Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Cyclocrosser en banden.

drownhead
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2019 19:36

drownhead 20 jul 2019 19:55

Hallo experts!

Sinds gisteren heb ik een cyclocrosser gekocht (cube cross race 2019) en nu zit ik met een brandende vraag. Even ter informatie; ik ben echt een leek op het gebied van fietsen, dus wie weet stel ik een veelste simpele vraag, maar ik kon geen duidelijke antwoord op mijn vraag vinden.

(volgende alinea geeft alleen context, vraag volgt na deze alinea)

Een paar jaar geleden heb ik een goedkope wielrenfiets gekocht (€300) en dat beviel mij wel, echter heeft die al 3 jaar kapotte banden dus kwam ik tot de conclusie dat ik beter een nieuwe fiets kon kopen ipv nieuwe banden, want dat is dat ding natuurlijk nooit waard. sinds ik gestopt ben met voetballen wil ik mij nu volledig gooien op het racefietsen en het serieus oppakken. In deze omgeving (zeeland) zou en cyclocrosser beter tot zijn recht komen, dus vandaar de keuze voor een cyclocrosse . Ik heb flink gegoogeld en heb mij wel een beetje kunnen verdiepen in remmechanisme, schakelsysteem en banden, maar voor de rest is het voor mij echt abracadabra.