Binnen drie weken 3x lek gereden. Iets wat me in de afgelopen 4 jaar niet eerder is overkomen.
Het zijn van die miniscuul kleine gaatjes die nauwelijks te traceren zijn. In de bb is er ook niets van terug te vinden.
Van mede fietsers hoorde ik dat het kwam doordat er langs de fietspaden gemaaid wordt met een soort van staalborstels. Na verloop van tijd komen daar kleine splintertjes af en die veroorzaken de ellende.
Ben niet de enige die hier in de afgelopen weken mee te maken hebben gehad.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Wet van Murphy...
Bij mij voor de deur doen ze inderdaad bij tijd en wijle ook zo'n borstel gebruiken. Ik heb daar geen negatieve ervaring mee moet ik zeggen.
Wat ik mij wel kan bedenken is dat die splintertjes dan toch wel redelijk groot moeten zijn om door jouw buitenband de binnenband lek te steken. En als dat gebeurt dan moet je de splinter toch wel uit de band moeten kunnen halen. Eenmaal in het rubber zal deze er niet zomaar uitvallen.
Dus ik denk dat niet dat dat de oorzaak is.
Wat ik mij wel kan bedenken is dat die splintertjes dan toch wel redelijk groot moeten zijn om door jouw buitenband de binnenband lek te steken. En als dat gebeurt dan moet je de splinter toch wel uit de band moeten kunnen halen. Eenmaal in het rubber zal deze er niet zomaar uitvallen.
Dus ik denk dat niet dat dat de oorzaak is.
Ride bikes, not tanks!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Controleer het velglint
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik heb laatst iets vergelijkbaars gehad. Drie lekke banden op 300 km. En niks kunnen vinden. Velglint gecontroleerd, buitenband gecontroleerd. Niks kunnen vinden, geen splinter is wat dan ook. Het waren drie keer hele langzame leeglopers. Uiteindelijk voor- en achterband omgedraaid en daarna niet meer lek
Live fast; die young. mijn blog
@rob74: ik heb hetzelfde gedaan, alleen een compleet ander achterwiel gestoken, nadat ik met het daarvoor gebruikte wiel al twee keer lek gereden was.
Tot mijn verbazing had ik ook een afloper met dat wiel.
Geen spoor te vinden in de band, heb zelfs een magneet gebruikt om eventuele metalen delen op te sporen, nada!
Tot mijn verbazing had ik ook een afloper met dat wiel.
Geen spoor te vinden in de band, heb zelfs een magneet gebruikt om eventuele metalen delen op te sporen, nada!
...
Dat dus. Heb ik ook ooit gehad. Velglint was t probleem.
Murphy is weer 2x langs geweest. Met andere woorden lek nummer 4 en 5 is een feit.
Telkens weer een miniscuul klein gaatje. Mijn vermoeden is dat het zou kunnen komen doordat bij de laatste inspectie is gebleken dat het velglint op een paar plaatsen het spaakgat niet helemaal afdekt.
Stond ik daar midden in de negorij weer een bandje te wisselen maar bedacht me omdat een andere binnenband er in weer hetzelfde probleem zou vertonen na korte tijd. Besloten om de band op te pompen en zo snel mogelijk huiswaarts te keren. Onderweg nog twee maal bijgepompt en thuis gekomen.
Gelukkig had ik nog een extra CO2 patroontje bij me in case off!
Heb het nu helemaal rigoureus aangepakt met nieuw, dit keer, plak velglint, binnen- en buitenband.
Hopelijk ben ik nu van die narigheid af.
Telkens weer een miniscuul klein gaatje. Mijn vermoeden is dat het zou kunnen komen doordat bij de laatste inspectie is gebleken dat het velglint op een paar plaatsen het spaakgat niet helemaal afdekt.
Stond ik daar midden in de negorij weer een bandje te wisselen maar bedacht me omdat een andere binnenband er in weer hetzelfde probleem zou vertonen na korte tijd. Besloten om de band op te pompen en zo snel mogelijk huiswaarts te keren. Onderweg nog twee maal bijgepompt en thuis gekomen.
Gelukkig had ik nog een extra CO2 patroontje bij me in case off!
Heb het nu helemaal rigoureus aangepakt met nieuw, dit keer, plak velglint, binnen- en buitenband.
Hopelijk ben ik nu van die narigheid af.
...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Als alle gaatjes op dezelfde plek zitten, is er eigenlijk toch maar sprake van één gaatje?????
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Nee, want het staat steeds over een nieuw binnenbandje.
Ik heb het ook nog gehad. Een paar lekke banden op een paar dagen tijd. Dan begin je vermoeden dat er iets is. Uiteindelijk helemaal niets gevonden en nadien nooit meer gehad.
Dan toch gewoon een flinke portie bad luck?
Ik heb het ook nog gehad. Een paar lekke banden op een paar dagen tijd. Dan begin je vermoeden dat er iets is. Uiteindelijk helemaal niets gevonden en nadien nooit meer gehad.
Dan toch gewoon een flinke portie bad luck?
Ooit eens gehad, met een van deze eerste gp5000 banden. Die waren nog niet goed genoeg, en 3x lek in een rit was mijn deel. Lastig als je maar 2 stuks patronen bij je hebt, gelukkig zat er een fietsenwinkel in de buurt van mijn route.
Dogma F