Hey allemaal,
Een klein simpel vraagje maar wou toch zeker zijn!
Heb mijn oude SRAM ketting (9sp) vervangen door een shimano ketting (CN-HG53 9SP).
Kan ik de powerlink van mijn oude SRAM gebruiken op mijn shimanoketting?
Dit om het monteren en demonteren in de toekomst makkelijker te maken
Bedankt alvast!
Nieuwe ketting
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15963
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je vervangt je ketting omdat ze versleten is, de powerlink is mogelijk nog net iets meer uitgerokken dan de gewone schakels.KevinS94 schreef: ..Heb mijn oude SRAM ketting (9sp) vervangen door een shimano ketting (CN-HG53 9SP).
Kan ik de powerlink van mijn oude SRAM gebruiken op mijn shimanoketting?
...............;
Je kan deze dus hergebruiken maar waarom zou je.
Een nieuwe 9-speed powerlink kost hooguit enkel euro's, daar zou ik het schakelgedag van je nieuwe ketting niet voor laten hypothekeren.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Op het schakelgedrag heeft het geen invloed, wel op de slijtage van kransen/kettingbladen, hoewel vermoedelijk heel weinig.
Het is bruikbaar, maar niet aan te raden, die schakels worden toch steeds losser en het risico van ongepland losraken neemt toe.
Overigens heb ik i.p.v. 1 jaar sinds voorjaar 2017 2 jaar gedaan met 2 SRAM kettingen+ sluitschakels en niks mee gebeurd.....
Was een expiriment , beide kettingen+schakels hebben plm. 8000 km gedraaid.
Best tevreden over de SRAM PC971 en de bijbehorende Powerlinks, de lengte was na 8000 km iets van 133,2 mm, dus niet zo heel ver boven de vervangingsmaat van o.a. Campagnolo van 132,6 mm.
Het is bruikbaar, maar niet aan te raden, die schakels worden toch steeds losser en het risico van ongepland losraken neemt toe.
Overigens heb ik i.p.v. 1 jaar sinds voorjaar 2017 2 jaar gedaan met 2 SRAM kettingen+ sluitschakels en niks mee gebeurd.....
Was een expiriment , beide kettingen+schakels hebben plm. 8000 km gedraaid.
Best tevreden over de SRAM PC971 en de bijbehorende Powerlinks, de lengte was na 8000 km iets van 133,2 mm, dus niet zo heel ver boven de vervangingsmaat van o.a. Campagnolo van 132,6 mm.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Allicht wordt dat niet aangeraden want de fabrikanten willen omzet.
Ik doe het wel als bij de nieuwe ketting geen snelsluiting meegeleverd wordt. Nooit een probleem mee gehad.
Het "versleten" asje van de snelsluiting speelt geen enkele rol i.v.m. slechter schakelen en overspringen van de nieuwe ketting omdat het er maar 1 van de meer dan 100 schakels is.