Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote winterschoenen topic

i-mac

i-mac 17 jan 2017 19:31

Vandaag kreeg ik eens de gelegenheid om Northwave Arctic ten gronde te proberen. Gans de dag vriestemperaturen, een lichte bries, de zon laag aan de hemel.
Iets na 13u30 vertrokken van op het werk, en gekozen om met de wind op kop van start te gaan. Op mijn werk kan ik de schoenen niet op een radiator plaatsen om ze wat warmer te laten aanvoelen. Niet dat ze koud zijn, maar hoe warmer hoe beter (denk ik toch). Ik had de dikke merino wollen Sealskinz sokken aan. Die zit net niet vst in de schoen. Ik kan dus nog mijn tenen bewegen.

Na een goeie 2 uur voelde ik dat de warmte begon weg te ebben. Bij thuiskomst, na 3 uur fietsen, deed ik de schoenen uit. Mijn tenen hadden het koud, maar de rest van mijn voet was nog warm. Mijn tenen kregen ook snel weer hun normale temperatuur. Jammer dat de Castelli toe thingy niet past met een spd-r. Anders zou dit een top combinatie zijn.

Nu hoor je me zeker niet klagen. Ik moet in we winter bij dergelijke koude temperaturen niet steevast dergelijke lange ritten rijden. Al bij al een zeer goede aankoop.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 18 jan 2017 07:25

Ik heb deze schoenen al een jaar of 5 en heb na een rit van 3 uur op de MTB altijd koude voeten, wat ik ook probeer.
Ze zijn wel warmer dan wanneer ik met m'n zomerschoenen en neopreen overtrekjes icm wollen sokken een toer maak.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 19 jan 2017 12:53

Ben ook overstag gegaan en afgelopen week Northwave Celsius gehaald. Gisteravond 2 uurtjes rustig gefietst, dat was goed te doen met deze mtb winterschoenen. Echter na 1.5 uur voelde ik mn tenen ook wel kouder worden...

pieter.56
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2014 13:57

pieter.56 20 jan 2017 11:59

ik heb de winterschoenen NORTHWAVE FAHRENHEIT ARCTIC 2 GTX RACE, maar had toch nog kouwe tenen maar nu met Teenwarmers Heatpaxx 40 paar voor 40 euro hou ik ze lekker warm, zelfs gisteren bij min 5 graden. zie https://www.wintersport-onlineshop.nl/n ... tpaxx.html

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 20 jan 2017 13:30

spammerdespam

m0217585
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:47

m0217585 15 feb 2017 09:00

Vorige zondag voor de eerste keer gefietst met m'n nieuwe Northwave Extreme Road Winter GTX bij 0 graden. 2 uur en een half gefietst. Thuisgekomen met frisse tenen. Vroeger ging ik zeker met gevoelloze voeten thuisgekomen zijn. Ik had ze al veel eerder moeten kopen. Al 3 winters aan het klagen. M'n vrouw werd er gek van. :)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 feb 2017 13:54

maandag ook mijn eerste ritje met de winterschoenen gedaan, gewone Northwave Farenheit. Echt super, geen gedoe meer met overschoenen.
Afbeelding

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 15 feb 2017 22:12

Gebruik ze al jaren. Ook voor woon-werk. Zelden nog natte voeten!
Real men wear blûk!!! Marcel

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 27 feb 2017 14:52

Rijdt sinds kort met de Northwave Arctic.Deze hebben Gaerne Polar vervangen. Ze komen alleen en beetje lomp/breed over. Zijn (bij mij) zo breed dat mijn schoen tegen mijn cracks aanloopt. Binnen en dag elastiek van mijn Garmin cadans sensor doorgesleten. Met een extra ring tussen pedaal en crank dit opgelost. Zijn wel heerlijke warme schoenen,

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 01 mar 2017 08:29

Met een paar strandritten mijn ouwe trouwe overschoenen een eind aan gort geholpen....
nu zit ik af en toe te loeren naar die winterschoenen en heb ik eigenlijk een vraag;

Krijg je bij sommige van die hoge schoenen niet last van je wreef?
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

i-mac

i-mac 01 mar 2017 09:16

dropje73 schreef:Met een paar strandritten mijn ouwe trouwe overschoenen een eind aan gort geholpen....
nu zit ik af en toe te loeren naar die winterschoenen en heb ik eigenlijk een vraag;

Krijg je bij sommige van die hoge schoenen niet last van je wreef?
Neen, maar schoenen passen met de sokken die je meestal aantrekt is een must. En als het enigszins kan, best eens mee stappen in de winkel. Of als het kan, er even mee op een fiets rijden.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 01 mar 2017 17:18

Ze zijn (in mijn geval) stugger dan mijn gewone schoenen.
Dat voelde ik enigszins de eerste paar uur en aan het begin van het 2e ritje. Daarna geen last meer gehad.
Courir c'est mourir un peu

Plaats reactie