Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Gat in broek (Assos S7)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27578
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 aug 2015 13:48

Vorige week ook een gat ontdekt in mijn NeoPro die ik nauwelijks 6 maanden in m'n bezit had en misschien 20-25x gedragen had. Gat zit bij het zitbotje, aan de rechter buitenkant van de zeem, precies bij het stiksel. Net als @de zwarten zit ik kennelijk nogal scheef op de fiets, want er zit nog wel meer slijtage aan die kant.

Opgestuurd naar Zwitserland, we zullen zien...

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 07 aug 2015 21:37

Vandaag toevallig mijn Assos Cento S7 broek opgehaald bij de fietsenwinkel. Had deze broek in mei dit jaar gekocht. Ik ontdekte begin juli een gaatje aan de binnenkant van de rechter pijp. Dat kan natuurlijk niet voor een broek van die prijs. Zeker omdat ik de broek ook nog afwissel met 2 andere broeken.

Voor alle zekerheid mijn zadel nog gecontroleerd of daar misschien iets aan of op zat wat het veroorzaakt kon hebben. Niets kunnen ontdekken. Dus de broek teruggebracht naar de winkel waar ik hem gekocht had.

Assos heeft de broek netjes gemaakt door er een nieuw stukje in te zetten. Daar heb ik niets over te klagen. Maar ik vond al wel vanaf het begin dat deze broek een stuk minder draagt dan de oudere modellen. Maar ja de zeem blijft toch wel een USP van Assos.

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 08 aug 2015 08:27

Hebben jullie vooraf contact met Assos? Vragen ze om een kassabon? Die heb ik namelijk niet meer. De broek is 2 jaar oud, dus buiten de garantie en de winkel wilde me niet helpen. Broek is prima, alleen het sluitmechanisme is kapot aan het gaan.( jaja, damesbroek, hebben jullie heren geen last van )
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 08 aug 2015 09:45

ik heb afgelopen donderdag mijn cento s7 ook afgegeven bij Correct Bike. Broek was van maart 2014, 4500km gebruik en een gaatje bij het zitbot, gewoon slijtage. Ik heb eerst contact opgenomen met Assos via Facebook (snelle en correcte reacties), een formulier op de assos-site ingevuld en met de reply van de Belgische importeur naar Correct gegaan met het reparatieverzoek. Assos is schijnbaar coulant met dit soort gevallen, we gaan het afwachten. Het baart mij echter wel wat zorgen als de S7 serie zo kwetsbaar blijkt te zijn. Met de s5 en voorgaande modellen nog nooit slijtage plekken gehad (ook niet met de MTB). Ondertussen had ik al wel een 2e Cento gekocht....omdat ze zo heerlijk zitten. Ik begreep van Assos ook dat de S7 winterbroeken eraan komen!

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1995
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 08 aug 2015 12:28

Met de S5 serie ben ik twee keer goed onderuit gegaan en zelfs een keer een paar meter doorgegleden over de klinkers tot ik tegen een stoeprand tot stilstand kwam. M'n been lag helemaal open, maar m'n broek was onbeschadigd. Net een Pontiac horloge ;)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 31 aug 2015 09:20

update:

De broek is via assos dealer in de buurt naar Zwitserland verzonden, met de vraag tot reparatie.

De broek is kosteloos gerepareerd (nieuw stukje stof erin genaaid).

Ik dank Fashionforcycling voor de service, en Assos voor de kosteloze reparatie (van wat toch wel een hele leuke broek is om mee te fietsen).

Ik kan nu nog wel een km of 5000 (en hopelijk meer) verder met de broek!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 28 sep 2015 19:00

vandaag mijn Assos Cento terug gekregen van Correct. Ze hebben van lies tot lies een nieuw stuk stof erin gezet en alle slijtageplekken zijn verdwenen (zitbotjes en ter hoogte van de lies door zadeltasband om zadelpen). Met een handdruk kon ik de broek weer meenemen, geen kosten, prima service van Correct, de importeur en Assos.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27578
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 sep 2015 19:59

Ik heb de mijne ook alweer een paar weken terug. Aangezien ik m tweedehands had gekocht, had ik m rechtstreeks naar Zwitserland gestuurd. De boel is netjes gerepareerd, zonder extra kosten en dat terwijl de broek al buiten garantie was. Dikke pluim voor Assos dus!

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 01 okt 2015 08:12

Ik had ook mijn hK.sturmNuss naar Assos gestuurd vanwege een slijtage plek, die naar mijn mening niet had mogen ontstaan. Binnen 3 weken de broek terug gehad. Een heel nieuw zitvlak erin gezet en geen extra kosten. Broek was al buiten garantie. Aangetekend opsturen naar Zwitserland is wel duur, en Assos geeft geen bericht dat ze de broek hebben ontvangen, maar wel alles erg mooi hersteld en "no questions asked". Super!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27578
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 okt 2015 08:13

Ik heb de mijne gewoon niet-aangetekend verstuurd en dat ging ook prima.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 01 okt 2015 09:11

Dat kan natuurlijk ook. Ik durfde het niet aan. ;-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 03 okt 2015 10:11

oleit toch wel voor de service van Assos, de manier waarop ze omgaan met de garantie, als ik de reacties hier zie.

Voor mij neemt dit ook de lichte twijfel (die ik had na de schade) weg om voor mijn volgende broek opnieuw in het Assos rek te kijken.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie