Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Verschil ademend vermogen windstoppers

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 02 nov 2018 07:38

Rapha is zeg maar echt jouw ding of niet? :winkthumb:

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 02 nov 2018 10:55

codex schreef: 01 nov 2018 14:58 Mijn ervaringen:
(...)
Ik zou kiezen voor een goed niet Te dik ondershirt. Zeker niet van die warme met lange mouwen van craft(heb ik ook wel). En helemaal geen windstopper.
Hmm.. grappig, de 'Craft Active' lange mouwen met een Btwin 500 jasje bevallen mij prima voor woonwerkverkeer (16km) voor het grootste deel van de Nederlandse winter.
(Ik ben zo dom om met een rugtasje te fietsen en dat hou je nooit droog, maar de rest wel redelijk).

Als de gevoelstemperatuur (ver) onder nul gaat kan daar nog een zomershirtje of dun merinolaagje (uit de trekking collectie van de Decathlon) tussen en wordt het naarmate de temperatuur verder daalt een kwestie van de 'resterende warmtelekken' beter dichtstoppen. Muts, col, overschoenen, (dubbele) handschoenen. Begin dit jaar aan het eind van de winter ook nog een (ski)bril toen de gevoelstemperatuur 's ochtends een weekje onder -20° ging. Maar zo gek vaak komt dat niet voor.

Alleen, ik ben helemaal geen koukleum, dus of TS hier veel aan heeft is een tweede.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 02 nov 2018 13:30

Ik heb nog eens wat uitgezocht en het is vooral de waterdichtheid van de softshells & jacks, die zorgen voor dat het zweet niet goed weg kan komen. Waarschijnlijk zullen de dure merken weer een betere membraam/stof hebben die nog beter waterdicht zijn dan de basis merken als BT twin e.d.

Ontluchten is het beste , soms zitten er ritsen (onder de armen) in softshell&jacks en die werken goed.Sommigen doen ook de rits aan de voorkant wat open voor ontluchting.
En ook zullen de wat ruimer vallende jacks ook weer wat beter ontluchten.

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 03 nov 2018 20:30

Stoffa schreef: 02 nov 2018 07:38 Rapha is zeg maar echt jouw ding of niet? :winkthumb:
Best wel ja. Niet alles hoor. Die broeken zitten me totaal niet.

Plaats reactie