Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Windstopper: onderaan of bovenaan?

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1271
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 21 mar 2018 17:28

Mijn ervaring met de windstopper ondershirtje direct op de huid dragen is een no go. Voelt erg koud aan en sindsdien draag ik er eerst een vochtregulerend ondershirtje onder en dat voelt een stuk prettiger en je hebt dan gelijk een goede afvoer van het transpiratie vocht.
...

hayes

hayes 23 mar 2018 13:10

Ik heb gisterenmorgen eens de test gedaan en gewoon een plastic zakje net onder m'n jas gestoken. Dat scheelde al héél veel. :D

Heb het goedkoopste Decathlon windstopper jasje besteld.

mimoza
Forum-lid
Berichten: 345
Lid geworden op: 10 apr 2008 01:10

mimoza 25 mar 2018 21:46

In tegenstelling tot de anderen in dit topic, heb ik veel positieve ervaringen met windstiller onderkleding.
Ik heb twee GORE onderlijfjes uit windstoppermateriaal.

Één mouwloos shirt, met widnstopper aan de voor en achterzijde. Aan de zijkanten wel mesh

Het andere met lange mouwen, ook voor en achterzijde windstopper, alsook de mouwen. Onder de oksels en over de mouwen zitten mesh inserts. Alsook een strook over de rug.

Nooit ‘te warm’ (bij winter weer) ook voor mij nog nooit te koud (boven kleding erop aanpassen)
Laat erg goed vocht door en ademt meer dan voldoende.

Ik wil niks anders meer (zelfs op frisse lenteavonden meer dan goed!)

hayes

hayes 27 mar 2018 22:43

Dat jasje is retour naar Decathlon want de maatvoering klopt helemaal niet.
Gisteren nog eens gewoon 's morgen een dun plastic zakje onder m'n jasje gestoken. En dat werkt gewoon echt goed. Toch voor m'n woonwerk ritje van 40 minuten.
Misschien toch voor een windstopper ondershirtje of windstopper jersey kijken.

Plaats reactie