Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Vragen over herstel van Carbon frame en wiel

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 07 feb 2020 00:40

Door een ongeval in de koers heb ik ooit twee frames, totaal gecrascht, gezien en bekeken en ik schrok er ook van hoe dun het materiaal is. Ik reed toen nog op een alu-fiets en dacht toen dat ik nooit een carbonfiets zou kopen.Ze werden me aangeboden om van de twee wrakken één te maken. Deed ik niet.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3073
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 11 feb 2020 16:12

DDX schreef: 06 feb 2020 14:32 Voor 250 euro een frame repareren en volledig laten spuiten en ook nog eens alle onderdelen er vanaf halen/opnieuw erop zetten lijkt me redelijk onmogelijk kwa uurloon ed.
Want als ze hem volledig gaan spuiten moet alles eraf.

En remrand repareren lijkt mij ook lastig, maar kan niet duidelijk zien op foto hoe erg het is misschien dat het kan bij carbon door het op te vullen. (alleen heb je dan ook zelfde ruwer materiaal bijvoorbeeld?)
Volgens hun site doen ze alleen spot repair met airbrush en demonteren ze niet de hele fiets. Ook voor de reparatie is dat niet nodig. Dat scheelt veel tijd en geld uiteraard. Kan me voorstellen dat dit goedkoper is.

Plaats reactie