Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

problemen met bkool connectie

karstenkarsten
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 mar 2014 20:08

karstenkarsten 27 dec 2018 22:10

ik fiets virtueel op een tacx genius met een android tablet en bkool software.
regelmatig breekt de connectie na ca een uur. scherm meldt: bkool stopped.
heeft iemand dezelfde ervaring en wat is de oplossing?
heb al via kpn signaal laten optimaliseren, een wifi versterker ingeschakeld, nieuwe tablet aangeschaft maar het probleem blijft. uiterst irritant, want voor het overige is bkool een prima pakket.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8572
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 dec 2018 08:13

Hier viewforum.php?f=37 staat misschien je antwoord.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 28 dec 2018 08:31

Heb een bkool trainer en ook een jaar gratis bkool software.
Ben er op een gegeven moment mee gestopt wat een ellende.
Zeer onstabiel ook alles geprobeerd maar hielp niet dat onstabiele schijnt een euvel te zijn
Rij nu met mijn bkool trainer met volle tevredenhied op zwift

karstenkarsten
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 mar 2014 20:08

karstenkarsten 28 dec 2018 21:39

bedankt beide heren voor de snelle reactie. ik heb de oplossing nog niet maar ben er inmiddels wel achter dat eea een complex gebeuren is. en inderdaad, als het werkt is het een fantastisch trainingsmedium, maar van de andere kant ook een grote ergernis als het niet functioneert. ik wacht nog op meer reacties.

ic3d
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2017 21:58

ic3d 05 jan 2019 15:12

Ik heb bij Bkool geen problemen met vastlopers of het verliezen van connectie, maar wel dat soms de snelheid / wattage vast slaat. Alles werkt nog, tegendruk ook, maar ik ga niet harder of zachter meer. Zo kan ik 14% klimmen met 70 kmpu als ik "geluk" heb. Vaker heb ik pech en rijdt ik 10kmpu downhill.

Ik heb hierover contact gehad met Bkool. Van alles geprobeerd. Andere laptop, tablet ipv laptop, andere kabels, bluetooth ipv ant3, andere connector, trainingsband, wiel, etc. etc. Tevens heeft men bij mij ingebeld en ingelogd op de trainer. Allemaal geen oplossing.

Het enige wat tot dusver bij mij LIJKT te werken, is wanneer:

1. Ik de software opstart vóór ik de trainer aansluit. (tip las ik ergens op een forum)
2. Ik niet meer afstap tussentijds en zeker niet op de kabels trappen. Misschien is het toevallig, maar telkens als ik iets vergeten ben (waterfles, handdoek, etc.) dan weer op stap, dan loopt het nagenoeg altijd vast en anders zelden tot nooit.
3. Met enkele fietsbroeken (ver gezocht, ik weet het) heb ik last. Bijv. met Assos. Met een goedkoop Decathlon broekje niet. Schijnt iets met statische electriciteit te maken kunnen hebben. Ik vind het te ver gezocht, maar tot dusver gaat het goed, dus doe ik het maar.

Ik heb Zwift nog niet geprobeerd. Weet dus niet of het aan de trainer of aan de software ligt. Het is wel zwaar irritant, zeker als je competities rijdt en op het laatst door alles en iedereen wordt ingehaald omdat je snelheid / wattage vast slaat op 20 watt.

karstenkarsten
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 mar 2014 20:08

karstenkarsten 06 jan 2019 20:32

ad ic3d; met welke trainer werk jij?

ic3d
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 29 jan 2017 21:58

ic3d 11 jan 2019 11:21

Bkool Smart Go

Plaats reactie