Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Aanschaf nieuwe race schoenen

chemist
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 09 sep 2006 00:02

chemist 04 feb 2019 14:51

Eerst even wat historie. Ongeveer 6000 km per jaar op de racefiets, vorig jaar nieuwe Shimano schoenen in maat 48, na meer dan 2 uur fietsen vreselijke pijn onder de voet. Zo erg dat verder fietsen niet meer lukt.

Bij bikeshoe4you geweest, Lake schoenen uitgezocht maar toch niet aangeschaft om dat de prijs (350 euro) met te gortig werd.
Van ellende maar weer mijn oude sidi aangetrokken die vlgns bikeshoe4you veel te smal zouden zijn. En ziehier de klachten verdwenen langzaam.

Nu wil ik nog steeds een stel nieuwe schoenen , het probleem is dat alhoewel de schoenen kwa grootte dan goed zitten ik vaak na een aantal uren weer pijn krijg.
Zou een carbonzool uitkomst brengen en zijn er bedrijven waar je ook eens een dag kunt fietsen met beoogde schoenen?
Niets is waar en zelfs dat niet

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 04 feb 2019 18:33

Heb je met je sidi schoenen last?

Knellen ze aan de zijkant van je voet?

Zoniet, dan koop je toch gewoon die.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 feb 2019 18:51

Welke Sidi's heb je? Welke Shimano's hebben we het over? Waar heb je last? met de huidige info kan niemand helpen.

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1039
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 04 feb 2019 18:51

Gazelle Team TVM \'99

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 04 feb 2019 19:07

350 euro is wel aardig aan de prijs ja, maar het is ook maar net wat je er aan uit wilt geven. Zitten er voor dat bedrag ook op maat gemaakte zooltjes bij BikeShoe4u?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5886
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 feb 2019 19:30

Als je 'vreselijke' pijn onder de voet krijgt tijdens het fietsen dan is m.i. niet de oplossing om nieuwe (de duurste Lake) schoenen te kopen maar eerst eens langs een sportpodotherapeut en/of een bikefitting (Robic.nl) waar ze voetdrukmetingen kunnen uitvoeren te gaan. De oplossing zouden zo maar eens speciale zooltjes kunnen zijn.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 04 feb 2019 20:01

Inderdaad: Wat is de oorzaak? Leeftijd kan een rol spelen: de voeten gaan 'uitzakken' waardoor je meer steun van schoen nodig hebt, bredere voeten krijgt, platvoeten krijgt waar zooltjes voor zijn.
rose.nl geeft je ook de kans 30 dagen uit te proberen

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 feb 2019 20:11

Het is niet zozeer het materiaal van de zool dat belangrijk is, ook een simpele plasticzool kan stijf genoeg zijn, als wel een simpel voetbed , desnoods een inlegzool.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 04 feb 2019 21:19

€350 voor fietsschoenen geef ik ook niet uit.
Het gekke is dat ik zonder problemen wel dit bedrag voor een paar schaatsschoenen op de balie leg, terwijl ik deze minder als 5% van de tijd t.o.v. fietsschoenen aan de voeten heb.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

walters
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 04 feb 2019 22:30

vincent75 schreef: 04 feb 2019 21:19 €350 voor fietsschoenen geef ik ook niet uit.
Het gekke is dat ik zonder problemen wel dit bedrag voor een paar schaatsschoenen op de balie leg, terwijl ik deze minder als 5% van de tijd t.o.v. fietsschoenen aan de voeten heb.
De mens is een raar dier :lol:

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 05 feb 2019 07:02

In mijn Sidi's (goedkoop model) had ik vroeger ook altijd vreselijke pijn (en vreselijk warme voeten in de zomer), toen verandert naar (goedkope) Northwave schoenen, probleem bijna volledig opgelost (soms nog wat pijn, niet meer oververhitte voeten). Vervolgens naar (goedkope) Shimano schoenen op de MTB, wat een verademing, bijna perfecte schoenen (voor mij)

Ondertussen heb ik enkel nog Shimano zomerschoenen (XC701, R171, RC7 en RC9) allemaal perfect voor mijn voeten (nog niet gereden met de RC9, juist gekocht en nog geen weer om ermee buiten te komen)

Voor de winter heb ik wel nog Northwave winterschoenen (een paar voor de MTB en een paar voor op de weg), wanneer die versleten zijn, komen er Shimano schoenen in de plaats denk ik (maar dat zal nog wel even duren)
Afbeelding

supermatt
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:51

supermatt 05 feb 2019 09:16

Als je een Lake schoen is aangeraden dan is dat waarschijnlijk omdat je een brede(re) voet hebt. En een voet moet genoeg ruimte hebben anders krijg je (op den duur) problemen.
Schoenen zijn persoonlijk, iedereen kan wel merken gaan noemen maar daar heb jij niets aan.

Mijn zoektocht naar goed passende schoenen begon vorig jaar na twee lange dagen in het zadel met (blijkt achteraf) slecht passende Shimano schoenen. Door de smalle pasvorm was er te weinig ruimte en is in beide voeten een zenuw geïrriteerd waardoor ik nu aan iedere voet nog steeds 2 tintelende tenen heb. Of dit een optelsom is van een lange periode of echt alleen door die twee dagen is onduidelijk. Ik heb nu steunzolen die erger moeten voorkomen en inderdaad brede Lake schoenen.

Kortom: neem je voeten serieus. Haal de zooltjes uit de schoen en zet je voet er op. Hangt je voet er aan beide kanten ver overheen: kijk verder.
En Lake hanteert meerdere leesten waar schoenen uit verschillende prijsklassen op zijn gebaseerd. Dus kies anders een goedkopere schoen met dezelfde leest.

Succes!

Plaats reactie