lengte stuurpen
vraagje : hoe wordt de lengte van een stuurpen precies gemeten ? Ja het antwoord is center /center . Maar , ik heb nu een stuurpen van 120mm en hellingshoek van 6° ; gezien ik,wat hoger zou willen zitten met het stuur en ik geen spacers meer kan bijsteken ( vorkbuis te kort afgezaagd ) zou ik opteren voor een stuurpen met hellingshoek van 17° . Ik neem aan dat het stuur dan niet alleen hoger komt te staan maar dat ik ook korter op het stuur kom te zitten en ik dan een langere stuurpen dien te nemen ? Of wordt de lengte ' horizontaal' gemeten en niet in de richting van de hellingshoek ?
ccc
de vorkbuis komt nu maar net ter hoogte van het bovenste klemvijsje van de stuurpen . Zat vroeger vrij diep en had slechts een spacer van 5mm ; in de loop der laatste jaren reeds 10mm verhoogd met het gekende resultaat nu .
Reden waarom ik,dan ook verkies om nu 10mm spacer te zakken en stuurpen te monteren van 17° . Zo blijft ook de reach quasi gelijk . Ik weet het 'oogt' veel mooier een stuurpen met kleinere hellingsgraad maar alles went zeker ?
Reden waarom ik,dan ook verkies om nu 10mm spacer te zakken en stuurpen te monteren van 17° . Zo blijft ook de reach quasi gelijk . Ik weet het 'oogt' veel mooier een stuurpen met kleinere hellingsgraad maar alles went zeker ?
ccc
idd ! dit was mij niet bekend .
Intussen stuur en stuurpen gedemonteerd ; Stuurpen stond op -6° ; Eens omgedraaid zodat ze nu op +6° zodat stuur ongeveer 25mm hoger komt te staan met iets kortere reach . Spacer van 10 verwijderd > eindresultaat stuur 15mm hoger .( en de te korte vorkbuis is weer lang genoeg ...) en het 'smoelt' ook beter dan een stuurpen van 17°
Intussen stuur en stuurpen gedemonteerd ; Stuurpen stond op -6° ; Eens omgedraaid zodat ze nu op +6° zodat stuur ongeveer 25mm hoger komt te staan met iets kortere reach . Spacer van 10 verwijderd > eindresultaat stuur 15mm hoger .( en de te korte vorkbuis is weer lang genoeg ...) en het 'smoelt' ook beter dan een stuurpen van 17°
ccc