Ik heb een nieuwe fiets gekocht met Di2. Geweldig ding! Nu ben ik vandaag wat aan het hobbyen geweest, en heb ik een 11-25 casette geplaatst. Nu wilde ik deze instellen bij de synchro shifting, maar wat schetst mijn verbazing: geen 11-25 casette in te stellen?? Op Youtube een video gezien waar 5 type casette's in te stellen zijn, maar bij mij niet?
- Wat voor effect heeft dat?
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wel mijn 11-25 casette kan instellen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Casette niet in te stellen in E-Tube Project
-
- Forum-lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09
-
- Forum-lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09
Hoe kan je hem handmatig invoeren? Ik zie daar geen mogelijkheid voor...
Ik stel de cassette in via de Garmin bij sensor details van de DI2 maar zoals ik zei ik heb een d fly en oud type batterij dus zonder BT.tweetywashere schreef: ↑16 apr 2019 22:03 Hoe kan je hem handmatig invoeren? Ik zie daar geen mogelijkheid voor...
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Nijkie haalt twee dingen door elkaar.
Het instellen van het verzet op de fietscomputer en het instellen van het verzet in de e-tube app.
Bij het eerste kun je inderdaad iedere configuratie handmatig invoeren. In de etube app echter niet en zijn er vreemd genoeg slechts een paar configuraties mogelijk.
Je zult dus een andere vertanding moeten selecteren dan waar je daadwerkelijk mee rijdt.
Dé tekortkoming van de etube app is dat je het schakelpunt bij synchoshifting niet kunt beïnvloeden. Het systeem laat je als je gevolg daarvan idiote kettinglijnen rijden. Goed voor Shimano (cassettes slijten veel sneller $$$$), niet goed voor de berijder.
Het instellen van het verzet op de fietscomputer en het instellen van het verzet in de e-tube app.
Bij het eerste kun je inderdaad iedere configuratie handmatig invoeren. In de etube app echter niet en zijn er vreemd genoeg slechts een paar configuraties mogelijk.
Je zult dus een andere vertanding moeten selecteren dan waar je daadwerkelijk mee rijdt.
Dé tekortkoming van de etube app is dat je het schakelpunt bij synchoshifting niet kunt beïnvloeden. Het systeem laat je als je gevolg daarvan idiote kettinglijnen rijden. Goed voor Shimano (cassettes slijten veel sneller $$$$), niet goed voor de berijder.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37683
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Maar iedereen rijdt toch bijna met semi synchro?
Less is bore
Ik wel en daar speelt dit probleem niet. Je kunt instellen of je 2 of 3 tandjes correctie wil.
Overigens rijd ik in de heuvels en bergen gewoon in manual mode, daar is semi-synchro alleen maar heel irritant IMO.
Overigens rijd ik in de heuvels en bergen gewoon in manual mode, daar is semi-synchro alleen maar heel irritant IMO.
Ik rijd altijd manueel, vind ik prettiger.
Als je met de nieuwe batterij en D-fly de tandwielen instelt op de Garmin, worden deze 'overschreven' door de instelling in de app.
Voor mij is dat geen probleem want ik rij altijd met Shimano cassettes (nu eens een 11-30, anders een 11-28, erg aangename combinaties voor mij)
Als je met de nieuwe batterij en D-fly de tandwielen instelt op de Garmin, worden deze 'overschreven' door de instelling in de app.
Voor mij is dat geen probleem want ik rij altijd met Shimano cassettes (nu eens een 11-30, anders een 11-28, erg aangename combinaties voor mij)
Ik rij met full synchro en slijtage valt wel mee hoor.
Ketting haal ik zeker 10k en cassette 25k tot 30k (afhankelijk of ik 3e ketting red op cassette)
50/34 icm 11-30 cassette trouwens (die ik heb ingesteld als 11-28 omdat 11-30 niet mag bij 9070)
-
- Forum-lid
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09
Dank voor de reacties allemaal, inmiddels ben ik zelf erachter gekomen: ik heb een lange kooi derailleur, en die kan officieel maar tot 11-28.