Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Helm uit China

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 09 feb 2020 08:55

2 x ongeluk gehad 2 x helm kapot zelf nooit iets gehad. Ik snap best dat je kleding / accessoires aankoopt in China maar toch geen zaken die je leven kunnen redden daar bespaar ik geen 100€ op. Een helm gaat ook nog eens jaren mee dat is een paar tientjes per jaar.

En ja misschien komen ze uit dezelfde fabriek maar een merk heeft toch bepaalde kwaliteitseisen en controles dat weet je bij je AliExpress helm niet dat kan net zo goed een afgekeurde helm zijn.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16261
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 feb 2020 10:21

Als je ervan vanuit gaat dat een helm jaren meegaat, ga ervan uit dat je niet valt. Dan kun er net zo goed geen of -voor de sier- een Chinese prul opzetten.
Schat je het risico om te vallen zo hoog in dat je een helm nodig acht, dan is zoveel mogelijk helm voor een zo laag mogelijke prijs zo gek nog niet. Of zo'n Ali helm daar de oplossing voor is blijft natuurlijk de vraag.
Campagnolo Ultra Dork

senior
Forum-lid
Berichten: 2216
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 09 feb 2020 15:04

Ernie C. schreef: 09 feb 2020 10:21 ...ga ervan uit dat je niet valt. ...
Wie gaat er nu van huis met het idee: "vandaag ga ik eens fijn vallen?" Het is toch zo dat vallen en/of een ongeluk anderen overkomt door eigen stommiteit dan wel botte pech (om vervolgens tot de ontdekking te komen dat we dus zelf pech hadden of iets stoms deden). :roll:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16261
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 feb 2020 21:11

Het zou inderdaad wel makkelijk zijn als je je helm alleen hoeft op te zetten op de dagen dat je een val met mogelijk hoofdletsel in de agenda hebt staan.
Maar dat bedoel ik dus niet. Ik wil zeggen dat een helm geen paar honderd euro hoeft te kosten. Een goede helm zit goed, is veilig, ziet er op zijn minst aardig uit en kost maximaal zoveel dat je hem kunt/wil vervangen op het moment dat je twijfels hebt of hij nog voldoende veilig is. Dat hoeft geen jaren te duren want je plant je valpartijen inderdaad niet. Ook een keer van de kapstok afvallen heeft bij mij al eens het piepschuim van een (dure!) helm doen scheuren.
Campagnolo Ultra Dork

senior
Forum-lid
Berichten: 2216
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 09 feb 2020 22:51

Ik geloof meteen wat je wel wilde zeggen. Je schreef het de eerste keer alleen wat vreemd op.

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 17 feb 2020 21:43

Ernie C. schreef: 09 feb 2020 10:21 Als je ervan vanuit gaat dat een helm jaren meegaat, ga ervan uit dat je niet valt. Dan kun er net zo goed geen of -voor de sier- een Chinese prul opzetten.
Schat je het risico om te vallen zo hoog in dat je een helm nodig acht, dan is zoveel mogelijk helm voor een zo laag mogelijke prijs zo gek nog niet. Of zo'n Ali helm daar de oplossing voor is blijft natuurlijk de vraag.
Dan ga je ervan uit dat je het zelf in de hand hebt. Mijn ervaring helaas is dat dit niet het geval is.

Een helm met beetje veiligheid erin heb je ook al voor 5 tientjes.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3539
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 feb 2020 07:57

tom de groot schreef: 17 feb 2020 21:43
Ernie C. schreef: 09 feb 2020 10:21 Als je ervan vanuit gaat dat een helm jaren meegaat, ga ervan uit dat je niet valt. Dan kun er net zo goed geen of -voor de sier- een Chinese prul opzetten.
Schat je het risico om te vallen zo hoog in dat je een helm nodig acht, dan is zoveel mogelijk helm voor een zo laag mogelijke prijs zo gek nog niet. Of zo'n Ali helm daar de oplossing voor is blijft natuurlijk de vraag.
Dan ga je ervan uit dat je het zelf in de hand hebt. Mijn ervaring helaas is dat dit niet het geval is.

Een helm met beetje veiligheid erin heb je ook al voor 5 tientjes.
Pcies, ik heb prima helmen (geen Ali) voor tussen de 5 en 8 tientjes. Niet de allerlichtste maar gewoon comfortabel, passend en niet eens lelijk. En ik val idd niet vaak en na een jaar of 3/4 koop ik een nieuwe. Dus 12.50 tot 20 euri per jaar. Bij een Ali kom je misschien op 5 euro per jaar. Dan eet ik liever 2 zakken patat per jaar minder :-). Bij zo'n dure hobby zijn dit de kosten niet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16004
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 feb 2020 13:29

Een Ekoi Corsa Light werd enige jaren geleden gebruikt door de renners van de WorldTour ploeg van AG2R.
Deze helm kan je om de zoveel tijd aankopen op de Ekoi site voor minder dan 50 Euro.


Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 18 feb 2020 13:46

Lcsmet schreef: 18 feb 2020 13:29 Een Ekoi Corsa Light werd enige jaren geleden gebruikt door de renners van de WorldTour ploeg van AG2R.
Deze helm kan je om de zoveel tijd aankopen op de Ekoi site voor minder dan 50 Euro.


Afbeelding
Hun aero modellen zijn ook echt nice. Worden ook gebruikt door profs van AG2R. Mijn volgende zal zo een zwarte worden. Kun je ook vaak voor een prijsje vinden op hun site.
Bijlagen
ekoi-ar14-ag2r-helm.jpg

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16004
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 feb 2020 15:50

Inderdaad, de Ekoi site in de gaten houden. De prijzen durven nogal eens, tot wel -50% of meer, schommelen
I know myself like no one else
Nothing to defend

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3539
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 feb 2020 17:07

Lcsmet schreef: 18 feb 2020 13:29 Een Ekoi Corsa Light werd enige jaren geleden gebruikt door de renners van de WorldTour ploeg van AG2R.
Deze helm kan je om de zoveel tijd aankopen op de Ekoi site voor minder dan 50 Euro.


Afbeelding
Pcies, ik heb ook op black friday een Ekoi CL gescoord.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16261
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 18 feb 2020 23:05

Dat vind ik inderdaad een veel betere oplossing dan zo'n Chinees sierhoofddeksel.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie