Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ingesmeerde benen

adu
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 03 aug 2009 13:14

adu 25 mei 2010 12:36

Hoort wat mij betreft thuis in de categorie "Biostabil" ... maar mooier is het wel bij geschoren benen, dus ik smeer ook :-)
To short, too tall,
Doesn\'t matter, one size fits all.
Zu groß, zu Klein,
Der Schlagbaum sollte oben sein.

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 25 mei 2010 12:47

Bleek schreef:Hoe de neuk kan een opgesmeerd goedje nou diep in je spieren werken en de doorbloeding etc verbeteren?! Iemand?

Wat ik van een fysiotherapeut geleerd heb: het enige effect is dat van het erop smeren, dat is een lichte massage. En dat betekent dus dat je net zo goed bodylotion of elke andere creme kan nemen. Bovendien is het effect op je spieren piepklein.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 25 mei 2010 13:37

Oke, dank voor de ophelderingen :)

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 25 mei 2010 14:31

ik gebruik babyolie, maar ik doe het voornamelijk om mijn benen wat los te masseren.
Moet zeggen dat na gisteren mijn benen absurd bruin zijn.......

Gebruikersavatar
olafdj
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 aug 2006 22:28
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar olafdj 25 mei 2010 14:39

Otje 2 schreef:ik gebruik babyolie, maar ik doe het voornamelijk om mijn benen wat los te masseren.
Moet zeggen dat na gisteren mijn benen absurd bruin zijn.......


de olie vangt heel wat stof en smeer. met een beetje wassen is het er zo vanaf.
daar moet babyzeep erg goed voor zijn.... :)
Soms moet je eerst de wind van voren krijgen voordat je de wind in de rug hebt.

diederikje
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 21 feb 2010 21:04

diederikje 25 mei 2010 14:42

olafdj schreef:
Otje 2 schreef:ik gebruik babyolie, maar ik doe het voornamelijk om mijn benen wat los te masseren.
Moet zeggen dat na gisteren mijn benen absurd bruin zijn.......


de olie vangt heel wat stof en smeer. met een beetje wassen is het er zo vanaf.
daar moet babyzeep erg goed voor zijn.... :)


hilarisch!
laat mij maar fietsen!

otje2
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 07 jul 2009 17:24

otje2 25 mei 2010 16:50

Diederikje schreef:
olafdj schreef:
Otje 2 schreef:ik gebruik babyolie, maar ik doe het voornamelijk om mijn benen wat los te masseren.
Moet zeggen dat na gisteren mijn benen absurd bruin zijn.......


de olie vangt heel wat stof en smeer. met een beetje wassen is het er zo vanaf.
daar moet babyzeep erg goed voor zijn.... :)


hilarisch!


Dan heb ik het nog niet eens over de voordelen van babyshampoo gehad (zeepvrij)! Je moet roeien met de riemen (spullen) die je voorradig hebt. Was je frame maar eens met een sopje van babyshampoo, wedden dat je dan een voorraad inslaat!

Overigens de olie die ik gebruik trekt snel in, is niet vettig/plakt niet (lijkt me ook niet fijn voor een baby). Ik smeer altijd een 30 min van te voren.

Gebruikersavatar
olafdj
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 aug 2006 22:28
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar olafdj 25 mei 2010 17:00

Otje 2 schreef: Dan heb ik het nog niet eens over de voordelen van babyshampoo gehad (zeepvrij)! Je moet roeien met de riemen (spullen) die je voorradig hebt. Was je frame maar eens met een sopje van babyshampoo, wedden dat je dan een voorraad inslaat!

Overigens de olie die ik gebruik trekt snel in, is niet vettig/plakt niet (lijkt me ook niet fijn voor een baby). Ik smeer altijd een 30 min van te voren.


afgelopen zondag waren mijn benen bruin van de viezigheid bij TBT, vandaar de projectie.

zonder gekheid, ik had deze effecten van babyolie zelf ook al eens ervaren.
ingesmeerd maar aan het eind van de dag volledig verbrand. terwijl lichaamsdelen die niet met deze olie waren ingesmeerd, niet of niet zo heel erg verbrand waren. Sindsdien toch maar gewoon zonnebrand gaan smeren... en tegenwoordig zelfs minimaal factor 30.
Soms moet je eerst de wind van voren krijgen voordat je de wind in de rug hebt.

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 26 mei 2010 13:46

Zonnebrand factor 30!

Ik ben geen fan van een verbrande huid of huidkanker.

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 26 mei 2010 14:08

Hmm, hier meestal geen zonnebrand...
Wel begint er al een uiterlijk a la rasmussen te komen...........
mijn Flickr

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 26 mei 2010 14:15

adu schreef:Hoort wat mij betreft thuis in de categorie "Biostabil" ... maar mooier is het wel bij geschoren benen, dus ik smeer ook :-)



Er zijn vele soorten medicatie die percutaan word gegeven(dus via de huid) Dan denk ik aan bijvoorbeeld pijnmedicatie.

Ik kom dit tijdens mijn werk heel veel tegen ,ook mensen die overgedoseert zijn en daardoor niet lekker worden of zelfs in een reanimatie setting belanden door een alergische reactie op een via de huid gegeven medicament.

geen biostabil idee dus.

Wel zijn er veel middelen die dubieus genoemd mogen worden, maar werkende middelen zijn er zeer zeker.

Ciao
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 26 mei 2010 14:27

jaapieo schreef:Hmm, hier meestal geen zonnebrand...
Wel begint er al een uiterlijk a la rasmussen te komen...........


Je bedoelt:
Afbeelding

Plaats reactie