Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Handschoenen voor kou en regen

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 13 feb 2018 16:22

Ik ga deze morgen ochtend maar eens testen - zouden water en wind proof moeten zijn middels een PU membraan.

https://www.planetx.co.uk/i/q/CLCARULCR ... ter-gloves
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

jaapieaap
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 26 mei 2017 14:18

jaapieaap 13 feb 2018 23:20

Ik fiets dit winterseizoen met de Endura Deluge II (https://www.endurasport.com/product/del ... ove------/)
Blijven droog bij neerslag , prima warm (ik heb vrij warme handen) en ze zweten niet wanneer het warmer is .
En niet te bulky bij het schakelen.
Wat mij betreft dus een aanrader

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 feb 2018 08:18

Je handschoenen gaan niet zweten, maar je handen wel als je daar aanleg voor hebt ;)

Ik heb iets van 6 paar lange handschoenen liggen, ik heb niet de illusie dat er 1 of 2 sets dat assortiment kunnen vervangen. Lastigste omstandigheid is veel water net boven het vriespunt en dan is er voor mij maar één oplossing: neopreen. Gaat de temperatuur omhoog richting de 10 graden dan pak ik Sealskinz waterdichte handschoenen, die zijn echter niet volledig waterdicht. Buitjes zoals afgelopen zondag is geen probleem, maar 4 uur in de stromende regen rijden levert hele koude vingers op.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 15 feb 2018 08:11

walter- schreef: 13 feb 2018 01:26
opperhoofd schreef: 11 feb 2018 14:25 Voor het windsurfen bestaat zoiets tegen koude handen.
http://ianovated.co.uk

Ik vraag me af of zoiets voor het fietsen kan werken. Een paar slangetjes en een mondstuk door je kleding.
Om bij -20 te fietsen? Die paar keer ik ga rijden een eind onder nul , rij ik met skihandschoenen; warm genoeg. En anders voldoen de warmere fietshandschoenen.
Het gaat niet om de -20. Het idee is dat je zelf af en toe wat warmte naar je handen kan blazen, any time wanneer je koude handen hebt. Dus kan kan je bijvoorbeeld met net iets te koude handschoenen steeds bijverwarmen.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 feb 2018 09:15

Vanmorgen met -1 en sneeuw vertrokken en +1 en regen op het werk aangekomen. Had mijn Gripgrab lobster handschoenen aan. Wel warm maar na een half uur regen bleken ze niet waterdicht, Moet wel zeggen dat ik ondanks natte handen niet echt koude handen had toen ik na 50 minuten op het werk was. Dus deze zijn wel warm maar niet waterdicht.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 28 sep 2018 11:28

de herfst is begonnen en de temperaturen beginnen weer te dalen. aangezien ik snel last heb van koude handen, zoek ik dit topic maar weer eens op want mijn vorige handschoenen zijn nu wel compleet versleten.

ik zoek;

handschoenen die mijn handen warm houden en tegen de regen kunnen
--> voor het tussenseizoen. (eventueel trek ik er dan mijn zomerhandschoenen over als het nog ietsje te koud zou zijn)

--> voor de winter, als het echt koud is. maar niet waar ik in ga zweten natuurlijk want dan wordt het weer ijzig koud. :lol:


wie kan er mij helpen, wat zijn echt degelijke handschoenen die hier aan kunnen voldoen en niet teleurstellen?

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 28 sep 2018 11:35

Ik ben vorig jaar neopreen handschoenen gaan gebruiken. Ondanks zweet blijf je warm tot een graad of 5. Omdat nat worden bij deze handschoenen geen probleem is, hoef je je daar geen zorgen over te maken. Onder de 5 celcius trek ik er andere handschoenen overheen aan als extra isolatielaag. Alternatief zou zijn handschoenen met goretex.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 28 sep 2018 11:59

heb ooit eens van die neoprene handschoenen gehad van Castelli, kapot in gezweet en was ijzig koud daardoor. tussen de 0 en de 5 graden was dat, denk ik. meteen terug gebracht.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 sep 2018 12:23

Ik heb Neopreen handschoenen van Castelli Diluvio, deze zijn goed zolang het boven de 5-7 graden blijft, daaronder vriezen mijn vingers figuurlijk af.
Ik heb jarenlang in de winter met een paar Roeckl , het type weet ik niet meer, handschoenen gereden en deze voldeden prima.
Toen deze aan vervanging toe waren heb ik mij vorige winter de Castelli Estremo aangeschaft. Deze handschoenen zijn warmer dan de Roeckl's.
Zelfs bij enkele graden onder 0 en wat koude wind bleven mijn handen warm.
In de winter en bij regen, geen idee want als het echt koud is en regent ga ik als ik het kan vermijden meestal, om niet te zeggen nooit, fietsen.
Wat ik bij regen in het tussenseizoen wel durf te doen is latex handschoenen onder mijn Roeckl Pino handschoenen aantrekken. Dat deed ik vroeger op mijn motorfiets ook, het helpt om je handen iets langer droog/warm te houden omdat, naar het schijnt, het water niet direct met je vingers in contact komt.

Ter info: Ik heb heel snel koude handen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 28 sep 2018 12:57

xml schreef: 28 sep 2018 11:59 heb ooit eens van die neoprene handschoenen gehad van Castelli, kapot in gezweet en was ijzig koud daardoor. tussen de 0 en de 5 graden was dat, denk ik. meteen terug gebracht.
vandaar ook mijn tweede paar handschoenen er over onder de 5 graden. Soort maakt niet zo veel uit, kunnen ook wollen zijn, maar die slijten wel snel door. Ik rij met een recht stuur dus schakelen gaat iets makkelijker met dikke vingers.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 28 sep 2018 20:57

ben even gaan kijken bij de fietsenzaak. iemand ervaring met:

Roeckl Rocca GTX?
Roeckl Vermes GTX?
Gore Countdown GTX?

andere voorstellen altijd welkom.

peterdevreese
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 21 okt 2011 10:40
Locatie: Merelbeke

peterdevreese 22 jan 2020 09:19

Hallo ,topic weer nieuw leven in blazen met de simpele vraag ,mijn handschoenen zijn na een paar jaar trouwe dienst niet meer wind en kou dicht :-) dus op zoek naar handschoenen waar je zonder probleem tot -5 kan (kouder zie ik het niet direkt worden hier in de Vlaanders) winddicht en waterafstotend - ik ben wat a h grasduinen op een aantal sites oa VE en Futurum maar zie de handschoen niet door het bos - graag tips :-)
shoot
grt, Peter

Plaats reactie