Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Bibshort landschap anno 2017

Maestro
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 mar 2016 12:57

Maestro 10 jul 2017 12:20

roelw schreef: 10 jul 2017 09:44
bertus187 schreef: 17 jun 2017 08:00 Ik fiets ook al zeer lang met Vermarc broeken , ik heb verleden jaar twee nieuwe gekocht de PRR uitvoering ,dat zijn zeer goede broeken, ben ik heel tevreden over.
Ik draag deze ook.
Een pluspunt van deze broeken is dat ze geen opdruk hebben en dus te gebruiken zijn in combinatie met alle shirts.
Ze zijn iets korter dan de modellen van andere merken (bv in vergelijking met Castelli of La Passione of Rapha).
Het zeem is van zeer goede kwaliteit.
En als je rondkijkt kan je ze al voor 85€ à 90€ online vinden.
Heb je toevallig links van 85-90 euro? Kan de PR.R lijn alleen vanaf 100 euro vinden, of bedoelde je andere Vermarc broeken?

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 10 jul 2017 12:31

Maestro schreef: 10 jul 2017 12:20
roelw schreef: 10 jul 2017 09:44
bertus187 schreef: 17 jun 2017 08:00 Ik fiets ook al zeer lang met Vermarc broeken , ik heb verleden jaar twee nieuwe gekocht de PRR uitvoering ,dat zijn zeer goede broeken, ben ik heel tevreden over.
Ik draag deze ook.
Een pluspunt van deze broeken is dat ze geen opdruk hebben en dus te gebruiken zijn in combinatie met alle shirts.
Ze zijn iets korter dan de modellen van andere merken (bv in vergelijking met Castelli of La Passione of Rapha).
Het zeem is van zeer goede kwaliteit.
En als je rondkijkt kan je ze al voor 85€ à 90€ online vinden.
Heb je toevallig links van 85-90 euro? Kan de PR.R lijn alleen vanaf 100 euro vinden, of bedoelde je andere Vermarc broeken?

Ik heb deze broek ook maar 2 tot 2,5 uur fietsen gaat goed. Daarna wordt de zeem stug en hard. Voor de langere ritten gebruik ik Assos.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

roelw
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 10 jul 2017 16:22

Maestro schreef: 10 jul 2017 12:20
roelw schreef: 10 jul 2017 09:44
bertus187 schreef: 17 jun 2017 08:00 Ik fiets ook al zeer lang met Vermarc broeken , ik heb verleden jaar twee nieuwe gekocht de PRR uitvoering ,dat zijn zeer goede broeken, ben ik heel tevreden over.
Ik draag deze ook.
Een pluspunt van deze broeken is dat ze geen opdruk hebben en dus te gebruiken zijn in combinatie met alle shirts.
Ze zijn iets korter dan de modellen van andere merken (bv in vergelijking met Castelli of La Passione of Rapha).
Het zeem is van zeer goede kwaliteit.
En als je rondkijkt kan je ze al voor 85€ à 90€ online vinden.
Heb je toevallig links van 85-90 euro? Kan de PR.R lijn alleen vanaf 100 euro vinden, of bedoelde je andere Vermarc broeken?
Van Eyck Sport 92€ en als je inlogt nog goedkoper (VIP-prijs als je je registreert): https://www.vaneycksport.com/en/vermarc ... 16020.html
Bij Van Eyck betaal je altijd verzendkosten.

Fashion for Cycling: 64€, lijkt me zeer weinig. Er komt natuurlijk ook nog verzendkost bij en veel amten zijn uitverkocht: http://www.fashionforcycling.be/broek-vermarc-prr-prima
Fashion for Cycling heeft ook veel andere merken (Assos,,...)

Gebruikersavatar
rvdh
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 11 aug 2016 15:18

Gebruikersavatar rvdh 19 jul 2017 07:55

Ik draag sinds vorig jaar een Mavic broek (Cosmic Elite). Het is mijn eerste broek dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Na een paar 100 km heb ik gemerkt dat de binnenkant van de bovenbenen begint te pluizen, waarschijnlijk van het schuren tegen het zadel. Nu vraag ik mij af of dit bij alle broeken zo is. Voor de rest zit de broek nog perfect. Als volgende heb ik een Isadore op het oog, maar ik zou het jammer vinden als deze ook zo snel zou verslijten.
BMC Roadmachine 02 2020
BMC Alpenchallenge 01 2016

Physics on Wheels
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 mar 2017 10:01

Physics on Wheels 22 jul 2017 17:47

Misschien een domme of lastig te beantwoorden vraag.

