nieuwe castelli broek. kiss3 of progretto X2
- jeroenkuiper
- Forum-lid
ben aan het zoeken naar een nieuwe zomerbroek en ben aan het twijfelen tussen de castelli broeken.
wie heeft er gebruikerservaring met de castelli broeken en dan met name de zemen die gebruikt worden. ik zit te twijfelen tussen de aero race of de Velocissimo.
de Velocissimo heeft de kiss3 zeem en de aerorace de nieuwe progretto x2 zeem. wat voor verschil kan ik verwachten tussen deze 2?
zoek een zeem die ook op de lange ritten en ook tijdens hogere temperaturen comfortabel blijft zitten.
er zit een prijsverschil in van 50 euro tussen deze 2, dus vraag me af wat er nog meer voor verschil zit tussen deze 2 bibshorts...
wie heeft er gebruikerservaring met de castelli broeken en dan met name de zemen die gebruikt worden. ik zit te twijfelen tussen de aero race of de Velocissimo.
de Velocissimo heeft de kiss3 zeem en de aerorace de nieuwe progretto x2 zeem. wat voor verschil kan ik verwachten tussen deze 2?
zoek een zeem die ook op de lange ritten en ook tijdens hogere temperaturen comfortabel blijft zitten.
er zit een prijsverschil in van 50 euro tussen deze 2, dus vraag me af wat er nog meer voor verschil zit tussen deze 2 bibshorts...
Ik heb beiden en die progretto x2 is zeker de beste. Afgelopen zomer was ik op fietsvakantie en reed 1500km in 15 dagen in de bergen, ik heb toen deze broeken, plus nog een derde, gerouleerd en had de hele periode geen zadelpijn (ook trouw uiercreme gesmeerd).
Maar de progretto zat toch het beste, zelfs na een rit van ruim 200km/11 uur, op de 13 dag, had ik geen centje pijn
Maar de progretto zat toch het beste, zelfs na een rit van ruim 200km/11 uur, op de 13 dag, had ik geen centje pijn

Ik heb ook beide types. Ik vind de Kiss3 iets prettiger als ik hard wil rijden / zwaardere trainingen, geeft meer gevoel bij het veranderen van zithouding. Progetto X2 is dikker en confortabeler en zeker een aanrader voor lange ritten.
Ik gebruik ook beide zemen. Progetto zeem is veruit favoriet. Maar kan op warme dagen wel wat warm aanvoelen. Dit jaar schijnt de Progetto geperforeerd te zijn, dat ik zal wel niet de enige zijn die dat vindt.
Ook de grippers onderaan de pijpen zijn breder en schuren minder bij de aero race.
Het is gewoon een hele fijne broek.
Ook de grippers onderaan de pijpen zijn breder en schuren minder bij de aero race.
Het is gewoon een hele fijne broek.
Die Kiss is prima, maar doe mij voor langere ritten toch maar de progretto! Onlangs nog 190km op het vlakke gefietst, waarvan eerste 20min in de regen (meestal ook niet bevorderlijk voor lekker blijven zitten) en zat nog prima. Bvb in de bergen maakt het mij al iets minder uit omdat je continu van houding verandert (staand klimmen, zittend klimmen, dalen), maar bij rustige duur op het vlakke is de zeem voor mij in ieder geval nog belangrijker.
~live fast, die young ~
-
- Forum-lid
Is de progretto vergelijkbaar met de assos. heb nu assos wie heeft beide en kan objectief vergelijken.
op een waterfiets kom je ook vooruit
- jeroenkuiper
- Forum-lid
Ik heb in mijn Fondo lange broek Kiss3 en bevalt prima. Afgelopen weekend een velocissimo gekocht en die heeft ook de kiss3 . echt een genot tov de giordana broek die ik had.
Mijn andere set is in bestelling en dat id een aerorace met progetto.
Ben benieuwd hoe die is.
Castelli is wel erg mooi spul trouwens.
Mijn andere set is in bestelling en dat id een aerorace met progetto.
Ben benieuwd hoe die is.
Castelli is wel erg mooi spul trouwens.
-
- Forum-lid
Castelli heeft de mooiste kleding op de markt, maar de kiss3 zeem kan niet tippen aan die van de assos.
Ik heb beide, en de assos zedem steekt er met kop en schouders boven uit.
Maarja castelli is vele malen mooier, dus nog maar een keer de vraag, progretto vs assos, gelijkwaardig of niet.
Of zal ik hier een eigen topic over maken ???
catelli progretto vs assos, wie heeft beide, wie kan een ojectieve antwoord geven.
Ik heb beide, en de assos zedem steekt er met kop en schouders boven uit.
Maarja castelli is vele malen mooier, dus nog maar een keer de vraag, progretto vs assos, gelijkwaardig of niet.
Of zal ik hier een eigen topic over maken ???
catelli progretto vs assos, wie heeft beide, wie kan een ojectieve antwoord geven.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb wel de Bodypaint, de standaard Assos, de Assos T. FI Mille en sinds kort de Assos T. FI13 S5. Heel flauw, maar de duurste is ook echt de beste/fijnste.
Geen van de broeken zul je een miskoop aan doen trouwens, zijn allemaal top!
Hoe je er trouwens bij komt dat de Castelli "vele malen mooier" is durf ik persoonlijk te betwijfelen
Geen van de broeken zul je een miskoop aan doen trouwens, zijn allemaal top!
Hoe je er trouwens bij komt dat de Castelli "vele malen mooier" is durf ik persoonlijk te betwijfelen

People listen to reply, not to understand
-
- Forum-lid
Ach smaken verschillen nou (gelukkig) eenmaaldaniel1975 schreef: Hoe je er trouwens bij komt dat de Castelli "vele malen mooier" is durf ik persoonlijk te betwijfelen