Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 13 okt 2016 20:43

ik ben er meer dan goeie klant, en heb na het passen er ook wel iets gekocht hoor. :) ik zag de Gabba 2 daar hangen en kon het niet laten! :P

en dat van die twee maten bestellen en één sowieso terugsturen, minder goed voor het klimaat! ;)

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 14 okt 2016 22:36

vandaag eerste ritje gedaan. was wel nog 11°C en "spijtig genoeg" geen regen. had de Nanoflex armstukken en beenstukken ook aan. met de Gabba heb ik echt geen koude gevoeld, en voelde me ook niet echt nat van het zweet. (het was grotendeels enkel losrijden wel...) juist onder de oksels wel wat nat maar dat geeft niet. de spullen die in de achterzakken staken hadden wel vocht op hun, dus het geeft goed door.

ik denk dat ik nog veel plezier van deze aankoop ga hebben!

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 21 okt 2016 17:10

Ik heb zojuist de perfetto long sleeve besteld. Ik ben erg benieuwd, :-).

Mochten er vragen over zijn, kan ik die vanaf maandag beantwoorden, of reviewen.

Juppehup
Forum-lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 13 aug 2014 16:47

Juppehup 21 okt 2016 21:18

Heb de korte mouw versie en vind het echt een fenomenaal shirt.
Voor de wat koudere periode nu op zoek naar een LS
Weet iemand nog ergens een lange mouw versie in de aanbieding? Liefst zwart XXL...

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 22 okt 2016 08:21

Zojuist eens gek gedaan en een gabba jasje en rosso corsa broek aangeschaft.
Vooral die broek verbaasd me enorm, wat zit dat lekker !
Zo lekker, dat ik et over dacht hem helemaal niet meer uit te doen.

Het jasje lijkt goed, maar ben ik nog niet helemaal van overtuigd. (Vooral vanwege de prijs)

dixy100
Forum-lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:49

dixy100 22 okt 2016 10:46

Heb gisteren mijn eerste rit gedaan met de Gabba longsleeve.
Had eerst een zweetshirt met lange mouwen eronder aangedaan, maar nadat ik de banden van lucht had voorzien toch maar geruild met een shirt zonder mouw.(pfff te warm)
Achteraf en goede beslissing.
Met vertrekken wel het gevoel dat het fris was(de armen) maar na 10 minuten nergens meer last van en voelde ik mij prima.
Temperatuur toen ik vertrok was 8 gr. en en onderweg later was het 12 gr.
Had bij thuiskomst wel een beetje een natte onderrug,maar dit kwam denk ik omdat op die plek alle kledingstukken samen kwamen ,bibshort met daarover een lange broek,en de flap van de gabba die ik naar binnen had gevouwen.
Al met al ben ik er erg tevreden over.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 22 okt 2016 10:52

mss die flap gewoon laten hangen? heb de Gabba nog maar 1 keer aan hoeven te doen, en hoop stiekem dat het wat kouder en zelfs natter wordt om hem echt te kunnen gebruiken. :D

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 22 okt 2016 16:56

xml schreef:mss die flap gewoon laten hangen? heb de Gabba nog maar 1 keer aan hoeven te doen, en hoop stiekem dat het wat kouder en zelfs natter wordt om hem echt te kunnen gebruiken. :D
Als ge de afgelopen week in West-Vlaanderen had gewoond dan kom je de Gabba goed testen. Het regent hier al de hele week pff

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 22 okt 2016 17:37

hier heeft het ook geregend (zal wel minder zijn geweest) maar heb dan gekozen om binnen te blijven. zit toch nog in recup periode. ;)

i-mac

i-mac 22 okt 2016 19:55

xytras schreef:
xml schreef:mss die flap gewoon laten hangen? heb de Gabba nog maar 1 keer aan hoeven te doen, en hoop stiekem dat het wat kouder en zelfs natter wordt om hem echt te kunnen gebruiken. :D
Als ge de afgelopen week in West-Vlaanderen had gewoond dan kom je de Gabba goed testen. Het regent hier al de hele week pff
Idd, en ik heb mijn ouwe Gabba al getest. Vorige week wel alles eens een Nikwax beurt gegeven volgens de instructies. Zoals nieuw wordt de jas, de broek en de arm/beenstukken nooit meer, maar mij hoor je toch niet klagen hoor.

Vandaag had ik deze combinatie ook aan, omdat er nog een lokale bui werd voorspeld. Maar geen druppel gevoeld, en eigenlijk had ik het iets te warm.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 22 okt 2016 20:29

Je kan aan de zijkant die ritsjes open maken he, dat zorgt voor verkoeling.

Althans, dat heb ik zo begrepen, ;-)

i-mac

i-mac 22 okt 2016 22:29

Bredalp schreef:Je kan aan de zijkant die ritsjes open maken he, dat zorgt voor verkoeling.

Althans, dat heb ik zo begrepen, ;-)
Ik heb nog een versie zonder ritsen aan de zijkant. De versie met mouwen hebben die wel denk ik. Zou het even moeten nakijken. Maar mijn trui in ieder geval net.

Plaats reactie