Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

hoe krijg ik een derrailleur kabel in de binnenbuis

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12695
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 feb 2020 13:26

Maak eens een paar foto,s van de geleider onder het bracket.

Maar zoals hier ook al aangegeven, maak die geleider los dan moet je erbij kunnen 100%. Bracket eruit is waarschijnlijk niet nodig.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 10 feb 2020 16:42

Inderdaad, ik heb tientallen fietsen afgemonteerd, en ik heb er nog nooit 1 gehad waar ik de kabels niet doorheen kreeg. Ik denk dat je echt iets over het hoofd ziet!

karstenkarsten
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 mar 2014 20:08

karstenkarsten 10 feb 2020 16:52

echt alle tips geprobeerd. wacht nu info rose versand af of er toch wellicht interne geleiding is/was ( ik heb nav tips gaatje opgeboord).
blijf het super vinden dat jullie allemaal willen helpen.

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 10 feb 2020 18:09

Ipv een stofzuiger kun je ook dmv compressor het garen erdoor blazen..
Ik gebruik dan een oud Casettebandje die zoeken dan een uitweg.
cornelli racing cycles Uden

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 10 feb 2020 19:56

karstenkarsten schreef: 10 feb 2020 16:52 echt alle tips geprobeerd. wacht nu info rose versand af of er toch wellicht interne geleiding is/was ( ik heb nav tips gaatje opgeboord).
blijf het super vinden dat jullie allemaal willen helpen.
Persoonlijk vind ik het niet zo verstandig dat je het gaatje hebt opgeboord, veel zou dat m.i. niet uit maken of het gaatje nu 2,5 mm is of 3 mm of TE groot want in dat laatste geval krijg je misschien een probleem met het stoppen van de buitenkabel.!

Dat je het niet voor mekaar krijgt om een nieuwe binnenkabel er door heen te rijgen al dan niet met behulp van een liner, of een ijzerdraad er door heen te steken kan ik begrijpen maar dat je het niet voor mekaar krijgt om een draadje (naaigaren) erdoor heen te zuigen met de stofzuiger kan er bij mij niet in, dat moet gewoon lukken succes verzekerd.!

Wel natuurlijk eventjes de kunststof bracketgeleider demonteren zodat het (de) gaatjes goed zichtbaar worden en dan de slang van de stofzuiger goed op de kabel invoer plaatsen zodat alle lucht door het gaatje wordt gezogen en dan het draadje aan de andere zijde waar de derailleurkabel moet uitkomen invoeren en langzaam met de zuigende luchtstroom invoeren, de zuigkracht zal er voor zorgen dat het draadje zich naar de zuigmond van de stofzuigerslang gaat begeven totdat het draadje door de stofzuiger wordt/is opgeslokt is het draadje er doorheen, letop laat het draadje aan het garenklosje.! ;) .

Als dat gebeurd is open je een nieuw topic met de vraag hoe bevestig je een derailleurbinnenkabel aan een draadje van een garenklosje om hem door een frame te trekken met een gaatje van 3 mm.! :mrgreen: .
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie