Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Bibshort landschap anno 2017

jasperdeman
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 12 aug 2014 22:55

jasperdeman 06 jul 2018 23:29

TL@ schreef: 05 jul 2018 11:37 Nu ben ik heel erg tevreden van deze broek op 1 ding na, wanneer het regent (of het erg warm is en ik zweet als een rund) krijg ik toch wat schuurplekken aan mijn binnenbenen (aan het einde van de zeem)
Hebben meer mensen dat probleem? Ik heb het nooit gehad met mijn Vermarc broeken.
Misschien dat je eens Chamoix Cream (bv die van Assos) kan overwegen, zeker bij vochtig weer kan dat veel irritatie voorkomen.

Maar als je dat bij je oude broek niet had kan je misschien beter die dragen en een nieuwe van kopen?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 jul 2018 11:17

Die oude broek, waar ik altijd enorm tevreden van was, zit toch echt veel minder goed dan die van Futurum.

Ik ga die broekzalf eens proberen.
Afbeelding

bertus187
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 nov 2013 10:01
Locatie: Limburg (Haspengouw) B

bertus187 07 jul 2018 12:02

Als je een goede vermarc broek wil ,moet je de PRR lijn nemen ,deze zijn zeer goed voor lange afstanden .
Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb

jurian
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jun 2018 13:05

jurian 08 jul 2018 11:30

ypuh schreef: 04 jul 2018 13:16
jurian schreef: 04 jul 2018 11:25 TL;DR: ga ik te hard van stapel als ik een Assos Mille koop? En wordt het een L (vanwege 1.85) of een XL (vanwege 85kg)?
Een goede broek is zeker een goede investering en raad ik iedere beginner van harte aan (evenals een goed zadel en schoenen). Mocht de broek niet lekker zitten, dan verkopen ze ook nog wel redelijk makkelijk door als je ze niet te vaak gedragen hebt.

Zelf ben ik ook 1.85m en ongeveer 85kg~ en draag ik een XL. Een L zou waarschijnlijk te krap worden, je gaat eerder naar een XXL.

Salden en Hopmans verkopen de Mille voor €99. Scheelt maar 3 tientjes met een 'normale' broek.
Philippos schreef: 04 jul 2018 13:39
ypuh schreef: 04 jul 2018 13:16 Een goede broek is zeker een goede investering en raad ik iedere beginner van harte aan (evenals een goed zadel en schoenen). Mocht de broek niet lekker zitten, dan verkopen ze ook nog wel redelijk makkelijk door als je ze niet te vaak gedragen hebt.
+1

Goedkoop nu, wordt duurkoop straks omdat je toch over gaat naar de Assos/andere duurdere broek en je oude broek niet meer uit de kast gaat halen, omdat je eenmaal verwend bent geraakt.
Knoop doorgehakt en op basis van @ypuh voor XL Mille gekozen woensdagmiddag besteld en uiteindelijk vrijdag in huis. Helaas niet meer op tijd voor het ritje donderdagavond en vrijdagmiddag, maar gisteren mee gereden en past perfect!

Ben er zeker heel erg blij mee!
Is twee maten bestellen en één retour zenden een optie voor je?
Ik heb twee XL gekocht :D Als de maat niet goed zou zijn, zou ik hem retourneren en 2L of 2XXL halen. Maar de XL zit zeker niet te strak.
Afbeelding

Plaats reactie