Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Aluminium repair mogelijk?

zeddleppelin
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16

zeddleppelin 04 jun 2021 12:10

Hallo, gisteren net geen val gehad (op dat vlak geluk gehad, enkel mijn voet wel wat bezeerd, maar dat zal wel weggaan, vermoed ik). Bij thuiskomst helaas moeten vaststellen dat bij het vermijden van de val, mijn frame toch geraakt bleek te zijn (don't ask, voet in wiel gedraaid en blijkbaar tussen spaak en achterbrug terechtgekomen).

Zoals op de foto zichtbaar, zit er een knik in en ben niet geheel zeker of het veilig is om er nog mee verder te rijden (ben nog in afwachting van het antwoord van de fietsenmaker), maar heeft er iemand enig idee of het überhaupt mogelijk is om aluminium te repareren? Heb contact opgenomen met een carbonhersteller, maar die verwijst mij door naar iemand die stalen frames last, dus nja...

Zo het kan, stuur de gegevens maar door (bij voorkeur in België (Gent), maar als het niet te ver van Antwerpen ofzo is, ben ik wel bereid om mijn purperen haas naar daar te brengen).

Bedankt alvast!
Bijlagen
WhatsApp Image 2021-06-04 at 08.52.21.jpeg

prjz
Forum-lid
Berichten: 1508
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 04 jun 2021 12:15

http://www.fietsschadeherstel.nl

Zit in Breda, wellicht te doen vanuit België.
prj

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3087
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 04 jun 2021 12:18

Ja, ik heb er alle vertrouwen in

Aluminiumreparatie

Dit is een faketekst. Alles wat hier staat is slechts om een indruk te geven van het grafische effect van tekst op deze plek. Wat u hier leest is een voorbeeldtekst. Deze wordt later vervangen door de uiteindelijke tekst, die nu nog niet bekend is. De faketekst is dus een tekst die eigenlijk nergens over gaat. Het grappige is, dat mensen deze toch vaak lezen. Zelfs als men weet dat het om een faketekst gaat, lezen ze toch door.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

zeddleppelin
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16

zeddleppelin 04 jun 2021 12:23

mackersv2.0 schreef: 04 jun 2021 12:18 Ja, ik heb er alle vertrouwen in

Aluminiumreparatie

Dit is een faketekst. Alles wat hier staat is slechts om een indruk te geven van het grafische effect van tekst op deze plek. Wat u hier leest is een voorbeeldtekst. Deze wordt later vervangen door de uiteindelijke tekst, die nu nog niet bekend is. De faketekst is dus een tekst die eigenlijk nergens over gaat. Het grappige is, dat mensen deze toch vaak lezen. Zelfs als men weet dat het om een faketekst gaat, lezen ze toch door.
Ik heb het nu wel gelezen, dat wél! :)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3237
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 04 jun 2021 12:33

Aluminium kun je niet uitdeuken.

Als je dit goed wil doen dan ben je niet voor een paar tientjes klaar.

Wat was de waarde van het frame voor de schade?

zeddleppelin
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16

zeddleppelin 04 jun 2021 12:52

NicoNB schreef: 04 jun 2021 12:33 Aluminium kun je niet uitdeuken.

Als je dit goed wil doen dan ben je niet voor een paar tientjes klaar.

Wat was de waarde van het frame voor de schade?
Denk dat het frame an sich toen € 1.000,00 kostte. Met de schaarste natuurlijk moet ik er eerst in slagen om een frame te vinden.

Dat het een stuiver zal kosten, realiseer ik mij, maar (a) enorm fan van het frame en kleur en (b) te lang niet kunnen fietsen omwille van schaarste, zouden mij kunnen overtuigen (lees: de ratio kan wel enigszins zoek zijn, weliswaar tot op zekere hoogte).

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27583
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 jun 2021 13:19

Prima voor een indoor trainer lijkt me.

prjz
Forum-lid
Berichten: 1508
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 04 jun 2021 16:03

mackersv2.0 schreef: 04 jun 2021 12:18 Ja, ik heb er alle vertrouwen in

Aluminiumreparatie

Dit is een faketekst. Alles wat hier staat is slechts om een indruk te geven van het grafische effect van tekst op deze plek. Wat u hier leest is een voorbeeldtekst. Deze wordt later vervangen door de uiteindelijke tekst, die nu nog niet bekend is. De faketekst is dus een tekst die eigenlijk nergens over gaat. Het grappige is, dat mensen deze toch vaak lezen. Zelfs als men weet dat het om een faketekst gaat, lezen ze toch door.
Misschien doet deze ondernemer niet zo veel met e-marketing en heeft hij zijn site nooit bijgewerkt.
Je kan toch altijd informeren?
prj

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6112
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 jun 2021 06:44

Uiteraard zou dat zo kunnen zijn. En vragen kan altijd.
Maar neemt niet weg dat je niet al te veel vertrouwen krijgt als iemand zijn teksten op de website niet eens wil invullen.

Ofwel, hij is zo ontzettend druk en gepassioneerd met 't werk bezig dat hij ècht niet toe komt aan de website (maar wel per ongeluk heeft laten aanmaken ofzo).
Ofwel, de zaak loopt voor geen meter en de desinteresse om er iets van te maken spat van de website af ;p
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 05 jun 2021 21:26

Ik zou dan gewoon eens bellen. Als hij niet opneemt heeft hij het te druk.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Plaats reactie