Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Kask Mojito vs B'twin aerofit 900

jp.vanirsel
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 okt 2016 16:55

jp.vanirsel 18 mei 2018 10:51

Hallo!

Ik heb een nieuwe fietshelm nodig, maar heb geen idee waar ik naar moet kijken. Het is voor mij belangrijk dat de helm comfortabel zit en goed ventileert.
Momenteel ben ik aan het twijfelen tussen de Kask Mojito en de B'twin aerofit 900. Dit omdat de B'twin goede prijs/kwaliteit verhouding lijkt te leveren. Ik heb beide helmen gepast, beiden zaten best aardig alleen ik had het gevoel dat de Mojito wat lichter was en wat beter op mijn hoofd aansloot. Nu kost de B'twin €50,- en de Mojito bij mijn lokale fietsenmaker €135,-.

De aerofit 900:
https://www.decathlon.nl/p/fietshelm-ae ... -cQAvD_BwE

De Mojito:
https://www.futurumshop.nl/kask-mojito- ... rood.phtml

Kunnen jullie mij advies geven? Welke helm zouden jullie aanraden en is de Mojito de extra €85,- waard? Wat zijn de grote verschillen?

Mvg,
Jan Peter

Pitti Carabinieri
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52

Pitti Carabinieri 18 mei 2018 11:12

Een dure helm kopen is naar mijn mening onzin.
Ze worden niet beter nav de prijs, dus het is vooral de looks.
Als je de btwin mooi vindt, dan lekker die kopen.
Overigens zijn helmpjes altijd veel in de aanbieding dus je kunt ook duurdere helmen met flinke korting krijgen bij verschillende webshops.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5242
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 18 mei 2018 11:15

En goed zitten: voor iedereen anders, dus passen (of terugsturen).

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 18 mei 2018 11:17

Als ik een alternatief mag voorstellen: EKOI heeft echt prima helmen en op het moment weer alles 30% korting.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5242
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 18 mei 2018 11:19

Avvocato schreef: 18 mei 2018 11:17 Als ik een alternatief mag voorstellen: EKOI heeft echt prima helmen en op het moment weer alles 30% korting.
En soms 50% ;-). Geduld loont daar.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5584
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 18 mei 2018 11:52

Pitti Carabinieri schreef: 18 mei 2018 11:12 Een dure helm kopen is naar mijn mening onzin.
Ze worden niet beter nav de prijs, dus het is vooral de looks.
Als je de btwin mooi vindt, dan lekker die kopen.
Overigens zijn helmpjes altijd veel in de aanbieding dus je kunt ook duurdere helmen met flinke korting krijgen bij verschillende webshops.
Een helm moet vooral goed zitten, je moet hem eigenlijk niet voelen als je hem op heb.
Zelf zit bij mijn de Kask als gegoten, ik heb zelf de "dure" Protone en vind hem alle geld waard.

Fijne bandjes en verstel mogelijkheden, goede ventilatie en licht van gewicht.
Bij lange tochten meer dan 6 uur nog nauwelijks besef dat je een helm draagt.
Dure helm koop je echt niet alleen voor de looks, maar ook voor een stuk comfort!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 18 mei 2018 18:43

colnagofreak schreef: 18 mei 2018 11:52

Een helm moet vooral goed zitten, je moet hem eigenlijk niet voelen als je hem op heb.
Zelf zit bij mijn de Kask als gegoten, ik heb zelf de "dure" Protone en vind hem alle geld waard.

Fijne bandjes en verstel mogelijkheden, goede ventilatie en licht van gewicht.
Bij lange tochten meer dan 6 uur nog nauwelijks besef dat je een helm draagt.
Dure helm koop je echt niet alleen voor de looks, maar ook voor een stuk comfort!
+1 voor mij heeft de Giro (vaak) een ideale pasvorm. Dat merk ik direct wanneer ik een helm op mijn hoofd zet. Heb vele merken geprobeerd, Bontrager, Kask, MET, Bell etc. Dus gewoon ff passen. Wat je lekker vindt zitten kan je deus gerust kopen, als looks je niets uitmaken
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 18 mei 2018 20:45

+1: passen. De helm kan er nog zo mooi uitzien en een half maandsalaris kosten. Als ie jou niet lekker zit, heb je er niets aan.
Wel is het zo dat duurdere helmen wat lichter zijn en wat comfortabeler zijn.

Zelf heb ik een Catlike Mixino aero en een Giro Synthe.
Iets bredere pasvorm: Casco Speedaero, zit ook erg comfortabel.
Daarnaast een hele zwik helmen gehad, maar die hebben het veld geruimd. Zaten mij net niet lekker.
WiND 56 - 2020

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 19 mei 2018 08:24

Gewoon de koopjes afwachten, ik heb een maandje geleden een Kask Mojito voor €95,- op de kop getikt bij........ Futurumshop! :)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6112
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 mei 2018 12:39

Recente helm? Of al anderhalf jaar geleden geproduceerd en op de plank gelegen? (maand en jaar staat op sticker in de helm)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8385
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 19 mei 2018 12:56

@Mark, ik heb in oktober een Kask Mojito aanbieding bij Wiggle gekocht. Net gekeken, productiedatum mei 2017. Dus het is niet allemaal "overjarig". Daarnaast denk ik dat een helm die niet in de warmte en zonlicht geweest is, niet zo heel snel veroudert.

Gebruikersavatar
Lennart95
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 13 sep 2016 21:45
Locatie: Borne

Gebruikersavatar Lennart95 14 jun 2018 09:55

Allemaal ook wel verkooptruc hoor. Als hij nou al een jaar in vocht in volle zon ligt, maar als hij gewoon ergens in een magazijn op de plank ligt, kan het niet zoveel kwaad. Het is niet dat de helm afgekeurd wordt en je hem niet meer mag gebruiken na 5 jaar ofzo.

OT: Gewoon kijken wat je zelf mooi vindt, zorgen dat hij goed past en voor jezelf beslissen of je het het extra geld waard vindt.
Afbeelding

Plaats reactie