Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietsbroek met langer zeem

De_Moraalridder
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2020 17:00

De_Moraalridder 19 apr 2020 15:44

Hallo allemaal!
Heel veel beter kon ik de kern van mijn vraag niet in het onderwerp omschrijven. In wat meer woorden is het volgende het geval.
Na jaaaaaaren nergens last van te hebben gehad, heb ik er nu sinds een paar maanden last van dat de stiknaad van de zeem aan de voorzijde ontzettend irriteert.
Na bij de locale FM diverse broeken te hebben gepast, heb ik ontdekt dat de Assos Equipe RS S9 voorzien is van een zeem die aan de voorzijde wat verder doorloop omhoog, zodat de stiknaad buiten het irritatiegebied valt.
Nou, prima ontdekking zou je denken, zeker omdat ik nu geen last meer heb. Maar met een prijs van ca. 200,- per broek vind ik het nogal wat als je bedenkt dat ik nog minimaal twee broeken nodig heb.
Dus mijn vraag aan jullie, de Fiets-community: weten jullie misschien nog korte fietsbroeken die zoals de genoemde Assos, een zeem hebben die wat verder doorloopt aan de voorzijde?

Thanks!
De_Moraalrider

Menn_o2
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2020 15:06

Menn_o2 26 mei 2020 19:21

Ik heb een Exteondo Entzun waarbij het ook verder doorloopt. Hele
Fijne broek ook. Iets minder hoog dan Assos maar misschien voldoende voor wat je nodig hebt. In ieder geval veel hoger dan een Castelli.

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 26 mei 2020 21:12

Had hetzelfde probleem, en heb de Assos T Equipe EVO aangeschaft.
Momenteel in promotie bij Hopmans aan 135€
https://www.hopmansfietsgigant.nl/bibsh ... lackseries
Dirk

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 26 mei 2020 21:38

ddetaey schreef: 26 mei 2020 21:12 Had hetzelfde probleem, en heb de Assos T Equipe EVO aangeschaft.
Momenteel in promotie bij Hopmans aan 135€
https://www.hopmansfietsgigant.nl/bibsh ... lackseries
Dirk
Na veel gezeur met Castelli ook over gestapt naar deze Assos.... wat een heerlijke broek en vooral zeem... ik wil niet anders meer.
Bij Castelli al diverse keren gehad dat delen van de zeem los lieten in de wasmachine en de broeken irriteren en gaven schuurplekken. Bij de Assos stap ik na 6 uurtjes van de fiets af zonder problemen.. :like:

Mr. R
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 08 jul 2010 11:08
Locatie: In the mountains

Mr. R 26 mei 2020 22:57

Iris maakt ook hele goede broeken voor een zeer redelijke prijs:
https://www.i-ris.cc/product-category/apparel/bibs/

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 28 mei 2020 11:42

Wat ook nog de moeite waard is, is om na te gaan of je geen andere (thermo) shirts hebt aangedaan. Ik had soortgelijke 'localisatie' van klachten en dacht dat het aan de broek lag. Bij mij was het uiteindelijke de thermoshirts die vooraan langer waren, naar beneden zakten in fietshouding en dus 'dubbelgevouwen' als schuurpapier werkte..

Plaats reactie