Ter toevoeging;
bij de mixed-relay tijdrit zag ik dat er ook een uci team was dat bestond uit verschillende nationaliteiten. Misschien is zoiets ook een piste om 'exotische renners' zonder wereldploeg een kans te bieden.
Wielerseizoen 2021
Dat is dan een probleem voor die landenploegen. Laat de bondscoach die renners die niet in landsbelang willen koeren maar thuis. Sagan werd driemaal op rij wereldkampioen die heeft ook geen landenploeg om over naar huis te schrijven.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Maar wat dan als er in een bepaalde wedstrijd niet wordt samengewerkt in een commerciële ploeg?
Het probleem ligt bij de bondscoaches en bonden zonder ruggengraat. Gewoon een paar jaar geen renners van DQS meer opstellen, dan is het zo afgelopen.
Maar het zijn voornamelijk de sterke landen waar dit speelt en het is leuk om over te ouwehoeren. Het wordt er dus eigenlijk alleen maar leuker van.
Campagnolo Ultra Dork
De argumenten van Plugge (kwaliteit, selectiebeperking en impact door over/ondervertegenwoordiging teams en conflict tussen renners verschillende teams) zijn toch rationele argumenten. (in Belgie en misschien ook andere landen (? weet ik niet) is er ook altijd een politiek aspect geweest.)
Laatst gewijzigd door lugosi op 27 sep 2021 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Je commerciële ploeg is je werkgever, die heeft mogelijkheden (tuchtrecht) om daar mee om te gaan. Dat is toch iets anders.
Een landenteam kan gewoon niets doen, behalve je niet oproepen. Daar lig je niet wakker van.
Sommige renners weigeren overigens gewoon, zoals Devenyns vorig jaar omdat hij echt niet achter Julian wou rijden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37825
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Haal Hamilton hier maar uit hoor.wasbeer2006 schreef: ↑27 sep 2021 15:47
Evenepoel is een topper maar mentaal (nog) niet de sterkste en slimste. Hij is niet van het niveau, V Aert, Van der Poel, Pogacar, Verstappen en Hamilton.
WK meermaals geworden door met stip beste auto en team. Nu hij onder druk staat zie je regelmatig foutjes die je anders nooit zag.
Less is bore
Volledig mee akkoord.
Als de 150 hoogst geklasseerde renners van de UCI ranking laten vertrekken, dan bestaat de helft van het peloton uit 3 ploegen : DQS + TJV + INeos..
-
- Forum-lid
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Je nationale bond is bij de meeste professionele sporten ook een werkgever en zelfs als het een bijbaan als vrijwilliger betreft, heb je je aan je contract te houden.lugosi schreef: ↑27 sep 2021 18:37Je commerciële ploeg is je werkgever, die heeft mogelijkheden (tuchtrecht) om daar mee om te gaan. Dat is toch iets anders.
Een landenteam kan gewoon niets doen, behalve je niet oproepen. Daar lig je niet wakker van.
Sommige renners weigeren overigens gewoon, zoals Devenyns vorig jaar omdat hij echt niet achter Julian wou rijden.
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat de overkoepelende organisatie er helemaal geen baat bij heeft het concept aan te passen omdat sommige renners meer fan van hun ploegleider zijn dan van hun land.
Je loop als UCI zelfs het risico dat de commerciële ploegen nog startgeld gaan vragen ook.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Volgens mij is het vriij simpel wanneer je voor je land geselecteerd wordt.
Accepteer je de selectie dan rij je voor je land en dat is dan je team. Je houdt je dan ook aan de teamorders.
Dat kan dus inhouden dat je tegen een teammaat van je commerciële ploeg koerst en mogelijk terug moet halen.
Wil je dat risico niet lopen, dan bedank je voor de selectie van het nationale team.
Verder vindt ik het WK eigenlijk altijd wel leuk in zijn huidge vorm, niks aan veranderen dus. Een aantal exoten mogen een paar uur in beeld en dan gas erop. Af en toe een verrassing zoals die Cubaanse dame.
Geneuzel vooraf ook een soort van traditie over de landsbelangen versus de commerciële belangen etc.
Zelfde geldt toch ook enigszins voor de OS?
En zeg nou zelf, het WK in bijv Leuven maar ook in Harrogate was toch een reclame voor de sport?
Ik heb uit betrouwbare bron dat heel Kigali nu al langzaam op zijn kop staat vanwege het naderende WK daarzo ( maar ik kan het mis hebben
Accepteer je de selectie dan rij je voor je land en dat is dan je team. Je houdt je dan ook aan de teamorders.
Dat kan dus inhouden dat je tegen een teammaat van je commerciële ploeg koerst en mogelijk terug moet halen.
Wil je dat risico niet lopen, dan bedank je voor de selectie van het nationale team.
Verder vindt ik het WK eigenlijk altijd wel leuk in zijn huidge vorm, niks aan veranderen dus. Een aantal exoten mogen een paar uur in beeld en dan gas erop. Af en toe een verrassing zoals die Cubaanse dame.
Geneuzel vooraf ook een soort van traditie over de landsbelangen versus de commerciële belangen etc.
Zelfde geldt toch ook enigszins voor de OS?
En zeg nou zelf, het WK in bijv Leuven maar ook in Harrogate was toch een reclame voor de sport?
Ik heb uit betrouwbare bron dat heel Kigali nu al langzaam op zijn kop staat vanwege het naderende WK daarzo ( maar ik kan het mis hebben
Doe alles wat je doet met hart en ziel.