcoz 11 mei 2011 00:56

Dalen, vandaar die vangnetten. Te bizar voor woorden eigenlijk.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 11 mei 2011 00:58

Stephan68 schreef:
Stephan68 schreef:Moet toegeven dat ik een traantje weggepinkt heb.


Corniel, Daniel1975 en ZorroI: Nee jullie waren zeker niet de enige.....zat met een brok in mijn keel!


Hier ook, van verdriet en tevens ook dat het zo'n prachtig moment is
als je die 9 mannen langs elkaar over de finish ziet komen en daarachter een heel peloton.
Die verbroedering en solidariteit, ook langs heel het parcours, dat geeft de burger weer moed.
Vreugde en verdriet ligt dicht bij elkaar.
Bikers are not alone

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 11 mei 2011 01:07

eelcoz schreef:Dalen, vandaar die vangnetten. Te bizar voor woorden eigenlijk.


Ja, over kasseien rijden is ook gevaarlijk. Meer kans op vallen, meer kans op botbreuken of erger.

Maar ja, op zo'n pad dalen... Daar moet ik nog eens over nadenken of dat door de beugel kan.

Hoewel ik vaak op dit forum gepost heb dat een renner minder hard moet rijden als het anders te gevaarlijk is, vind ik wel dat je veilige randvoorwaarden moet scheppen.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 11 mei 2011 01:27

Rouw is iets raars. Ieder doet het op zijn eigen manier. Ik kan me voorstellen dat er renners zijn binnen Leopard-Trek die liever waren door gereden. Daar tegenover staat dat er vast renners uit andere teams zijn (los van Ferrar) die liever direct naar huis gaan.

En de echte klappen gaan voor zij die dicht bij hem stonden pas veel later komen. Ik ben vast niet de enige die gezien heeft dat het verwerken van dit soort verlies pas na maanden soms zelfs een jaar echt hard toe slaat. Als de rest van de wereld al lang is over gegaan tot de orde van de dag.

In anders: De dood van Cassartelli heeft de helm defintief het peloton in gekregen. Wellicht dat de dood van Weylandt veiligheidsnormen voor parcoursen oplevert. Maar ook als dat gebeurt: wielrennen is niet zonder gevaar. En hoe je het ook went of keert, dat deels de charme van de sport.

Plaats reactie