Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Vandaag gezien...een lange broek

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 01 mei 2011 21:41

Vandaag rondje door de duinen met een straf windje op de kop lange broek en lange mouw, leden van het groep korte mouw en korte broek vonden het niet fijn.

Arm- en beenstukken gaan uit het kastje gehaald worden. maar onder 15 graden (rond 9 uur denk ik nog onder 10 graden) dan lekker een lange broek en shirt met lange mouw. Jack heb ik nu niet meer aan.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 01 mei 2011 22:17

Vanochtend gereden met driekwartbroek en armstukken. De wind maakte het echt te koud om kort/kort te rijden.
Niemand bij ons reed kort/kort. Wel een aantal met korte broek, maar iedereen had lange mouwen of armstukken.
Einde van de week wordt het weer richting 20 graden!

umit_davela
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 jan 2009 13:46

umit_davela 06 mei 2011 11:42

Gistermiddag rond 17.00 uur was ik op weg naar huis. En de weg vanuit A'dam Westpoort naar IJmuiden een fietser met lange mouwen, winterhandschoenen, lange broek en overschoenen. De thermometer in de auto gaf 21,7 graden buitentemperatuur aan.
Fiets: Een Imming in Ruiterdakkapellen uitvoering...

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 06 mei 2011 12:37

2 dagen geleden in Luik, weet niet precies hoe warm het was maar wel boven de 15 graden. Zag ik een fietser in volle winter outfit met handschoenen en halve facemask op. Dat terwijl ik na een half uur fietsen me beenstukken al had afgedaan omdat ik het te warm vond.

baskoomen
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 aug 2010 14:19

baskoomen 06 mei 2011 13:56

Wat ik me vooral afvraag, waar maken we ons druk om in dit topic?
krijg een beetje het idee dat er een regel is dat je niet meer zelf mag kiezen of je het te koud krijgt, of te warm.. en dat je bijvoorbeeld bij 13,4 graden en een korte broek direct in dit forum gemeld word.
vorige week bij 10 graden gefietst met een ex prof, die dus echt wel zuinig is op zijn lichaam, ik in lange broek, hij in korte broek.

denk dus dat het niet zozeer een feit is dat 2 graden te koud is voor korte kleding, maar vooral ook een gevoel van de fietser zelf.

Merk toch dat er veel gelet word op anderen. vorig jaar fietste een maat van me in Limburgs mooiste met een te zwaar verzet. ipv er gezegd werd: je verzet lijkt wel te zwaar, misschien moet je even kijken naar een compact of een triple, hoorde hij: idioot, je kunt toch zo nooit de heuvels opkomen met zo'n debiel verzet.. (en nog wat andere verwensingen)

Denk dat het het vooral belangrijk is hoe je je zelf voelt in de temperatuur, en dat je anderen dat ook lekker moet laten uitmaken.
BULLS Harrier 1 2009

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27584
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 mei 2011 17:52

Da's wel waar. Koubeleving is heel persoonlijk, dat heb ik in een jaar duikinstructie aan den lijve ondervonden. Maar zeg nou zelf: als iemand vandaag (25 graden+) met een lange broek gaat fietsen, dat is toch het vermelden wel waard ;)

Dat van die verwensingen is ook herkenbaar. Als ik een toertocht rijd krijg ik ook regelmatig opmerkingen over mijn niet-geschoren benen. Ongelofelijk, waar bemoeien mensen zich mee.

P.S. Een prof die zuinig op z'n lichaam is? Vandaar dat de meeste profs het liefst zonder helm zouden trainen, ware het niet dat vrijwel alle ploegen dit verbieden. En vandaar dat legio profs zich op eigen houtje volpompen met levensgevaarlijke middelen. Nee, profs zijn echt zuinig op hun lichaam! :rolleye:

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 07 mei 2011 18:42

havana schreef:Dat van die verwensingen is ook herkenbaar. Als ik een toertocht rijd krijg ik ook regelmatig opmerkingen over mijn niet-geschoren benen (..)

Dat zijn dan oplettende rijders, want dat babydons van jou valt niet echt op. ;)

Ik zag vandaag ook iemand in lange broek. Het was nog voor elven, maar toch leek het mij behoorlijk warm. Al staat daar tegenover dat ik vandaag mouwloos getraind heb, en aangezien ik om negen uur op de fiets zat was het toen best fris. ;)

Verder sluit ik me aan bij de opmerkingen over Havana: profs zijn imho niet het toonbeeld van hoe het hoort. Hun overwegingen zijn doorgaans commercieel van aard. En dat is niet altijd het beste voor je lichaam. :)

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 07 mei 2011 20:28

Ik zag vandaag een type hard op een MTB rijden, gekleed in legerkistjes, lange commando broek en zwart T shirt.
En dat bij 27 graden!
Velgenfluisteraar

Florezido

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 07 mei 2011 22:26

In Amsterdam? Zo een heb ik er ook gezien.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 07 mei 2011 22:38

Corniel schreef:Al staat daar tegenover dat ik vandaag mouwloos getraind heb

OMG. En dat voor een benen-scheren-activist... :p

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 07 mei 2011 22:53

litespeed schreef:
Corniel schreef:Al staat daar tegenover dat ik vandaag mouwloos getraind heb

OMG. En dat voor een benen-scheren-activist... :p


Nou als Corniel zijn oksels dan ook maar heeft geschoren is het wel ok :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 07 mei 2011 23:53

Corniel schreef:Al staat daar tegenover dat ik vandaag mouwloos getraind heb
litespeed schreef: OMG. En dat voor een benen-scheren-activist (..)
Ik? Welnee. Dat ik zelf mijn benen scheer betekent niet dat ik vind dat iedereen zijn benen moet scheren. Jouw benen zijn er gespierd genoeg voor, maar als jij dat niet wil? Vooral laten zitten. En zoals gezegd, op een foto zie je het niet eens zitten. Dus waarom zou je?
ZorroI schreef:Nou als Corniel zijn oksels dan ook maar heeft geschoren is het wel ok (..)

Uiteraard. Shag onder de oksels is zo 1980. :D

Plaats reactie