Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

'doorgetrokken' zadelpen verlengen?

fastbas
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 feb 2006 16:06

fastbas 14 mei 2010 00:26

Ik heb sindskort een Edge Radon Atb, 17 inch. Errug fijne (Tica) bike!! Maarre...mijn zadel staat een ietsiepietsie te laag en ik kan em niet ff simpel verstellen. Nu wil ik graag deze doorgetrokken zadelpen verlengen door heel eenvoudig een carbonopvulring te gebruiken. Deze wil ik dan 'onder' mij zadelpenklem steken.
Is dat slim/kan dat? krijg ik nu geen gotere kans op een breuk?

Graag advies please!
Bastiaan
Canyon AL 8.9 29' er
Van Tuyl Tica 1
Giant Expedition
Globe Haul

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 14 mei 2010 12:14

Ik zou daarover contact opnemen je FM (cc5311 in dit geval vermoed ik), want Gijs heeft mij wel eens verteld dat ze een te kort afgezaagde pen weer kunnen verlengen. Het lijkt mij zeker niet slim om zelf met spacers te gaan experimenteren.

Als alternatief zou je voor een andere (langere) stubby kunnen kiezen, mogelijk dat je hiermee een centimeter kunt winnen.
Afbeelding

fastbas
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 feb 2006 16:06

fastbas 25 mei 2010 23:28

Thanx Apexrider. Ik heb inmiddels contact met Gijs gehad en heb vrijdag jl een afspraak gehad. Er waren 2 opties, de zadelpen verlengen a € 30.00 of ik kon er een andere zadelpenadapter op zetten(€69). Ik heb voor de verlenging gekozen, deze is uitgevoerd door Gijs himself. Stukje derop en derin gelijmd. Even schuren en drogen(24 u) maar. Gister weer gebiked nabij Nijmegen en Reichswald. T gaat prima, reparatie is goed uitgevoerd!
Canyon AL 8.9 29' er
Van Tuyl Tica 1
Giant Expedition
Globe Haul

Plaats reactie