Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

lange broek met of zonder zeem?

pegie
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 aug 2006 01:00

pegie 10 mar 2007 00:15

Ik heb vandaag een lange broek zonder zeem gekocht, een Ultima Primavera. Die zit op zich prima, niks mis mee. Ik was eigenlijk van plan om er eentje met zeem te kopen, maar die had mijn FM niet meer. Hij zei dat hij lange broeken met zeem sowieso niet zoveel verkoopt. Volgens hem doen de meesten zo'n lange broek gewoon opver hun normale koersbroek.

Ik heb er toen maar een zonder zeem gekocht, want ik wil er eigenlijk morgen mee fietsen. Wat hebben jullie eigenlijk, een lange broek met of zonder zeem en waarom? Alvast bedankt.

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 10 mar 2007 01:23

Zonder zeem, om de reden de je FM al aangaf.
CC, agr 100; limo 100

arjanh
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2005 11:01

arjanh 10 mar 2007 01:30

Eentje zonder zeem, gebruik ik over de korte broeken heen.
nadeel ivolgens mij is dat je goed moet opletten dat het goed glad zit allemaal
twee met zeem, waarvan 1 zonder bretels.  die zonder gebruik ik zelden , die met schouderbanden is goed maar iets minder warm dan mijn överbroek(windtex)"
 
dus zoals zo vaak het hangt ervan af.
 
Gewoon proberen, let altijd op de kwaliteit van de zeem. is cruciaal voor fietsplezier, schuurplekken zijn geen pretje..

peteri200
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 10 mar 2007 09:47

wat is dan een goede kwaliteit zeem. heb nu een broek van ultima was 69 euro geloof ik. ik ben behoorlijk mager dus met weinig vet op het zit gedeelte. en na een km of 35-40 krijg ik toch behoorlijk last bij de menselijke uitgang zeg maar.
wat is dan een goede broek iemand suggesties? liefst geen broek van 200 euro. (als dat de enigste oplossing is moet het wel natuurlijk)

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 mar 2007 12:52

Lange broek zonder zeem over de gewone koersbroek heen. Ook omdat ze zeem natuurlijk veel vaker gewassen moet dan een overbroek.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 10 mar 2007 17:36

Ik doe altijd een onderbroek met zeem aan, houdt het lekker warm en die kan je makkelijk wassen.Eerst had ik eentje van AGU, zelfde stof als ondershirt, maar dat jeukte heel erg en was gewoon slechte zeem.Nu heb ik eentje van Ultima, die echt een stuk beter zit!
Alleen kom je wel een beetje laat met deze topic, de lente is al in aantocht

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 mar 2007 18:43

Ga jij dan met 12 graden op een korte broek op de fiets zitten?  (Ik kwam er vanmiddag al wel wat tegen, zelfs eentje die ook nog eens alleen een shirtje met korte mouwen aan had).
Ik heb ook alleen maar broeken zonder zeem.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 10 mar 2007 21:39

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 10 Maart 2007
Ga jij dan met 12 graden op een korte broek op de fiets zitten? (Ik kwam er vanmiddag al wel wat tegen, zelfs eentje die ook nog eens alleen een shirtje met korte mouwen aan had).


Die kom ik ook tegen bij nog wel lagere temperaturen ook.

Mijn motto is simpel: wat je niet hebt kan je ook niet aantrekken.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rufio
Forum-lid
Berichten: 1127
Lid geworden op: 14 dec 2006 21:05

Gebruikersavatar rufio 11 mar 2007 17:01

Ja ik rij al met korte broek, maar daaronder nog beenwarmers.Die lange broek gebruik ik alleen bij temperaturen onder de 7 graden ofzo.Omdat ik die altijd een stuk zwaarder vind fietsen, dan korte broek met beenwarmers.

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 11 mar 2007 17:57

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 10 Maart 2007


Ga jij dan met 12 graden op een korte broek op de fiets zitten?  (Ik kwam er vanmiddag al wel wat tegen, zelfs eentje die ook nog eens alleen een shirtje met korte mouwen aan had).
Ik heb ook alleen maar broeken zonder zeem.

boven de 10 graden rijd ik met kniestukken, heerlijk
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 11 mar 2007 20:45

Quoten: Origineel geplaatst door The Riddler op 11 Maart 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 10 Maart 2007


Ga jij dan met 12 graden op een korte broek op de fiets zitten?  (Ik kwam er vanmiddag al wel wat tegen, zelfs eentje die ook nog eens alleen een shirtje met korte mouwen aan had).
Ik heb ook alleen maar broeken zonder zeem.

boven de 10 graden rijd ik met kniestukken, heerlijk

een vuistregel is eigenlijk boven de 15 graden korte broek en boven de 20 korte mouw; daaronder lange broek en lange mouw. In wedstrijden is dat natuurlijk een ander geval, dan koers ik al bij 7 graden met korte broek, en met cyclo-cross zelfs als het vriest.
Afbeelding

toni
Forum-lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:04

toni 13 mar 2007 10:45

Als ik een lange broek draag is dit er altijd een MET zeem. Ook draag ik vaak een combinatie van beenstukken en een korte broek. Ik draag nooit een lange broek over mijn korte broek omdat dat met name op je buik te warm zit. Bovendien loop je zo de kans dat er vervelende plooien ontstaan in je broeken rond je zitvlak waardoor je schuurplekken krijgt. Zo heeft ieder zijn eigen voorkeur.

Plaats reactie