Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

welke schoenen rijden jullie?

tony
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 16 nov 2005 20:19

tony 28 mar 2008 19:44

Sidi Ergo 2 Carbon Pearl White Yellow
Cameraman/Editor/ HD Videoproducties.
Zannata Z45 Cyclocross

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 28 mar 2008 19:57

wat ik mij afvraag is, of jullie ook echt verschil merken in de schoen .. rijdt je veel beter met een stijvere schoen? Of zit het meer tussen de oren?

Als het maar lekker zit ...

Ik rijdt zelf met de goedkoopste shimano's die ik kon vinden .. (45 euro) omdat ik die destijds gekocht heb om te kijken of ik het leuk vond.. fiets geleend schoenen gekocht en gaan .... Nu doen deze het nog prima.. Toch zie ik dit topic veel voorbij komen . en dat zet je dan aan het denken .. vandaar mijn vraag..
:winkthumb:

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 28 mar 2008 20:33

80% tussen de oren en 20% het materiaal. Ik had 12 jaar oude bioracers en nu een paar shimano's en een paar hi-tech Specialized schoenen (met zooltjes, wiggen, carbon, ratelsluiting). Ik heb kleine voeten en heb geen verschil in stijfheid gemerkt. Wel passen de laatste veel beter. Ik rijdt er geen meter sneller door, maar ik vind ze mooier en comfort is wel beter. Tja, maakt het allemaal dan zoveel uit??? Wie zal het zeggen.
Loeki Pro

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 28 mar 2008 20:44

Diadora pro racer (zwart)
DMT RSX Ultimax (Parelmoer/Zwart)
Northwave Aerator (zilver/Zwart)
I live to ride,I ride Passoni

slickr
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 apr 2007 23:29

slickr 30 mar 2008 21:54

IDreamer schreef:weet iemand met welke schoenen chavanel rijdt?
tzijn van die sexy roze ^^
kben benieuwd, alvast bedankt


Limited edition van de Specialized BG S-works. Deze kleur staat echter niet op de site van Specialized en zal voor de gewone sterveling ook wel niet zo makkelijk te krijgen zijn :( Die flippo van een Mart Smeets was er vanmiddag tijdens de Brabantse Pijl iig niet over te spreken.

m_giant
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 24 aug 2007 23:42

m_giant 30 mar 2008 22:58

M_Giant schreef:Geen mooie carbonzolen voor mij.

Ik fiets op dit moment met de Nike Ventoux II / 2 schoenen. In de aanbieding bij de lokale fietsenzaak gekocht. Ik heb vrij smalle voeten en deze Nike sluiten heerlijk aan. Moet zeggen dat voor niet carbon zolen, ze vrij stug zijn! (In vergelijking tot mijn oude agu schoenen en mijn huidige specialized MTB schoenen!) Heb ze in de zwart/zilver combi. (Vraag me niet welk jaar ze zijn!)

Maar ben erg tevreden over de nike's, zitten echt lekker en sluiten goed aan.

Voor de MTB gebruik ik Specialized schoenen, de sport MTB. Eén van de goedkoopste specialized mtb schoenen, maar lijken mij redelijk in orde. Heb ze pas kort en maar 1 keer op gefietst, maar voelen goed, echter minder stugge zool dan de nike's. Moet wel zeggen dat de standaard inlegzool die erbij zit, erg prettig voelt.


Is ondertussen tijd voor een update. Ondertussen wel (gedeeltelijke) carbonzolen voor mij.

Nike's hebben plaats moeten maken voor Sidi ergo 1 (carbon). Nike's zullen nu als slechtweerschoenen gebruikt gaan worden.

Ben misschien niet helemaal mode bewust bezig (zijn namelijk zwarte schoenen, in tegenstelling tot de huidige trend van lichte(re) schoenen, maar voor het geld waarvoor ik ze gekocht heb, hoor je mij niet klagen :p )

[img=http://img230.imageshack.us/img230/7182 ... lacgs1.jpg]
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 30 mar 2008 23:06

Sidi's wil ik eigenlijk uiteraard zeggen. Deze dus:

Afbeelding

Weliswaar geen witte en ook niet met een carbon zool, want dat kan bruintje niet trekken!
Niets is wat het lijkt..

osensei
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 25 feb 2008 18:20

osensei 30 mar 2008 23:07

Waarom wiite?
Die worden toch alleen maar vies.
Argh, was ik maar half zo goed als de uitstraling van mijn fiets!!

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 30 mar 2008 23:13

Mijn idee! Alleen wit is momenteel hot, vandaar.
Niets is wat het lijkt..

daveke
Forum-lid
Berichten: 1249
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:50

daveke 30 mar 2008 23:20

Zwarte Sidi Zeta's voor regenachtig weer
Witte Sidi Genius 5 HT voor wedstrijden
Zwarte Nike Poggio's IV voor goed weer
Zilveren Nike Lance II's voor in de winter en slecht weer koersen
Witte Shimano R220's voor goed weer koersen
Waarschijnlijk binnenkort nog een paartje Adidas Adistar Ultra's in het wit maar das nog niet zeker

Zwarte Sidi Bullets voor in de gabber te mtb-en
Science of Performance!

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 31 mar 2008 17:49

DMT Ultimax (parelmoer/blauw)

Heb vorig jaar Sidis gepast, zaten werkelijk fantastisch. Als het budget het binnenkort toelaat dan komen er witte Sidi ergo 2 schoenen bij.

torch
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 jan 2007 00:04

torch 01 apr 2008 13:32


Plaats reactie