Kan je zonder te fietsen voelen of een broek goed bij je past? En zo ja, waar moet je dan precies op letten?

Ik snap dat alles lekker strak moet zitten (maar niet te), maar zijn er nog specifieke punten waarop je kan letten om te bepalen of de zeem zelf goed bij je past?

Ik was vandaag bij de FM en had daar een Castelli Velocissimo maat L aan. De man van de winkel keek naar me en concludeerde vrijwel meteen: "hij zit als gegoten", tja.. wat is dat waard?

Ik lees hier wel eens dat castelli niet zo goed past voor het 'hollandse' figuur, waar merk je dit aan? Ik ben ~1.87 en 70kg, vrij lang en smal dus.

martijnnnn
Forum-lid
Berichten: 360
Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27

martijnnnn 22 jul 2017 19:18

Dat klinkt als een FM die wat wil verkopen😉

Het zeem voel je natuurlijk pas als je gaat fietsen. Al kun je wel verschil voelen qua dikte en stevigheid. De rest van de pasvorm kun je zo wel voelen, ik tenminste wel. Net als ik een spijkerbroek pas en die zit wel of niet goed.

roelw
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 24 jul 2017 13:45

rvdh schreef: 19 jul 2017 07:55 Ik draag sinds vorig jaar een Mavic broek (Cosmic Elite). Het is mijn eerste broek dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Na een paar 100 km heb ik gemerkt dat de binnenkant van de bovenbenen begint te pluizen, waarschijnlijk van het schuren tegen het zadel. Nu vraag ik mij af of dit bij alle broeken zo is. Voor de rest zit de broek nog perfect. Als volgende heb ik een Isadore op het oog, maar ik zou het jammer vinden als deze ook zo snel zou verslijten.
Schuur je niet met je been tegen het zadeltasje of de zadepenklem?

Gera
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:24

Gera 24 jul 2017 14:21

Ik heb al aantal jaren de Castelli Velocissimo due en ds serie met kiss zeem die me goed bevallen qua pasvorm en zeem.

Nu ben ik aan nieuwe kleding toe voornamelijk een broek maar de pijpen zijn van Castelli zeker 5 cm langer geworden sinds die series. Iemand een idee wel k merk iets kortere pijpen heeft?De aero race van die periode was ook al langer en die heb ik toen laten inkorten maar om elke keer een nieuwe broek te laten inkorten...
de nieuwe Castelli broeken zitten in mijn knieholtes en lijkt me niet fijn.
Welk merk heeft ook iets kortere pijpen.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 26 jul 2017 11:23

jester7749 schreef: 28 jun 2017 16:07 Een broek en zeem zijn erg persoonlijk.
Na een zoektocht zelf uitgekomen op de Castelli Progretto X2 zeem, geen last meer van een pijnlijk achterste.
Heb 1 x een Assos geprobeert (S5), goede pasvorm, maar die zeem....... net een luier!! Voor mij nooit meer dus.
Ik rij nu ook met een Castelli Progretto X2 zeem. Voor mij persoonlijk een heel goede pasvorm en zeem, ideaal voor de lange ritten. Vooraan zit ze wel heel strak, met soms enig ongemak als gevolg

Gebruikersavatar
rvdh
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 11 aug 2016 15:18

Gebruikersavatar rvdh 27 jul 2017 11:33

roelw schreef: 24 jul 2017 13:45
rvdh schreef: 19 jul 2017 07:55 Ik draag sinds vorig jaar een Mavic broek (Cosmic Elite). Het is mijn eerste broek dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Na een paar 100 km heb ik gemerkt dat de binnenkant van de bovenbenen begint te pluizen, waarschijnlijk van het schuren tegen het zadel. Nu vraag ik mij af of dit bij alle broeken zo is. Voor de rest zit de broek nog perfect. Als volgende heb ik een Isadore op het oog, maar ik zou het jammer vinden als deze ook zo snel zou verslijten.
Schuur je niet met je been tegen het zadeltasje of de zadepenklem?
Ik heb er tijdens de laatste rit eens op gelet en het zou inderdaad de zadeltasriem kunnen zijn die rond de zadelbuis zit. Ik zal eens op zoek moeten gaan naar een tasje dat aan de zadelrails bevestigd kan worden. Bedankt voor de tip.
BMC Roadmachine 02 2020
BMC Alpenchallenge 01 2016

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 28 aug 2017 12:16

Ik ben opzoek naar een merk die iets langere pijpen heeft, wel een korte broek. Heb namelijke dunne lange bovenbenen.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 28 aug 2017 12:29

La Passione
Te bestellen op lapassione.cc

Plaats reactie